مقالات

تعویض صافی بنزین تالیسمان

تعویض صافی بنزین تالیسمان
تعویض صافی بنزین تالیسمان

آنچه خواهید خواند

تعویض صافی بنزین تالیسمان از جمله کارهایی است که باید بر سر کیلومتر های مشخصی انجام گیرد تا خودرو به مشکل نخورد. از آنجایی که وظیفه فیلتر بنزین در خودرو خیلی اهمیت دارد، لازم است که همواره به علائم خرابی فیلتر بنزین توجه کنید و با مطالبی مثل قیمت فیلتر بنزین و نحوه تعویض صافی بنزین آشنا باشید تا در صورت به وجود آمدن مشکل برای صافی بنزین خودرویتان، بدانید که چه باید بکنید. در مورد صافی بنزین اما باید گفت که تقریبا می شود گفت که اصلی ترین و مهم ترین نقش آن فیتراسیون است. برای این که بیشتر با فیلتر بنزین و نکات و موضوعات مهم درباره آن آشنا شوید، در ادامه هم همراه بمانید.

فیلتر بنزین تالیسمان

در اول کار و پیش از این که در مورد تعویض صافی بنزین تالیسمان صحبت کنیم، بهتر است کمی در مورد فیلتر بنزین تالیسمان بدانیم و اطلاعات کسب نماییم. فیلتر یا صافی بنزین یک قطعه مهم در سیستم سوخت رسانی خودرو است که وظیفه آن تصفیه سوخت ورودی به موتور است. این فیلتر از ورود ذرات زائد و آلودگی ها به موتور جلوگیری می کند و از آسیب دیدن موتور جلوگیری می کند. این قطعه اهمیت زیادی در خودرو دارد، به همین خاطر اگر که احساس می کنید، مشکلی برای آن پیش آمده است، بهتر است که با پرداخت قیمت فیلتر بنزین تالیسمان به یک تعمیرگاه تالیسمان شرق معتبر همچون ایران رنو، برای تعویض صافی بنزین تالیسمان کنید.

وظیفه فیلتر بنزین تالیسمان

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد وظیفه فیلتر بنزین تالیسمان، تصفیه سوخت ورودی به موتور است. این فیلتر از ورود ذرات زائد و آلودگی ها به موتور جلوگیری می کند و از آسیب دیدن موتور جلوگیری می کند. ذرات زائد و آلودگی ها می توانند از سوخت، مخازن سوخت، لوله های سوخت و سایر اجزای سیستم سوخت رسانی وارد شوند. این ذرات می توانند باعث گرفتگی انژکتورها، خرابی پمپ سوخت و سایر مشکلات در سیستم سوخت رسانی شوند. به همین خاطر مهم است که با نحوه تعویض فیلتر بنزین تالیسمان آشنا باشید تا در صورت دیدن علائم خرابی فیلتر بنزین تالیسمان برای تعویض صافی بنزین تالیسمان اقدام نمایید.

تعویض صافی بنزین تالیسمان

تعویض صافی بنزین تالیسمان

نحوه تعویض صافی بنزین تالیسمان

در مورد نحوه تعویض فیلتر بنزین تالیسمان در زمانی که علائم خرابی فیلتر بنزین تالیسمان خود را نشان دادند، باید گفت که تعویض صافی بنزین تالیسمان یک کار نسبتاً ساده است که می توان آن را در خانه انجام داد. برای تعویض صافی بنزین تالیسمان، به ابزارها و موادی همچون، فیلتر بنزین تالیسمان جدید، دستکش، عینک ایمنی، آچار فرانسه، ظرف برای جمع آوری سوخت و… نیازمندید. اما به طور کلی توصیه می شود این کار را به دلیل ظرافت هایی که دارد به افراد ماهر و مکانیک های حرفه ای بسپارید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی رنو تالیسمان

همچنین مراحل تعویض صافی بنزین تالیسمان به این شکل است که، خودرو را در یک سطح صاف پارک کنید و موتور را خاموش کنید. سوئیچ بنزین را به حالت “خاموش” قرار دهید. کاپوت خودرو را باز کنید. محل فیلتر بنزین را پیدا کنید. لوله های سوخت را از فیلتر بنزین جدا کنید. فیلتر بنزین قدیمی را از محل خود خارج کنید. فیلتر بنزین جدید را در محل خود قرار دهید. لوله های سوخت را به فیلتر بنزین جدید وصل کنید. سوئیچ بنزین را به حالت “روشن” قرار دهید. موتور را روشن کنید و عملکرد فیلتر بنزین جدید را بررسی کنید و تمام.

قیمت فیلتر بنزین تالیسمان

 قیمت فیلتر بنزین تالیسمان بسته به برند و کیفیت آن متفاوت است. اما مورد دیگری هم که وجود دارد و باعث می شود که نتوان در مورد هزینه تعویض صافی بنزین تالیسمان صحبت کرد این است که قیمت ها در بازار ایران بخاطر بالا و پایین شدن دلار، نوسان دارند و لحظه ای بالا و پایین می شوند. به همین خاطر اگر همکه در این جا صحبتی از قیمت فیلتر بنزین یا هر قطعه دیگری از تالیسمان بشوند، بخاطر این موضوع نمی توان به آن اشاره کرد، زیرا ممکن است قیمتی که در زمان نوشته شدن این مقاله در اینجا گذاشته می شود، تنها چند روز یا حتی چند ساعتی بیشتر معتبر نباشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس تالیسمان

علائم خرابی فیلتر بنزین تالیسمان

یکسری نشانه ها و علائمی وجود دارند که پیش از وقوع هر حادثه ای و یا اتفاق افتادن یا چیزی، خود را به ما نشان می دهند و به زبان بی زبانی می گویند که من به زودی اتفاق خواهم افتاد. حال بعضی موقع ها با توجه به نشانه های می توانیم جلوی یک اتفاق را بگیریم و بعضی اوقات نمی توانیم. خرابی فیلتر بنزین و انجام تعویض صافی بنزین تالیسمان از آن دسته اعمال که است که میتوانیم آن را انجام دهیم. یکسری از علائم خرابی فیلتر بنزین تالیسمان عبارتند از، کاهش قدرت موتور، افزایش مصرف سوخت، روشن شدن چراغ چک موتور، خاموش شدن موتور و… .

تعویض صافی بنزین تالیسمان

تعویض صافی بنزین تالیسمان

توصیه های نگهداری فیلتر بنزین تالیسمان

به طور کلی، توصیه می شود فیلتر بنزین تالیسمان هر 20000 تا 30000 کیلومتر تعویض شود. با این حال، اگر شرایط رانندگی شما سخت است، ممکن است لازم باشد زود تر برای تعویض صافی بنزین تالیسمان اقدام کنید. شرایط رانندگی سخت شامل، رانندگی در جاده های خاکی یا ناهموار، رانندگی در آب و هوای گرم یا سرد، رانندگی در ترافیک سنگین رانندگی، در مسافت های طولانی با تعویض منظم فیلتر بنزین تالیسمان، می توانید از عملکرد بهینه موتور و عمر طولانی خودروی خود اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر سانروف تالیسمان

تمیرگاه تالیسمان شرق

با علائم خرابی فیلتر بنزین تالیسمان و نحوه تعویض صافی بنزین تالیسمان آشنا شدیم و خیلی چیزها در مورد صافی های بنزین دانستیم. حال در آخر توصیه می شود که اگر میخواهید از قیمت فیلتر بنزین تالیسمان مطلع شوید و یا می خواهید تعویض صافی بنزین تالیسمان را انجام دهید، حتما سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یک تعمیرگاه تالیسمان شرق بسیار معتبر میباشد، بزنید. تعمیرگاه ایران رنو خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه میدهد، همچون تعمیر موتور، تعمیر گیربکس، تعمیر جلوبندی، تعمیر برق خودرو، سرویس دوره ای، عیب یابی با دستگاه دیاگ رنو، و… . تعمیرگاه ایران رنو از کادر مجرب و متخصصی برخوردار است که میتوانند مشکلات انواع خودروهای رنو را با دقت و کیفیت بالا تعمیر کنند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *