مقالات

تعویض تسمه دینام تالیسمان

تعویض تسمه دینام تالیسمان
تعویض تسمه دینام تالیسمان

آنچه خواهید خواند

اگر که در زمان تعویض تسمه دینام تالیسمان، اقدام به تعویض و جایگزینی این قطعه نکنید، مشکلات زیادی برای خودروی شما پیش خواهد آمد. به این دلیل که نحوه کارکرد تالیسمان در خودرو ها بسیار حائز اهمیت است و نقشی اساسی در کارکرد خودرو دارد، باید همواره حواستان به علائم خرابی تسمه دینام باشد. دلیل این امر هم این است که تسمه دینام در کارکرد دینام بسیار اهمیت دارد و دینام هم وظیفه شارژ کردن باطری را دارد، باید در زمان خرابی تسمه دینام، قیمت تسمه دینام را به یک تعمیرگاه تالیسمان پرداخت کنید تا سلامت این قطعه و به موازات آن سلامت بخش های برقی خودرو حفظ شود. برای کسب اطلاعلت بیشتر در مورد تسمه دینام در ادامه هم همراه باشید.

تسمه دینام تالیسمان

تسمه دینام تالیسمان یک قطعه لاستیکی است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به دینام را بر عهده دارد. دینام از این قدرت برای شارژ باتری و تولید برق مورد نیاز برای سایر لوازم الکتریکی خودرو استفاده می کند. همان طور مستحضر هستید هم اگر که تسمه دینام خرابی باشد، دینام کار نخواهد کرد، و اگر دینام هم که وظیفه تولید برق و شارژ کردن باطری را دارد، کار نکند، باطری به مرور تمام خواهد شد و قسمت های برقی خودرو مختل خواهند شد.

 اگر که احساس می کنید تسمه دینام شما خراب شده و به درستی کار نمی کند، توصیه می شود حتما به یک مرکز تالیسمان در تهران مراجعه کرده و با پرداخت قیمت تسمه دینام تالیسمان، تعویض تسمه دینام تالیسمان را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس تالیسمان

زمان تعویض تسمه دینام تالیسمان

 به طور کلی در مورد زمان تعویض تسمه دینام تالیسمان باید گفت که به دلیل اهمیت نحوه کارکرد تسمه دینام تالیسمان، توصیه می شود تسمه دینام تالیسمان هر 50000 تا 70000 کیلومتر تعویض شود. با این حال، اگر شرایط رانندگی شما سخت است، ممکن است لازم باشد که آموزش تعویض تسمه دینام تالیسمان را ببینید و تسمه دینام تالیسمان را زودتر تعویض کنید.

تعویض تسمه دینام تالیسمان

تعویض تسمه دینام تالیسمان

 شرایط رانندگی سخت عبارتند از مواردی همچون رانندگی در جاده های خاکی یا ناهموار، رانندگی در آب و هوای گرم یا سرد، رانندگی در ترافیک سنگین، رانندگی در مسافت های طولانی و مواردی از این قبیل و این گونه. اگر که احساس می کنید تسمه دینام شما خراب شده و به درستی کار نمی کند، توصیه می شود حتما به یک مرکز تالیسمان در تهران همچون ایران رنو مراجعه کرده و با پرداخت قیمت تسمه دینام تالیسمان، آن را تعویض کنید.

نحوه کارکرد تسمه دینام تالیسمان

اما ممکن است شمایی که به فکر تعویض تسمه دینام تالیسمان هستید، برای تان سوال شود که تسمه دینام چگونه کار می کند و یا نحوه کارکرد تسمه دینام تالیسمان به چه شکلی است. در پاسخ به این سوالات باید عنوان کرد که تسمه دینام تالیسمان از طریق یک قرقره از موتور به دینام متصل می شود. موتور با چرخش خود، تسمه دینام را نیز می چرخاند. دینام نیز با چرخش خود، برق مورد نیاز برای شارژ باتری و سایر لوازم الکتریکی خودرو را تولید می کند. این چرخه برای سلامت خودرو و حتی روشن و خاموش شدن خودرو بسیار لازم است و اگر که صورت نگیرد باطری خودروی شما خراب خواهد شد و متعاقب آن ممکن است سایر بخش های برقی خودرویتان هم خراب شوند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی رنو تالیسمان

آموزش تعویض تسمه دینام تالیسمان

تعویض تسمه دینام تالیسمان یک کار نسبتاً ساده است که می توان آن را در خانه انجام داد. در مورد آموزش تعویض تسمه دینام تالیسمان باید گفت که، به ابزارها و موادی نیاز دارید همانند، تسمه دینام جدید، آچار فرانسه، آچار بکس، ظرف برای جمع آوری روغن، همچنین مراحل تعویض تسمه دینام تالیسمان هم عبارت اند از، خودرو را در یک سطح صاف پارک کنید و موتور را خاموش کنید. کاپوت خودرو را باز کنید. محل تسمه دینام را پیدا کنید. تسمه دینام قدیمی را از قرقره ها جدا کنید. تسمه دینام جدید را در محل خود قرار دهید. تسمه دینام جدید را به قرقره ها وصل کنید. موتور را روشن کنید و عملکرد تسمه دینام جدید را بررسی کنید و تمام.

علائم خرابی تسمه دینام تالیسمان

بهتر است شمایی که صاحب خودروی تالیسمانی هستید، در مورد علائم خرابی تسمه دینام تالیسمان بدانید و سپس برای تعویض تسمه دینام تالیسمان اقدام کنید تا آسیبی به سیستم برقی و سیم کشی خودرویتان وارد نشود. یکسری از علائم خرابی تسمه دینام عبارت اند، کاهش قدرت موتور، افزایش مصرف سوخت، روشن شدن چراغ چک موتور، خاموش شدن موتور، اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، توصیه می شود تسمه دینام تالیسمان را بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه آسیب یا خرابی، تسمه دینام را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن موتور تالیسمان

تعویض تسمه دینام تالیسمان

تعویض تسمه دینام تالیسمان

قیمت تسمه دینام تالیسمان

قیمت تسمه دینام تالیسمان بسته به برند و کیفیت آن متفاوت است. به طور کلی، اگر که به دنبال تعویض تسمه دینام تالیسمان هستید و می خواهید که قیمت این تسمه را بدانید، باید به سراغ تعمیرگاه تالیسمان در شهر خود بروید و یا با کارشناسان این تعمیرگاه ها تماس بگیرید تا آن ها قیمت دقیق این تسمه را به شما اعلام کنند. دلیل این که اینجا قیمتی اعلام نمی شود هم این است که قیمت ها دائم در حال نوسان هستند و با توجه به تغییرات قیمت دلار نمی توان قیمت دقیقی را چه برای تسمه تایم و چه برای سایر قطعات و لوازم یدکی وارداتی اعلام کرد و همانطور هم که میدانید قطعات خودروی تالیسمان همگی وارداتی هستند.

مرکز تعمیر تالیسمان در تهران

تسمه دینام تالیسمان یک قطعه مهم در سیستم برق خودرو است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به دینام را بر عهده دارد. توجه به علائم خرابی تسمه دینام تالیسمان و تعویض تسمه دینام تالیسمان در زمان تعویض تسمه دینام تالیسمان می تواند از خرابی دینام و سایر لوازم الکتریکی خودرو جلوگیری کند. اگر که به دنبال تعویض تسمه دینام یا سایر اعمال خودرویی هستید، به شما توصیه می شود که سری هم به تعمیرگاه تخصصی رنو بزنید. تعمیرگاه ایران رنو یک تعمیرگاه با سابقه است که کادری با تجربه، مجرب و متخصص دارد و با استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت، و ارائه خدمات حرفه ای آمادگی دارد تمامی مشکلات خودروی شما را برطرف نماید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *