مقالات

تعمیر سرسیلندر داستر

تعمیر سرسیلندر داستر
تعمیر سرسیلندر داستر

آنچه خواهید خواند

تعمیر سرسیلندر داستر یکی از اقدامات ضروری و حیاتی است که اگر در زمان نیاز انجام نشود، می تواند مشکلات خیلی خیلی جدی را برای خودروی شما به وجود بیاورد. به همین دلیل شمایی که صاحب خودروی داستری هستید، باید مطالبی مثل علائم خرابی سرسیلندر و هزینه تعمیر سرسیلندر بدانید، تا بتوانید در زمانی که احساس کردید در خودرویتان مشکلی موتوری و به خصوص مشکلی از جانب سرسیلندر وجود دارد، برای رفع این مشکل اقدام نمایید. برای این که بیشتر با سرسیلندر داستر و موضوعات مشابه آن آشنا شوید، در ادامه هم همراه تعمیرگاه تخصصی داستر بمانید.

تعمیر سرسیلندر داستر

بحث تعمیر سرسیلندر داستر را با این بحث شروع می کنیم که سرسیلندر داستر یک قطعه مهم از موتور خودرو است که در بالای بلوک موتور قرار دارد و وظیفه آن بستن محفظه احتراق برای ایجاد شدن عمل انفجار (احتراق) سوخت و هوا می باشد. سرسیلندر داستر مانند تمامی خودرو های تولید شده دارای شکل ظاهری یکسانی نسبت به هم دارد، سرسیلندرها معمولا علائمی را برای خرابی خود نشان میدهند.

تعمیر سرسیلندر داستر یکی از خدمات تخصصی است که در تعمیرگاه های رنو همچون مرکز تعمیر داستر شرق تهران یعنی ایران رنو انجام می شود. تعمیر سرسیلندر رنو داستر شامل باز و بستن سرسیلندر، تعویض واشر سرسیلندر، تعمیر و یا تعویض سوپاپ ها، تعمیر و یا تعویض کمپرسور و تنظیم تایمینگ موتور می باشد. تعمیر سرسیلندر رنو داستر باید توسط کارشناسان متخصص و با استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت انجام شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

تعمیر سرسیلندر داستر

تعمیر سرسیلندر داستر

علائم خرابی سرسیلندر داستر

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد، دانستن علائم خرابی سرسیلندر مزایای مختلفی می تواند داشته باشد. یکسری از علائم خرابی سرسیلندر داستر در بحث تعمیر سرسیلندر داستر را در زیر مشاهده می کنیم.

  • خروج آب از اگزوز.
  • گرم شدن غیرطبیعی موتور.
  • کمی کشش موتور.
  • قاطی کردن آب و روغن.
  • دیر روشن شدن خودرو و بدکار کردن موتور.
  • خروج دود سفید رنگ غیر عادی از اگزوز خودرو.

دلایل خرابی سرسیلندر داستر

برای این که به بهترین شکل تعمیر سرسیلندر داستر را انجام دهید، بهتر است که با دلایل خرابی سرسیلندر داستر هم آشنا باشید. برخی از مهم ترین دلایل خرابی سرسیلندر داستر را در زیر میبینیم.

  • گرم شدن بیش از حد موتور.
  • سرد شدن بیش از حد بدنه سیلندر.
  • سرد و گرم شدن های ناگهانی..
  • ضربه خوردن سر سیلندر یا بلوک سیلندر.
  • باز و بسته کردن سر سیلندر به شیوه غیر استاندارد.
  • کربن گرفتگی سرسیلندرها.
  • استفاده طولانی‌مدت از خودرو، حمل بار سنگین، حضور در ترافیک.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی داستر در تهران

عوارض خرابی سرسیلندر داستر

عوارض خرابی سرسیلندر داستر و انجام ندادن تعمیر سرسیلندر داستر در زمانی که علائم خرابی سرسیلندر را مشاهده کردید، برای شما پیش خواهند آمد. به همین خاطر توصیه می شود که پیش از رسیدن کار به چنین مرحله ای کار تعمیر موتور و سرسیلندر را انجام دهید. یکسری از این عوازض عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را مشاهده می کنیم.

  • افت قدرت و کارایی موتور و کاهش بازده سوخت.
  • گرم شدن بیش از حد موتور و خطر خرابی بیشتر قطعات.
  • نشتی آب و روغن و ایجاد دود و آلودگی.
  • افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو.
  • کاهش عمر مفید موتور و خودرو.

تعداد دفعات تراش سرسیلندر

تعداد دفعات تراش سرسیلندر در روند تعمیر سرسیلندر داستر، بستگی به میزان آسیب‌دیدگی و ضخامت سرسیلندر دارد. به طور کلی، توصیه می‌شود که حداکثر ۳ بار این کار را انجام دهید و بعد از آن سرسیلندر را تعویض کنید. اگر کف تراشی بیش از حد انجام شود، ممکن است باعث کاهش فشار و حرارت موتور و افزایش مصرف سوخت شود. اگر کف تراشی کمتر از حد انجام شود، ممکن است باعث رفع نشدن مشکلات سرسیلندر شود. برای انجام این کار باید از مکانیک متخصص و ماهر و ابزارهای مناسب استفاده کنید.

از کجا بفهمیم سرسیلندر تعمیر چندمه؟

در مورد این که از کجا بفهمیم سرسیلندر تعمیر چندمه باید گفت که، برای تشخیص تعداد دفعات تراش سرسیلندر باید از افراد متخصص و کارشناس کمک بگیرید. آنها با اندازه‌گیری ضخامت سرسیلندر توسط خط کش های مخصوص می‌توانند به شما بگویند که سرسیلندر چندبار تراش خورده است یا به اصطلاح چند بار تعمیر سرسیلندر داستر انجام شده است. به طور کلی، توصیه می‌شود که حداکثر ۳ بار این کار را انجام دهید و بعد از آن سرسیلندر را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی موتور داستر

از کجا بفهمیم سرسیلندر تعمیر چندمه؟

از کجا بفهمیم سرسیلندر تعمیر چندمه؟

تعمیر سرسیلندر داستر چقدر طول میکشد؟

برای تعمیر سرسیلندر داستر باید ابتدا سرسیلندر را از موتور جدا کنید. این کار نیاز به دقت و تجربه دارد و باید توسط متخصص انجام شود. سپس باید سرسیلندر را برای بررسی ترک خوردگی، تاب دیدگی، کربن گرفتگی و خوردگی به تعمیرگاه ببرید. بسته به میزان آسیب‌دیدگی، ممکن است بتوانید سرسیلندر را با کف تراشی، چسب تعمیر یا جوشکاری تعمیر کنید. در غیر این صورت، باید سرسیلندر را تعویض کنید. بعد از تعمیر یا تعویض سرسیلندر، باید آن را به موتور متصل کنید و پیچ‌های آن را با ترتیب و تنش مناسب ببندید. همچنین باید قطعات و ضمائم اضافی متصل به سرسیلندر را نصب کنید. مدت زمان تعمیر سرسیلندر رنو داستر بستگی به نوع خرابی و تعداد قطعات موجود دارد. اما به طور متوسط، می‌توان گفت که این کار حدود ۱۰ ساعت زمان می‌برد.

هزینه تعمیر سریلندر داستر

هزینه تعمیر سرسیلندر رنو داستر بستگی به نوع و میزان خرابی، نوع قطعات استفاده شده و دستمزد تعمیرکار دارد. به طور کلی، می‌توان گفت که هزینه تعمیر سرسیلندر داستر شامل قیمت سرسیلندر، واشر سرسیلندر، کیت تسمه تایم، روغن موتور، آب رادیاتور و اجرت تعمیرکار می‌شود. البته این قیمت ممکن است در بازار نوسان داشته باشد و برای اطلاع از قیمت دقیق باید با تعمیرگاه‌های معتبر تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی برق داستر در تهران

مرکز تعمیر داستر شرق تهران

مرکز تعمیر داستر شرق تهران یا همان تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یکی از مراکزی است که خدمات تخصصی به خودروهای رنو داستر ارائه می‌دهد. ایران رنو دارای کادری ماهر و مجرب است که با استفاده از قطعات اصلی و دستگاه‌های پیشرفته، مشکلات مختلف خودرو را برطرف می‌کند. این مرکز خدماتی مانند تعمیر سرسیلندر داستر، تعمیر موتور، تعمیر گیربکس، تعمیرات برق، سرویس دوره‌ای، دیاگ و تنظیم موتور را انجام می‌دهد. ایران رنو در تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه ۷ شمالی، پلاک ۱۰ واقع شده است.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *