مقالات

تعمیر بخاری کپچر

تعمیر بخاری کپچر
تعمیر بخاری کپچر

آنچه خواهید خواند

با توجه به این که به سمت سرد شدن هوا می رویم، اگر که گمان می کنید، بخاری خودرویتان معیوب است، بهتر است که برای تعمیر بخاری کپچر سریعا اقدام نمایید. به دلیل اهمیت رادیاتور بخاری در خودرو، دانستن وظیفه و نحوه کارکرد بخاری موضوعی مهم است تا اگر که در زمان استفاده از بخاری خودرو، نشانه های خرابی خودرو را دیدید، سریعا برای سرویس بخاری خودرو یا تعمیر بخاری خودرو اقدام کنید، تا در این فصول سرد بدون بخاری نباشید و مجبور نشوید که سرمای هوا را تحمل کنید. برای این که بیشتر در مورد بخاری خودرو اطلاعات کسب کنید، توصیه می شود که در ادامه هم همراه باشید.

رادیاتور بخاری کپچر

پیش از این که به سراغ تعمیر بخاری کپچر برویم، بهتر است که یکسری اطلاعات در مورد بخاری خودرو داشته باشیم. رادیاتور بخاری کپچر یک قطعه مکانیکی است که وظیفه گرم کردن هوای داخل کابین خودرو را بر عهده دارد. این قطعه در قسمت زیر داشبورد خودرو قرار دارد و توسط مایع خنک کننده خودرو گرم می شود. بهتر است قبل از این که با وظیفه و نحوه کارکرد بخاری کپچر آشنا شویم، کمی در مورد اجزای بخاری خودرو بدانیم. بخاری کپچر از اجزای زیر تشکیل شده است. در صورتی که بخاری خودرویتان به تعمیر نیاز دارد، به شما توصیه می شود که برای تعمیر بخاری کپچر در تعمیرگاه کپچر در شرق تهران ایران رنو اقدام نمایید.

بدنه رادیاتور: بدنه رادیاتور از جنس فلز ساخته شده است و وظیفه محافظت از مایع خنک کننده را بر عهده دارد.

لوله ها: لوله ها وظیفه انتقال مایع خنک کننده را از موتور به رادیاتور بخاری و بالعکس بر عهده دارند.

فن رادیاتور: فن رادیاتور وظیفه جابجایی هوا در داخل رادیاتور را بر عهده دارد.

موتور بخاری: موتور بخاری وظیفه چرخش فن رادیاتور را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر برق کپچر در تهران

وظیفه و نحوه کارکرد بخاری کپچر

وظیفه و نحوه کارکرد بخاری کپچر این گونه است که وظیفه گرم کردن هوای داخل کابین خودرو را بر عهده دارد. این کار به این صورت انجام می شود که، مایع خنک کننده خودرو توسط پمپ آب به رادیاتور بخاری منتقل می شود، مایع خنک کننده خودرو در رادیاتور بخاری گرم می شود، هوای سرد داخل کابین خودرو توسط فن رادیاتور به سمت رادیاتور بخاری هدایت می شود، هوای سرد داخل کابین خودرو توسط مایع خنک کننده گرم می شود و به داخل کابین خودرو هدایت می شود. اگر که هر مشکلی برای این چرخه اتفاق بیفتد شما نیاز به تعمیر بخاری کپچر یا سرویس بخاری کپچر خواهید داشت.

وظیفه و نحوه کارکرد بخاری کپچر

وظیفه و نحوه کارکرد بخاری کپچر

تعمیر بخاری کپچر

 در صورتی که بخاری خودروی شما به درستی کار نمی کند، ممکن است نیاز به تعمیر بخاری کپچر داشته باشید. دلایل مختلفی برای خرابی بخاری خودرو وجود دارد که عبارت اند از خرابی رادیاتور بخاری، خرابی موتور بخاری، خرابی فن رادیاتور، وجود نشتی در سیستم خنک کننده خودرو. به طور کلی پیشنهاد می شود که در صورتی که بخاری خودروی شما به درستی کار نمی کند، و شما نشانه های خرابی بخاری کپچر را شاهد هستید، این قطعه باید توسط یک مکانیک ماهر مورد بررسی قرار گیرد تا علت خرابی آن مشخص شود. در صورت نیاز، قطعات معیوب باید تعویض شوند.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر گیربکس کپچر

سرویس بخاری کپچر در تهران

برای افزایش عمر مفید بخاری خودرو، باید به طور منظم آن را سرویس کنید تا نیاز به تعمیر بخاری کپچر پیدا نکنید. سرویس بخاری خودرو شامل مواردی است مثل، چک کردن سطح مایع خنک کننده خودرو، تمیز کردن رادیاتور بخاری، چک کردن موتور بخاری و… .  قطعات بخاری باید به طور منظم مورد بررسی قرار گیرد و کار های گفته شده در فواصل زمانی باید انجام شوند تا از سلامت آن اطمینان حاصل شود و خودروی شما زود به زود به تعمیر بخاری کپچر نیاز پیدا نکند.

نشانه های خرابی بخاری کپچر

در صورتی که بخاری خودروی شما به درستی کار نمی کند و نیاز به تعمیر بخاری کپچر دارد، ممکن است با علائم مختلفی مواجه شوید به شکل، کم بودن گرمای هوای خروجی از دریچه های بخاری، سرد بودن هوای خروجی از دریچه های بخاری، خراب شدن فن رادیاتور، شنیده شدن صدای غیرعادی از موتور بخاری و… .

نحوه تعمیر بخاری کپچر

در مورد نحوه تعمیر بخاری کپچر هم باید گفت که مراحل تعمیر بخاری کپچر به شرح زیر است:

1- تشخیص علت خرابی: اولین مرحله تعمیر بخاری کپچر، تشخیص علت خرابی آن است. مکانیک ماهر با بررسی علائم خرابی بخاری و انجام برخی آزمایشات، علت خرابی آن را مشخص می کند.

2- تعویض قطعات معیوب: در صورتی که علت خرابی بخاری کپچر، خرابی قطعات آن باشد، باید قطعات معیوب تعویض شوند.

3- آزمایش بخاری: پس از تعویض قطعات معیوب، بخاری خودرو باید آزمایش شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام کپچر

نحوه تعمیر بخاری کپچر

نحوه تعمیر بخاری کپچر

برخی از نکات مهم در مورد تعمیر بخاری کپچر

در صورتی که علت خرابی بخاری کپچر، خرابی رادیاتور بخاری کپچر باشد، باید رادیاتور بخاری تعویض شود، در صورتی که علت خرابی بخاری کپچر، خرابی موتور بخاری باشد، باید موتور بخاری تعویض شود، در صورتی که علت خرابی بخاری کپچر، خرابی فن رادیاتور باشد، باید فن رادیاتور تعویض شود، به طور کلی در حین انجام تعمیر بخاری کپچر اگر هر قطعه ای از بخاری خراب باشد، باید جایگزین شود. همچنین در صورتی که علت خرابی بخاری کپچر، وجود نشتی در سیستم خنک کننده خودرو باشد، باید نشتی برطرف شود.

هزینه تعمیر بخاری کپچر

 در صورتی که نیاز به تعمیر بخاری کپچر خود دارید، می توانید به تعمیرگاه کپچر در شمال تهران ایران رنو مراجعه کنید. ایران رنو با استفاده از تجهیزات پیشرفته و نیروی متخصص، می توانند، وظیفه و نحوه کارکرد بخاری کپچر را برایتان توضیح دهند، بخاری اصل شرکت رنو را برای خودرویتان خریداری کنند، سرویس بخاری خودروی شما را به بهترین شکل انجام دهند، و یا بخاری خودروی شما را به طور دقیق و حرفه ای تعمیر کند.

مکانیک های ماهر تعمیرگاه کپچر ایران رنو با مطلع بودن از نشانه های خرابی بخاری کپچر و نحوه تعمیر بخاری، کپچر و با رعایت نکات ایمنی، بخاری خودروی شما را به طور ایمن و مطمئن تعمیر خواهند کرد و گرمایش را در فصول سرد سال و به خصوص زمستان، به خودروی شما باز خواهند گرداند. برای دریافت هزینه تعمیر بخاری کپچر با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

3 دیدگاه در “تعمیر بخاری کپچر

  1. صمد گفت:

    سلام اجرت سرویسش چقده

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام با شماره 09128896509 تماس بگیرید

  2. صفری گفت:

    سلام سرویس بخاری انجام میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *