مقالات

مزایا و معایب رنو داستر

مزایا و معایب رنو داستر
مزایا و معایب رنو داستر

آنچه خواهید خواند

اگر که قصد خرید یکی از خودرو های رنو و به خصوص داستر را دارید، باید با مزایا و معایب رنو داستر هم آشنایی داشته باشید. رنو داستر یکی از خودرو های ساخت شرکت خودروسازی فرانسوی رنو می باشد که در برهه ی 95 تا 97 که تحریم ها برداشته شده بودند، به بازار ایران وارد شد. کلاس خودرویی خودروی داستر آفروی و به نوعی هم کراس اور است که در ادامه به آن به طور مفصل تری اشاره خواهد شد. برای این که قبل از اقدام به خرید، اطلاعات کاملی در مورد خودروی داستر و وِیژگی های آن مثل دانستن همین مزایا و معایب رنو داستر داشته باشید، در ادامه بحث هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه داستر همراه ما باشید.

مزایا و معایب رنو داستر

اول از همه در بحث مزایا و معایب رنو داستر این را بدانید که رنو داستر یک خودرو کراس‌اوور آفرودی است که توسط شرکت فرانسوی رنو و شعبه رومانیایی آن یعنی داچیا ساخته می‌شود. این خودرو از سال 2010 تا کنون در بازارهای جهانی عرضه شده است و از سال 2014 به ایران وارد شده است. در ایران، دو نوع از رنو داستر موجود است، تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل. در قسمت پایینی هم اما، یکسری از ویژگی ها، خصایص و مشخصات فنی رنو داستر را با هم مشاهده می کنیم. اگر که شما هم اکنون خودروی داستر را دارید و به دنبال یک تعمیرگاه رنو داستر در شرق تهران هستید، پیشنهاد می شود که سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید.

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 135 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن متر، گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک با حالت برف، سیستم دو دیفرانسیل پارت تایم 4WD با سه حالت 2WD، AUTO و LOCK که از مهم ترین مباحث در بحث مزایا و معایب رنو داستر محسوب می شود، شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 10.4 ثانیه (تک دیفرانسیل)، و 11.4 ثانیه (دو دیفرانسیل)، سرعت نهایی 180 کیلومتر بر ساعت، مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر (تک دیفرانسیل) و 8.9 لیتر (دو دیفرانسیل) در هر 100 کیلومتر، حجم باک 50 لیتر وزن 1260 کیلوگرم (تک دیفرانسیل) و 1359 کیلوگرم (دو دیفرانسیل)، طول 4315 میلیمتر، عرض 1822 میلیمتر و ارتفاع 1690 میلیمتر، فاصله بین دو محور 2673 میلیمتر و ارتفاع از سطح زمین 210 میلیمتر، ظرفیت صندوق عقب 475 لیتر (تک دیفرانسیل) و 408 لیتر (دو دیفرانسیل) و… 

اما نوبتی هم باید نوبت آن است که درباره مزایا و معایب رنو داستر هم کمی بدانیم. مزایا و معایب رنو داستر به شرحی است که در زیر می بینیم.

مزایا و معایب رنو داستر

مزایا و معایب رنو داستر

مزایا: دوام بالا و استهلاک پایین.

گشتاور کافی و عملکرد فنی قابل قبول.

کیفیت سواری مناسب (به نسبت کلاس بدنه).

توانایی آفرود خوب (در نسخه دو دیفرانسیل).

فضای جادار کابین و صندوق.

عقب قیمت منطقی (نسبت به رقبای غیر چینی).

معایب:

طراحی زمخت و اقتصادی.

کمبود امکانات رفاهی و ایمنی. گیربکس 4 سرعته کند و ضعیف.

مصرف سوخت بالا (نسبت به رقبای چینی).

ارگونومی ضعیف صندلی‌ها و فرمان.

کسب تنها 3 ستاره ایمنی از Euro-NCAP.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی گیربکس داستر

استهلاک داستر

این را هم در بحث مزایا و معایب رنو داستر بدانید که رنو داستر یکی از خودروهایی است که استهلاک پایینی دارد و در صورت استفاده معقول و نگهداری منظم، تا سال‌ها می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. بر اساس گزارشات کاربران، این خودرو در مقایسه با رقبای چینی خود، کیفیت ساخت و مواد بهتری دارد و از نظر فنی نیز مشکلات کمتری ایجاد می‌کند. البته برای حفظ دوام این خودرو، لازم است که از بنزین سوپر استفاده کنید و سرویس‌های دوره‌ای را به موقع انجام دهید. همچنین برخی از قطعات مصرفی این خودرو ممکن است گران‌تر از رقبا باشند و در برخی از شهرها تامین آن‌ها دشوار باشد. بنابراین، باید این موارد را هم در نظر داشته باشید.

رنو داستر بخریم یا نه؟

این سوال مانند مزایا و معایب رنو داستر نیست و به نوع نیاز و بودجه شما بستگی دارد. رنو داستر یک خودرو کراس‌اوور آفرودی است که از نظر ظاهر، فضا، دوام و قیمت مزایایی دارد. اما از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، گیربکس، مصرف سوخت و ارگونومی، معایبی دارد. اگر شما به دنبال یک خودرو بلند و جادار با برند معتبر و توانایی آفرود خوب هستید و از آپشن‌های لوکس و سواری نرم چندان اهمیتی نمی‌دهید، رنو داستر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر شما به دنبال یک خودرو کراس‌اوور مدرن و زیبا با امکانات رفاهی و ایمنی بالا هستید و از مصرف سوخت و گیربکس حساس هستید، رنو داستر ممکن است نتواند نیازهای شما را برآورده کند. در این صورت، شاید بهتر باشد به سراغ رقبای چینی یا ژاپنی این خودرو بروید که البته قیمت بالاتری دارند.

رنو داستر بخریم یا نه؟

رنو داستر بخریم یا نه؟

تعمیرگاه داستر شرق تهران

داستر یک خودروی کراس‌اوور آفرودی است که از قطعات پیچیده و حساسی تشکیل شده است. پس از دانستن مزایا و معایب رنو داستر، برای تعمیر داستر، لازم است که از تعمیرگاه‌های مجاز و تخصصی استفاده کنید که دارای تکنسین‌های ماهر و با تجربه هستند. در غیر این صورت، ممکن است خودروی شما به صورت نادرست و ناقص تعمیر شود و مشکلات بیشتری ایجاد کند. برخی از تعمیرات مهم و رایج داستر عبارتند از: تعویض کیت تسمه تایم در کیلومتر ۶۰ هزار، تعویض روغن گیربکس با دستگاه ۶ لیتر در کیلومتر ۵۰ هزار، تعویض شمع‌ها در کیلومتر ۴۰ هزار، سرویس روغن موتور هر ۷ هزار، تعویض صافی بنزین هر ۱۵ هزار کیلومتر، شستشوی سوزن انژکتور هر ۶۰ هزار کیلومتر، تعمیر موتور، تعمیرات برقی، تعمیر گیربکس اتوماتیک، تعمیر جلوبندی، تعمیر کولر و بخاری، تعمیر ضبط و مانیتور، تعمیر مولتی مدیا و دیاگ اصلی و… .

تعمیرگاه رنو داستر در تهران

تهران یک شهر بزرگ و پرجمعیت است که دارای تعداد زیادی تعمیرگاه خودرو است. اما بعد از مشاهده مزایا و معایب رنو داستر و خرید این خودرو، برای انتخاب یک تعمیرگاه مناسب برای داستر، یا همان انتخاب تعمیرگاه رنو داستر در تهران باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه تعمیرگاه مورد نظر باید مجاز و تخصصی باشد و دارای گواهینامه و مجوز رسمی از شرکت رنو باشد. دوم اینکه تعمیرگاه باید از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر و تعویض استفاده کند و گارانتی ارائه دهد. سوم اینکه تعمیرگاه باید دارای تجهیزات و ابزارهای مدرن و به روز باشد و بتواند تعمیرات را در کمترین زمان و با کمترین هزینه انجام دهد. چهارم اینکه تعمیرگاه باید دارای امکانات رفاهی و خدمات پس از فروش مناسبی باشد و رضایت مشتریان را جلب کند. بر اساس این معیارها، تعمیرگاهی که به شما پیشنهاد می شود برای یافتن پاسخ دقیق مزایا و معایب رنو داستر و تعمیر داسترتان به آن مراجعه کنید، تعمیرگاه ایران رنو است.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *