مقالات

تعمیر جلوبندی داستر

تعمیر جلوبندی داستر در تهران
تعمیر جلوبندی داستر در تهران

آنچه خواهید خواند

تعمیر جلوبندی داستر یکی از مهم ترین اقداماتی است که دارندگان این خودرو می بایست انجام دهند. جلوبندی بخش حساس خودرو می باشد و در صورت آسیب نیاز به تعمیر جلوبندی داستر دارید. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از جلوبندی داشته باشیم، جلوبندی به بخش جلویی خودرو گفته می شود که وظیفه حساس تعلیق و کنترل خودرو را بر عهده دارد. کمک فنرها یکی از مهم ترین قطعات یدکی می باشند که برای این بخش استفاده می شوند و بخش زیادی از لرزش و تکان خود را حین حرکت می گیرند و نمی گذارند که به اتاق خودرو وارد شود.

با تعمیر جلوبندی رنو داستر در خدمت شما هستیم. یکی از بخش های تخصصی در خودرو که حتما می بایست توسط یک تعمیرکار متخصص و با تجربه تعمیر و سرویس گردد، جلوبندی آن می باشد. جلوبندی در واقع به بخش جلویی و زیرین خودرو گفته می شود که وظیفه تعلیق خودرو، کاهش لرزش خودرو هنگام رانندگی بر روی سطوح ناهموار، و کاهش انتقال تکان ها به داخل کابین را بر عهده دارد.

بخش اصلی جلوبندی همان کمک فنرها هستند که به عنوان ضربه گیرعمل می کنند و بخش عظیمی از تکان های خودرو را دریافت و جذب می کنند. این موضوع به کاهش فرسودگی خودرو کمک شایانی می کند. در حالت کلی هرچثدر جلوبندی خودروی شما از کیفیت بالاتری برخوردار باشد رانندگی شما لذت بخش تر خواهد بود.

قطعات مهم جلوبندی رنو داستر

جلوبندی داستر شامل قطعاتی همچون سیستم تعلیق، فنر، کمک فنر، اکسل، میل موجگیر، طبق، سیستم چرخ ها، بلبرینگ و تپی چرخ ها، و … می باشد. بعد از مدت زمانی یا در اثر ضربه و حادثه ممکن است جلوبندی نیاز به تعمیر پیدا کند. در این صورت توصیه می شود خودرو را به نمایندگی تخصصی رنو منتقل کنید تا در صورت تعویض قطعات، آن را با قطعات اورجینال و اصلی جایگزین کند. در تعمیرگاه های مجاز استفاده از قطعات اصلی تضمینی است!

جلوبندی خودرو شمامل چه قطعاتی است؟

به هنگام تعمیر جلوبندی رنو داستر قطعات مختلفی بررسی و عیب یابی می شوند. در حالت کلی جلوبندی خودرو شامل فنر، کمک فنرهای جلو، اکسل، سیستم تعلیق جلو، میل موجگیر، سیستم چرخ ها، بلبرینگ و تپی چرخ ها، طبق و … می باشد. هر یک از این بخش ها ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در نظر داشته باشید به هنگام تعمیر جلوبندی رنو داستر قطعات در صورت خرابی می بایست با قطعات اصلی و اورجینال جایگزین شوند. در تعمیرگاه تخصصی رنو داستر تمامی قطعات جایگزین اصلی و تضمین شده هستند.

مهم ترین مشکلات جلوبندی داستر

برای هر خودرویی مشکل خاصی به وجود بیاید اما مهم ترین مشکلات جلوبندی داستر که شما را وادار به تعمیر جلوبندی داستر می کند، عبارتند از:

تعمیر جلوبندی داستر در تهران

تعمیر جلوبندی داستر در تهران

علائم خرابی جلوبندی داستر چیست؟

متاسفانه برخی از رانندگان به صداهای موجود در خودرو اهمیتی نمی دهند ولی هر یک از این صداها نشانه خرابی یک بخش از خودرو است. برای جلوبندی نیز به راحتی می توانید تشخیص دهید که کدام بخش از خودرو شما به مشکل خورده است.

  • لرزش فرمان خودرو به دلیل بالانس نبودن چرخ ها و خرابی بلبرینگ
  • انحراف خودرو به طرفین به دلیل اشکال در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زوایای چرخ
  • گیج زدن خودرو به دلیل شل بودن میله تعادل
  • وجود سر و صدای نامتعارف هنگام عبور از موانع
  • سوت زدن چرخ ها به هنگام دور زدن در میدان
  • سواری خشک
  • روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی داستر
  • اختلالات فرمان خودرو
  • ناهمگون بودن آج تایرها
  • کاهش قدرت و شتاب خودرو
  • افزایش غیر طبیعی مصرف بنزین
  • شنیدن صداهای غیر عادی در کابین
  • عدم تعادل خودرو در سطوح شیب دار

مواردی که بیان شد همگی از علائم خرابی جلوبندی داستر می باشد که در صورت مشاهده هر یک از این علائم می بایست برای تعمیر جلوبندی داستر اقدام کنید. تعمیر جلوبندی به دلیل اهمیتی که در ایمنی سرنشینان خودرو دارد بسیار حرفه ای و تخصصی می باشد و به همین سبب توصیه می کنیم به تعمیرگاه های مجاز رنو مراجعه کنید.

تعمیر جلوبندی رنو داستر به صورت تخصصی در مجموعه ایران رنو صورت می گیرد. شما عزیزان می توانید برای عیب یابی و تعمیر خودروی خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

لازم به ذکر است در این مجموعه تعمیر برق خودرو داستر نیز توسط متخصص برق رنو انجام می پذیرد. هنگامی که شما به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه می کنید خودرو به طور کامل عیب یابی می شود. هزینه تعمیر به شما اطلاع داده می شود و در صورت موافقت خودرو شما تعمیر می شود.

دلایل خرابی جلوبندی داستر

سیستم جلوبندی داستر به دلایل مختلفی می تواند معیوب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. البته مهم ترین دلیل طول عمر قطعات مصرفی می باشد که در جلوبندی داستر استفاده می شود که در زمان های مشخصی می بایست تعویض شود. برای جلوگیری از تعمیر جلوبندی داستر می توانید سرویس دوره ای این خودرو را به طور منظم انجام دهید.

تعمیر جلوبندی داستر در تهران

یکی از علل خرابی جلوبندی رنو داستر خراب شدن طبق می باشد. این بخش از خودرو حتما می بایست توسط متخصص باتجربه تعمیر و بررسی شود بنابراین خودروی خود را به دست تعمیرکار نابلد نسپارید. در اینصورت حتما به نمایندگی مجاز ایران رنو مراجعه کنید تا از قطعات اصلی برای تعویض طبق استفاده شود.

دلیل خراب شدن طبق هل معیوب شدن بوش ها می باشد. مثلا هنگامی که از روی سرعت گیر می گذرید صدایی گوش خراش می شنوید مانند حالتی که یک قطعه در حال باز شدن است. برای کاهش هزینه ها در اولین فرصت به نمایندگی مجاز رنو داستر مراجعه کنید.

تعمیر جلوبندی داستر در تهران

تعمیر جلوبندی داستر در تهران

از علل دیگر خراب شدن جلوبندی رنو داستر کشیده شدن فرمان به طرفین می باشد. احتمالا این وضعیت را پیش از این تجربه کرده اید. هنگامی که فرمان را برای چند لحظه رها می کنی فرمان به طرفین کشیده می شود. برای رفع این مشکل با نمایندگی ایران رنو تماس بگیرید و برای مراجعه با متخصصین ایران رنو هماهنگ کنید.

خرابی طبق ها

معیوب شدن بوش ها یکی از عوامل اصلی در خرابی طبق ها می باشد. شنیدن صدای نامتعارف در هنگام عبور از دست اندازها می تواند نشان دهنده خرابی طبق باشد. در این صورت خودرو را برای تعمیر جلوبندی داستر به تعمیرگاه منتقل کنید.

خرابی دیسک ترمز

دیسک های ترمز یکی دیگر از فاکتورهایی است که در صورت خرابی موجب آسیب به جلوبندی می شوند. اگر در هنگام ترمز خودرو دچار لرزش ها و تکان های شدید شود، نشان می دهد که دیسک های ترمز دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارند.

ساییدگی یا بالانس نبودن لاستیک ها

لاستیک خودرو در عین سادگی یکی از مهمترین عوامل در پیشگیری از آسیب زدن جلوبندی داستر می باشد. بررسی سلامت لاستیک ها و تنظیم باد آنها قبل از سوار شدن خودرو ضروری است. ساییدگی بیش از حد لاستیک ها می تواند به سیستم جلوبندی خودرو آسیب وارد کند. بنابراین قبل از این که لاستیک های جلو ساییده شود آنها را تعویض کنید.

خرابی سیبک های رنو داستر

نقص در سیبک ها و عدم حرکت آنها در جای خود عامل دیگری برای خرابی جلوبندی می باشد. حرکت عمودی سیبک ها خودرو را دچار لرزش می کند که در صورت تداوم منجر به خرابی جلوبندی و تعمیر جلوبندی داستر می شود.

عدم تعادل در میله تعادل

وظیفه تقسیم نیروی گشتاور در سر پیچ ها و حفظ تعادل خودرو برعهده میله تعادل می باشد. این میله توسط بوش ها ثابت هستند که در صورت خرابی بوش ها غربیلک فرمان نیز دچار لرزش می شود. در صورت فرمان زدن خودرو سیستم جلوبندی دچار آسیب جدی می شود که ناچار به تعمیر جلوبندی داستر می شوید.

خرابی کمک فنرها

در هنگام از عبور از ناهمواری های جاده، کمک فنرها نقش اساسی در حفظ تعادل خودرو و سواری نرم دارند. آنها ضربات ناشی از دست اندازها را مهار می کنند. بنابراین باید همیشه سالم باشند و در صورت وجود نقص آنها را تعویض و یا تعمیر کرد.

مشکلات تغییر در ارتفاع خودرو

یکی دیگر از دلایلی که سبب وارد شدن ایراد به جلوبندی خودرو می شود تغییر ارتفاع خودرو به صورت غیر استاندارد است. پیشنهاد می شود به هیچ وجه ارتفاع خودرو را به صورت غیر استاندارد تغییر ندهید.

کسب اطلاعات بیشتر: تعویض روغن گیربکس داستر

هزینه تعمیر جلوبندی داستر

اجرت تعمیر جلوبندی داستر در مرکز ایران رنو بر اساس تعرفه های تعیین شده می باشد. این هزینه با توجه به میزان خرابی جلوبندی خودرو شما تعیین می شود. در صورت بروز هرگونه مشکل فنی می توانید با خیال آسوده به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید تا در کمترین زمان مشکل را حل کنید. در ایران رنو پس از بررسی ایراد، هزینه تعمیر جلوبندی داستر به شما اعلام می شود و پس از تایید از جانب شما تعمیر جلوبندی داستر آغاز می شود.

ما تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید. با بهترین تعمیرگاه ال90 در خدمت شما هستیم.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “تعمیر جلوبندی داستر

  1. میهمان دوست گفت:

    سلام وقت بخیر من ی داستر دارم جلوبندیشو چند سالی هست دست نزدم کار سرویس هم انجام میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *