مقالات

علت کم شدن آب ال 90

علت کم شدن آب ال 90

آنچه خواهید خواند

اگر که شاهد کم شدن آب رادیاتور ال 90 خود بوده باشید، احتمالا نگران شده باشید که علت کم شدن آب ال 90 چیست. در موتور خودرو های بنزینی، یک سیستم خنک کننده وجود دارد که برای کاهش و مدیریت دمای بالای موتور که حاصل احتراق سوخت می باشد به کار گرفته می شود. ماده اصلی ای که در سیستم های خنک کننده خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد هم چیزی نیست به جز آب. از همین رو میزان آب موجود در سیستم خنک کننده خودرو همواره حائز اهمیت بالایی می باشد و کاهش غیر معمول آن موجب نگرانی خواهد شد.

به همین سبب اگر که شما هم صاحب خودرویی علی الخصوص ال 90 هستید و به دنبال این هستید که بدانید علت کم شدن آب ال 90 چیست، در ادامه بحث هم همراه ایران رنو بمانید تا با موضوعاتی مثل هواگیری رادیاتور ال نود، علت کم شدن آب ال 90، علت بالا رفتن آمپر ال نود، علائم خرابی واتر پمپ ال 90، تعمیرگاه ال 90 و... بیشتر آشنا شوید.

علت کم شدن آب ال 90 چیست؟

بدون فوت وقت به سراغ بحث اصلی یعنی علت کم شدن آب ال 90 می رویم. همانطور که اشاره شد تمامی خودروها اعم از دیزلی، بنزینی و حتی هیبریدی به مایع خنک کننده نیاز دارند. سیستم‌های خنک کننده در خودروهای مختلف عملکرد مشابهی دارند و این وضعیت حتی در خودروهای برقی نیز مشاهده می‌شود. تمامی پیشرانه‌ها هنگام فعالیت گرما تولید می‌کنند و این گرما بایستی مدیریت شود.

برای مدیریت گرمای تولید شده، رادیاتور و مایع خنک کننده در هر خودرو تعبیه شده است تا دمای پیشرانه را در حد متعادلی حفظ کند. مایع خنک کننده ممکن است آب معمولی، آب مقطر، آب رادیاتور یا ضد یخ باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر سرسیلندر ال 90

این نکته را هم حتما میدانید که رادیاتور آب خودرو یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ارکان خنک‌سازی موتور به‌حساب می‌آید. این وسیله مجموعه‌ ای از لوله‌ها و پره‌های دفع حرارت است که در کنار هم می‌توانند آب داغ موتور را خنک کنند. آب به ‌وسیله واترپمپ خودرو به درون موتور کشیده و بعد از دفع حرارت وارد رادیاتور می‌شود.

علت کم شدن آب ال 90

علت کم شدن آب ال 90

رادیاتور ماشین نیز در معرض هوای خنک قرار دارد و می‌تواند حرارت اضافی مایع خنک کننده موتور را دفع کند. به دلیل نقش اساسی رادیاتور در خنک کردن خودرو، بهتر است که در صورت دیدن علت کم شدن آب ال 90، سریعا به یک تعمیرگاه رنو ال 90 مراجعه نمایید.

اما به طور کلی اینکه بدانیم اگر آب رادیاتور ماشین کم باشد چه میشود باعث پی بردن به اهمیت بررسی مداوم سطح آب خودرو خواهد شد. همانطور که گفته شد مایع خنک کننده نقش اساسی در خنک کنندگی موتور برعهده دارد، حال تصور کنید که سیستم رادیاتور و در حالت کلی سیستم موتور با کمبود این مایع شروع به کار کنند، در وهله اول، هر گونه نشتی و فرسودگی در سیستم خنک کننده موتور موجب آب کم کردن رادیاتور می‌شود که یکی از دلایل جوش آوردن ماشین خواهد بود،

البته این تازه شروع مشکلات بزرگتر است چرا که در صورت عدم رسیدگی به آن، آسیب های موتوری هم در پیش روی شما است، سوختن واشر سرسیلندر، گیرپاژ کردن پیستون ها و سوختن بخش های فلزی موتور همگی از جمله عواقب آب کم کردن خودرو یا خالی شدن آب رادیاتور ماشین است. به همین خاطر این موضوع مهم است که هر چه سریع تر علت کم شدن آب ال 90 را بدانید. در قسمت پایینی یکسری از مهم ترین علت کم شدن آب ال 90 را با هم شاهد هستیم.

  • خرابی درب رادیاتور.
  • خرابی رادیاتور.
  • خرابی واترپمپ.
  • نشتی از سیلندر هم یکی از علت کم شدن آب ال 90 است.
  • سوراخ شدن شلنگ‌ها.
  • سوختن واشر سرسیلندر.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور ال نود

هواگیری رادیاتور ال نود

برای اینکه بتوانید هواگیری رادیاتور را که به اندازه فهمیدن علت کم شدن آب ال 90 و علت بالا رفتن آمپر ال نود مهم است، را انجام دهید باید در اولین مرحله اجازه بدهید که موتور خودرو کاملا سرد باشد. حال می‌توانید با خیال راحت در رادیاتور را باز کنید. در قسمت پایین رادیاتور دست راست یک شیر به شکل T وجود دارد به نام شیر تخلیه، باید که شیر تخلیه را باز کنید و اجازه بدهید که آب رادیاتوری که داخل مخزن هست به طور کامل خارج شود.

در این مرحله توصیه می‌شود که از بالای رادیاتور مقدار آب به داخل بریزید تا باقیمانده مایه نیز کاملا تخلیه شود. دیگر می‌توانید با خیال راحت پیچ‌ها را ببندید و سفت کنید. دقت کنید که به اندازه کافی سفت باشد.

علت بالا رفتن آمپر آب ال نود

دمای نرمال موتور ماشین و نحوه چک کردن آن به این شکل می باشد که می توانید بعد از روشن کردن ماشین هنگام صبح و روشن شدن فن آن دما و آمپر را چک کرده و به ذهن خود بسپارید و همچنین بعد از خاموش کردن ماشین نیز این کار را تکرار کرده و آن را مجدد به ذهن خود بسپارید. این حد فاصل نشان دهنده حالت نرمال آمپر ماشین می باشد.

البته که در مسیرهای مختلف مثل سربالایی و روشن بودن کولر ماشین باید انتظار بالا رفتن آمپر و همچنین در سرازیری ها شاهد پایین آمدن آن باشید و در چنین مواقعی نیازی نیست مثل گشتن به دنبال علت کم شدن آب ال 90، به دنبال علائم خرابی واتر پمپ ال 90 و مسائلی این چنینی بگردید. در قسمت پایینی یکسری از اصلی ترین موارد علت بالا رفتن آمپر آب ال نود که برخی از آن ها با علت کم شدن آب ال 90 هم مشترک هستند را با هم میبینیم.

  • قفل کردن و معیوب بودن ترموستات.
  • خرابی واترپمپ.
  • وجود هوا در سیستم خنک کننده.
  • نشتی واشر سر سیلندر.
  • وجود مواد زائد در رادیاتور.
  • معیوب بودن فن رادیاتور.

علائم خرابی واتر پمپ ال 90

در کنار دانستن علت کم شدن آب ال 90 بد نیست با واتر پمپ خودرو هم کمی آشنا باشید. وظیفه واتر پمپ این است که آب، ضدیخ و ضدجوش را به بخش‌های مختلف موتور خودرو برساند. مایعات نام‌برده مجدداً از راه واتر پمپ به رادیاتور بازگردانده می‌شوند. برای همین هم هست که این قطعه کمک می‌کند تا خودرو در روزهای سرد دچار یخ‌زدگی نشود و در روزهای گرم هم خنک بماند. یکسری از موارد علائم خرابی واتر پمپ ال 90 که می توانند علت کم شدن آب ال 90 هم باشند و به خودروی شما آسیب بزنند را در زیر با هم میبینیم.

  • درجه بالای شاخص نشان دهنده دمای آب خودرو.
  • خروج بخار از رادیاتور.
  • سر و صدای غیرعادی.
  • نشتی مایع خنک کننده.
  • ثابت نبودن شاخص دمای آب خودرو.

بیشتر بخوانید: نمایندگی ال نود در تهران

تعمیرگاه ال 90

مطالبی در طی بحث کم شدن آب ال 90 همچون هواگیری رادیاتور ال نود، علت کم شدن آب ال 90، علت بالا رفتن آمپر ال نود، علائم خرابی واتر پمپ ال 90، تعمیرگاه رنو و... بیان شدند که امید است برای شما مفید بوده باشند. اما در صورتی که به دنبال کسی هستید که علت کم شدن آب ال 90 را به شما بگوید یا اگر که در کل، به دنبال جایی هستید که خودروی خود را برای تعمیرات و یا چک آپ به آنجا ببرید و صاحب خودروهای ساخت شرکت رنو مثل ال 90 هم هستید، حتما سری به سایت و مجموعه خودرویی ایران رنو بزنید. مجموعه خودرویی ایران رنو با استفاده از گروهی مجرب از تعمیرکاران و متخصصان خودرو های شرکت رنو، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *