خدمات

تعویض کاسه نمد داستر تضمینی و فوری

تعویض کاسه نمد داستر
تعویض کاسه نمد داستر

آنچه خواهید خواند

یکی از قطعات و لوازم خودرویی که بسیار مهم است، کاسه نمد است. به همین خاطر باید برای تعویض کاسه نمد داستر، در صورتی که صاحب این خودرو هستید در کیلومتر های مشخصی و پس از مشاهده کردن علائم خرابی کاسه نمد، اقدام نمایید. کاسه نمد وظیفه دارد که روغن را در گیربکس نگه دارد و مراقب این باشد که روغن گیربکس نشتی پیدا نکند. زیرا همان گونه که احتمالا مستحضر هستید، نشتی پیدا کردن روغن گیربکس می تواند موجب خرابی های بسیار جدی و سنگین در خودرویتان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاسه نمد خودرو در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه ما باشید.

تعویض کاسه نمد داستر

کاسه نمد داستر یک قطعه آب‌بندی است که برای جلوگیری از نشت روغن از شفت میل لنگ و گیربکس به کار می‌رود. کاسه نمد داستر از ترکیب فلزات و مواد پلاستیکی ساخته شده است و دارای یک یا چند لبه است که با فشار به سطح شفت و هوزینگ می‌چسبد و مانع از عبور روغن می‌شود. در صورتی که احساس می کنید زمان تعویض کاسه نمد داسترتان فرا رسیده است، توصیه می شود که برای انجام آن به نمایندگی داستر غرب یعنی تعمیرگاه ایران رنو برای انجام آن مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد، کاسه نمد یک قطعه پلاستیکی است که برای آب‌بندی شفت گیربکس داستر استفاده می‌شود. این قطعه با زمان و استفاده فرسوده و خراب می‌شود و باعث نشت روغن و صدای ناخوشایند می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات، باید تعویض کاسه نمد را در زمان لازم انجام دهید تا از مشکلات بزرگتر جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور داستر در تهران

کاسه نمد ته میلنگ داستر

کاسه نمد ته میلنگ داستر یک قطعه آب‌بندی است که برای جلوگیری از نشت روغن از شفت میل لنگ و گیربکس به کار می‌رود. کاسه نمد ته میلنگ داستر از ترکیب فلزات و مواد پلاستیکی ساخته شده است و دارای یک یا چند لبه است که با فشار به سطح شفت و هوزینگ می‌چسبد و مانع از عبور روغن می‌شود. کاسه نمد ته میلنگ داستر معمولا در سر و ته میل لنگ و گیربکس نصب می‌شود. تعویض کاسه نمد ته میلنگ داستر هم به اندازه تعویض کاسه نمد داستر اهمیت زیادی دارد.

تعویض کاسه نمد داستر

تعویض کاسه نمد داستر

علائم خرابی کاسه نمد داستر

علائم خرابی کاسه نمد داستر که به شما می گویند زمان تعویض کاسه نمد داستر رسیده است می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

نشت روغن از محل کاسه نمد که ممکن است به چرخ‌ها، ترمزها، زمین یا بدنه خودرو برسد و باعث کاهش عملکرد و ایمنی خودرو شود.

افزایش صدا از دیفرانسیل، گیربکس یا میل لنگ که نشان‌دهنده کمبود روغن و افزایش اصطکاک در این قطعات است.

کاهش بازدهی موتور که ناشی از کاهش فشار روغن و افزایش دمای موتور است.

وجود گرد و خاک اطراف کاسه نمد که نشان‌دهنده ورود ذرات خارجی به داخل محفظه روغن است.

مسدود شدن سوپاپ‌های هوای گیربکس که ناشی از افزایش فشار داخلی گیربکس و نشت روغن از کاسه نمد است.

عوارض خرابی کاسه نمد داستر

اگر که اهمیتی به تعویض کاسه نمد داستر در زمان مناسب ندهید، یکسری عوارض خرابی کاسه نمد داستر یقه شما را خواهند گرفت. عوارض خرابی کاسه نمد داستر را در زیر می بینیم.

آلودگی روغن که می‌تواند باعث کاهش خاصیت روان‌کنندگی، افزایش سایش، ایجاد رسوبات و تشکیل اسید در داخل محفظه روغن شود

خرابی قطعات دیگر که می‌تواند ناشی از افزایش دما، فشار، اصطکاک، سایش، زنگ زدگی، ترک خوردگی یا شکستگی در قطعات مرتبط با کاسه نمد باشد. برای مثال، خرابی کاسه نمد می‌تواند منجر به خرابی بلبرینگ‌ها، پلوس، فلایویل، کلاچ، گیربکس، شیر فرمان، سوپاپ‌ها و غیره شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری که می‌تواند ناشی از نیاز به تعویض کاسه نمد، روغن، قطعات خراب شده یا تنظیم مجدد قطعات باشد

کاهش عمر مفید خودرو که می‌تواند ناشی از کاهش کارایی و کیفیت قطعات و سیستم‌های خودرو باشد

زمان تعویض کاسه نمد داستر

به طور کلی، زمان تعویض کاسه نمد داستر بستگی به شرایط استفاده از خودرو دارد. اما برخی از علائمی که نشان می‌دهند کاسه نمد نیاز به تعویض دارد عبارتند از موارد زیر.

  • نشت روغن از شفت گیربکس.
  • ایجاد سر و صدا و لرزش در گیربکس.
  • کاهش کارایی و عملکرد گیربکس.
  • افزایش مصرف روغن گیربکس.

گر شما یکی از این علائم را در خودروی خود مشاهده کردید، بهتر است به یک تعمیرگاه مراجعه کنید برای تعویض کاسه نمد داستر اقدام کنید. برخی از متخصصین پیشنهاد می‌کنند که کاسه نمد را هر ۵۰ هزار کیلومتر یا هر ۳ سال یک بار تعویض کنید. البته این زمان‌ها ممکن است برای خودروهای مختلف متفاوت باشد. برای اطمینان از زمان دقیق تعویض کاسه نمد، بهتر است به دفترچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید.

تعویض کاسه نمد داستر

تعویض کاسه نمد داستر

نحوه تعویض کاسه نمد داستر

تعویض کاسه نمد داستر یک کار تخصصی است که نیاز به دانش و ابزار مناسب دارد. اگر شما می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، باید مراحل زیر را رعایت کنید.

ابتدا خودرو را با جک بلند کنید و چرخ‌های جلو را جدا کنید.

سپس پلوس، فلایویل، کلاچ و گیربکس را جدا کنید و شفت گیربکس را از دیفرانسیل خارج کنید.

بعد از آن، کاسه نمد آسیب دیده را از روی شفت بکشید و کاسه نمد جدید را به جای آن قرار دهید. برای نصب کاسه نمد جدید، می‌توانید از یک پرس یا یک ابزار مخصوص استفاده کنید

در نهایت، قطعات را به ترتیب برعکس مراحل بالا به جای خود برگردانید و خودرو را از روی جک پایین آورید.

این روش یکی از روش‌های ممکن برای تعویض کاسه نمد داستر است. البته ممکن است برای مدل‌های مختلف داستر، مراحل متفاوتی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر بخاری داستر

اجرت تعویض کاسه نمد داستر

هزینه تعویض کاسه نمد یا اجرت تعویض کاسه نمد داستر بستگی به نوع کاسه نمد، برند و کیفیت آن، نوع تعمیرگاه و اجرت تعمیرکار دارد. از آنجایی که قیمت ها ممکن است در بازار متغیر باشد، بهتر است قبل از تعویض تسمه، از تعمیرگاه مورد نظر خود قیمت دقیق را بپرسید. برای خرید و تعویض کاسه نمد رنو داستر با بهترین قیمت و کیفیت، با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

نمایندگی داستر شرق تهران

برای تعویض کاسه نمد داستر توصیه می شود که به یک نمایندگی داستر غرب معتبر همچون ایران رنو مراجعه کنید. نمایندگی داستر غرب یا همان تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو یک مرکز خدمات پس از فروش تخصصی و مجاز رنو داستر در تهران است. این نمایندگی انواع خدمات تعمیر و نگهداری داستر را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد و با داشتن کادری مجرب و حرفه ای که تجربه تعمیر خودرو های رنو را دارند، اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *