مقالات

تعویض دیسک صفحه داستر در تهران

تعویض دیسک صفحه داستر
تعویض دیسک صفحه داستر

آنچه خواهید خواند

یکی از کارهای خودرویی که می توان آن را در زمره کارهای سرویس دوره ای خودرو هم قرار داد، تعویض دیسک صفحه داستر است. یکی از مهم ترین بخش های هر خودرویی اعم از اتومات یا دستی، و یا اعم از داخلی و خارجی، سیستم کلاچ خودرو می باشد. به همین خاطر همواره باید توجه ویژه ای به سلامت کلاچ خودرویتان و دیسک و صفحه آن که می توان به جرات گفت که مهم ترین بخش سیستم کلاچ خودرو هم هستند، داشته باشید. برای این کار هم باید با مسائلی مثل نشانه های تمام شدن دیسک و صفحه و… که در ادامه به طور مفصلی به آن ها اشاره شده است، آشنایی داشته باشید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه ما باشید.

تعویض دیسک صفحه داستر

دیسک و صفحه یا صفحه کلاچ از اجزای سیستم انتقال قدرت خودرو است. این سیستم وظیفه دارد تا قدرت تولید شده توسط موتور را به گیربکس و سپس به چرخ‌ها منتقل کند. دیسک و صفحه کلاچ باعث می‌شوند که ارتباط بین موتور و گیربکس قابل قطع و وصل باشد. به این ترتیب، می‌توان در هنگام تعویض دنده، قدرت موتور را قطع کرد و از آسیب دیدن گیربکس جلوگیری کرد. همچنین، می‌توان با تغییر نسبت دنده‌ها، توان و گشتاور موتور را به شرایط مختلف رانندگی تنظیم کرد. نقش دیسک و صفحه در خودرو بسیار مهم است، به همین خاطر است که باید در زمان لازم اقدام به تعویض دیسک صفحه داستر توسط مکانیک داستر تهران شاغل در تعمیرگاه ایران رنو کنید.

این را هم در بحث تعویض دیسک صفحه داستر بدانید که دیسک کلاچ یک قرص فلزی است که روی آن لنت‌هایی از جنس مواد فرسایشی نصب شده است. این قرص بین صفحه کلاچ و فلای ویل (قرصی که به میل لنگ موتور متصل است) قرار می‌گیرد. وقتی که پدال کلاچ را فشار نمی‌دهیم، دیسک کلاچ با فشار بهارهای صفحه کلاچ به فلای ویل چسبیده می‌شود و با آن یکسان می‌چرخد. به این ترتیب، قدرت موتور به دیسک کلاچ منتقل می‌شود. وقتی که پدال کلاچ را فشار می‌دهیم، صفحه کلاچ با کمک یک بلبرینگ عقب می‌کشد و دیسک کلاچ را رها می‌کند. در این حالت، دیسک کلاچ با فلای ویل چرخش مشترک ندارد و قدرت موتور قطع می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم داستر

دیسک و صفحه کلاچ از قطعات مصرفی خودرو هستند و پس از مدتی نیاز به تعویض دارند. برای تعویض دیسک صفحه داستر باید از یک تعمیرکار مجرب و متخصص استفاده کرد.

تعویض دیسک صفحه داستر

تعویض دیسک صفحه داستر

نشانه های تمام شدن دیسک و صفحه داستر

نشانه‌های تمام شدن دیسک و صفحه داستر و نیاز به تعویض دیسک صفحه داستر عبارتند از:

سفت شدن پدال کلاچ و لرزش آن هنگام فشار دادن.

سخت شدن تعویض دنده و صدای ساییدن یا جیغ هنگام درگیر شدن یا جدا شدن کلاچ.

کاهش شتاب و قدرت خودرو و عدم تناسب بین دور موتور و سرعت.

بوی سوختگی یا لیز خوردن در حین رانندگی.

کشیدن کلاچ و عدم جدا شدن کامل آن.

کم اوردن خودرو در سر بالایی و خاموش نشدن ماشین در دنده دو.

عوارض عدم تعویض صفحه کلاچ داستر

انجام ندادن تعویض دیسک صفحه داستر عوارضی دارد. عوارض عدم تعویض صفحه کلاچ داستر را در پایین میبینیم.

  • آسیب به فلایویل و سایر قسمت‌های کلاچ.
  • توقف ناگهانی خودرو و عدم امکان تعویض دنده.
  • تحمیل هزینه‌های بیشتر برای تعمیرات.
  • افزایش مصرف سوخت و کاهش راندمان خودرو.

مشکلات بعد از تعویض دیسک و صفحه داستر

مشکلات بعد از تعویض دیسک صفحه داستر ممکن است شامل موارد زیر باشند. برای رفع این مشکلات باید از یک تعمیرکار مجرب و متخصص استفاده کرد و قطعات نصب شده را بررسی و تنظیم کرد. در بعضی موارد ممکن است نیاز به تعویض مجدد دیسک و صفحه یا فلای ویل باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی داستر

  • ارتعاش پدال کلاچ.
  • لیز خوردن کلاچ.
  • سخت شدن تعویض دنده.
  • صدا دادن کلاچ.

زمان تعویض دیسک و صفحه داستر

در پاسخ به این که زمان تعویض دیسک و صفحه داستر چند کیلومتر است، باید گفت که زمان تعویض دیسک صفحه داستر بستگی به نوع رانندگی، شرایط راه و میزان استفاده از کلاچ دارد. به طور کلی، عمر مفید دیسک و صفحه داستر بین 50 تا 70 هزار کیلومتر است. برخی از علائمی که نشان می‌دهند دیسک و صفحه داستر نیاز به تعویض دارد را پیش تر دیدیم.

تعویض دیسک صفحه داستر

تعویض دیسک صفحه داستر

نکات مهم در تعویض دیسک و صفحه داستر

مهم ترین مورد از نکات مهم در مورد تعویض دیسک و صفحه داستر در بحث تعویض دیسک صفحه داستر این است که برای افزایش عمر دیسک و صفحه داستر باید از برخی از عواملی که سبب کاهش آن می‌شوند، پرهیز کرد. این عوامل مواردی هستند مانند سوارکردن تعداد زیاد سرنشین، عوض کردن نامناسب دنده، انتخاب دنده غلط، رانندگی در ترافیک سنگین، پا به کلاچ بودن، حمل بارهای سنگین، رسیدگی نکردن به گیربکس و… .

بیشتر بخوانید: تعمیر بخاری داستر

آب بندی دیسک و صفحه داستر

یکسری نکات و توضیحات در مورد آب بندی دیسک و صفحه کلاچ داستر که می توانند تعویض دیسک صفحه داستر را راحت تر کنند در زیر آمده اند.

روشی برای جلوگیری از نشتی روغن یا گرد و غبار بر روی دیسک و صفحه که می‌تواند سبب لیز خوردن، ساییدگی، ارتعاش و صدا شود.

روشی برای جلوگیری از داغ شدن دیسک و صفحه که می‌تواند سبب تغییر شکل، ترک خوردگی، آتش گرفتن و از کار افتادن کلاچ شود.

روشی برای جلوگیری از رسوب گیری و چسبندگی دیسک و صفحه که می‌تواند سبب کشیدن کلاچ، عدم جدا شدن کامل و سخت شدن تعویض دنده شود.

روشی برای افزایش عمر و کارایی دیسک و صفحه که می‌تواند سبب صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری شود.

هزینه تعویض دیسک صفحه داستر

هزینه خرید مجموعه دیسک و صفحه کلاچ داستر که بستگی به نوع و کیفیت قطعات دارد. همچنین هزینه اجرت تعویض دیسک و صفحه کلاچ داستر که بستگی به نرخ تعمیرکار و محل تعمیرگاه دارد. به طور کلی پیشنهادی می شود که برای کسب اطلاعات کامل و دقیق در مورد هزینه و یا اجرت تعویض دیسک صفحه داستر با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

مکانیک داستر تهران

مکانیک داستر تهران در تعریف این گونه است که به تعمیرکاران حرفه ای و کاربلد که دارای گواهینامه و استاندارد‌های لازم برای تعمیر و نگهداری خودروی داستر گفته می شود. این تعمیرکاران که در تعمیرگاه‌های معتبری همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو فعالیت می کنند معمولا از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعویض و تعمیر استفاده می‌کنند و دارای ضمانت‌نامه و خدمات پس از فروش مناسب هستند. برای انجام یک تعویض دیسک صفحه داستر بدون نقص پیشنهاد می شود سری هم به تعمیرگاه رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *