مقالات

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

آنچه خواهید خواند

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 یکی از فعالیت هایی است که همواره توصیه می شود به دست افرادی متخصص و حرفه ای که در حوزه خودرو های رنو و به خصوص خودروی ال 90 انجام شود. سلامت سیستم جلوبندی و به ویژه کنترل خودرو یعنی فرمان، وابستگی بسیار زیادی به سلامت سیستم هیدرولیک خودرو و طبعا کارکرد پمپ هیدرولیک خودرو دارد.

برای این که بیشتر با این قطعه مهم آشنا شود و بدانید که برای تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 تان چه باید بکنید، مطالب مقاله امروز یعنی پمپ هیدرولیک ال نود، هواگیری پمپ هیدرولیک ال 90، تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90، قیمت پمپ هیدرولیک ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90 و... را از دست ندهید.

پمپ هیدرولیک ال نود

پمپ هیدرولیک ال نود یکی از اجزای مهم و حیاتی سیستم هدایت خودرو است، به همین علت است که تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 به موقع بسیار حائز اهمیت است. این پمپ با استفاده از قدرت موتور خودرو، فشار روغن را ایجاد می کند تا بتواند سیستم هیدرولیک خودرو را به درستی عمل کردن برساند. این پمپ شامل دو بخش اصلی است که عبارتند از بخش پمپاژ و بخش صمام.

بخش پمپاژ شامل یک روتور و سه پالس است که در داخل یک محفظه قرار دارند. هنگامی که روتور به دور محور خودش چرخیده، فشار روغن ایجاد می شود که سپس از طریق پالس ها به بخش صمام منتقل می شود. بخش صمام شامل یک شاسی، یک صفحه فلزی و دو والو است. وقتی فشار روغن به بخش صمام منتقل می شود، والو ها باز شده و روغن به سایر اجزای سیستم هیدرولیک خودرو منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر برق ال 90

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

اگر این قطعه دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 در یک تعمیرگاه تخصصی ال 90 مثل ایران رنو باشد، حتی وقتی مسیری مستقیم را می‌روید حرکت دادن فرمان مشکل می‌شود. صدای جیر جیر فرمان هنگام دور زدن نیز ممکن است از نشانه‌های خرابی پمپ هیدرولیک باشد. لرزیدن فرمان همچنین ممکن است ناشی از خرابی تسمه‌ی پمپ هیدرولیک باشد.

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

اگر روغن هیدرولیک زیر خودرو و نزدیک به جلوی آن روی زمین ریخته باشد، پمپ هیدرولیک نشتی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم خرابی پمپ هیدرولیک ال 90، یکسری از آنها را در زیر با هم مشاهده می کنیم.

کاهش سطح روغن هیدرولیک: در بعضی از مواقع کم شدن سطح روغن هیدرولیک فرمان، نشانه ی نیاز به تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 میباشد. انتقال قدرت و روان کنندگی، جزو مهم ترین وظایف هیدرولیک فرمان محسوب می شود. به اندازه بودن میزان روغن، فرمان خودرو را آسان و به راحتی می چرخاند. در نتیجه در صورتی که این میزان کاهش یابد، علاوه بر سفت شدن فرمان، در سیستم هیدرولیک فرمان خرابی و آسیب به وجود می آید.

روغن‌ریزی در سیستم هیدرولیک: با مشاهده هر گونه روغن‌ ریزی در سیستم هیدرولیک باید فوراً به دنبال تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90، هواگیری پمپ هیدرولیک ال 90 و در کل رفع این مشکل باشید چرا که روغن‌ ریزی مشکلی بسیار جدی است و به تدریج باعث کاهش حجم روغن مخزن و صدمه رساندن به سیستم هیدرولیک و پمپ خواهد شد.

شنیدن صدای اضافه حین چرخاندن فرمان ماشین: زمانی که فرمان ماشین را می چرخانید به هیچ عنوان نباید صدایی از تسمه و یا دیگر اجزای مجموعه سیستم هیدرولیک شنیده شود. اگر برخی از اجزای سیستم هیدرولیک خراب شده بهتر است قبل از اینکه مشکل حاد تری پیش آید، آن را به یک کارشناس حاذق نشان دهید تا در صورت نیاز عمل تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیر دینام ال 90

سفت و کند عمل کردن فرمان خودرو: یکی دیگر از علائم نیاز به تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90، کند و سفت عمل کردن فرمان خودرو است. معمولا هنگامی که شروع به کار کردن پیشرانه و روشن شدن خودرو، سیستم هیدرولیک فرمان فعال می شود. در نتیجه سفت یا کند بودن فرمان در هنگام روشن بودن، بر مبنای خرابی و معیوب بودن اینسیستم می باشد.

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

هواگیری پمپ هیدرولیک ال 90

یکی از اعمالی که ممکن است برای تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 کافی باشد، هواگیری پمپ هیدرولیک ال 90 است. یک متخصص و مکانیک ماهری که در تعمیرگاه تخصصی ال 90 کار میکند برای انجام هواگیری پمپ هیدرولیک، ابتدا باید با دقت سطح روغن هیدرولیک را بررسی کرده و اگر نیاز است، روغن هیدرولیک را تعویض کند. اگر که انجام این کار هم برای جلوگیری از هواگرفتن پمپ هیدرولیک ال 90 کافی نبود سپس باید به دنبال لوله ها و اتصالاتی که ممکن است نشت داشته باشند، بگردد و آن ها را در صورت شل شدن، سفت، و یا در صورت خرابی و قابل تعمیر نبودن، آنها را تعویض کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر سرسیلندر ال 90

قیمت پمپ هیدرولیک ال۹۰

اما در مورد قیمت پمپ هیدرولیک ال۹۰ در بحث تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 هم باید گفت که، این موضوع بسته به برند و کیفیت آن متفاوت است. در بازار قطعات خودرو، پمپ هیدرولیک ال۹۰ با قیمت های مختلفی عرضه می شود. باید همواره توجه داشت که قطعات اصلی و باکیفیت بالا با قیمت بالاتری در بازار موجود هستند و این مسئله ممکن است بر روی قیمت پمپ هیدرولیک ال۹۰ نیز تأثیر بگذارد. به طور کلی توصیه می شود که در صورتی که قصد دارید یک پمپ هیدرولیک ال 90 تهیه کنید، حتما از اجناس مرغوب استفاده کنید تا در کوتاه مدت مجددا پمپ هیدرولیک خودرویتان خراب نشود.

تعمیرگاه تخصصی ال 90

مباحث بحث تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90، پمپ هیدرولیک ال نود، هواگیری پمپ هیدرولیک ال 90، تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90، قیمت پمپ هیدرولیک ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90 و... بودند که امید است برای شما کاربردی بوده باشند. در صورتی که پمپ هیدرولیک خودرویتان تعمیر نشود، برای خرید پمپ هیدرولیک ال۹۰ و تعویض آن، بهتر است از فروشگاه های معتبر و با تجربه در استفاده کنید تا از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار شوید.

همچنین، در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض پمپ هیدرولیک ال۹۰، بهتر است به یک تعمیرگاه حرفه ای مثل تعمیرگاه تخصصی رنو که یکی از بهترین تعمیرگاه های خودروهای شرکت رنو است مراجعه کنید تا از تعمیر و یا تعویض صحیح پمپ هیدرولیک ال۹۰ تان به بهترین شکل اطمینان حاصل کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *