مقالات

علائم خرابی ترموستات ال 90

علائم خرابی ترموستات ال 90

آنچه خواهید خواند

علائم خرابی ترموستات ال 90 چیست؟ زمان تعویض ترموستات ال 90 چه موقع است؟  تعمیرگاه تخصصی رنو آمادگی کامل برای ارائه ی خدمات تعمیر موتور داستر، سرویس دوره ای و عیب یابی داستر، جلوبندی ،تعمیر برق رنو و تعوض روغن به همراه فیلتر های مربوطه مربوط به داستر، بازدید لنت ترمز ها و در صورت نیاز تعویض لنت ترمز چرخ های جلو و عقب ، رگلاژ ترمز دستی ، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت و … را دارد. برای ارتباط با مجموعه ما می توانید با ما در تماس باشید.لیست خودروهایی که مهندسین لایق این مجموعه در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به ارائه خدمات آن‌ها خواهند پرداخت به شرح زیر است:

خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو قابل انجام است:

1-تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی

2-تعویض روغن گیربکس توسط دستگاه تمام اتوماتیک(ساکشن)

3سرویس دوره ای رنو

4- خدمات جلوبندی رنو

5-خدمات تعمیر برق رنو

6-کارشناسی فنی خودروهای رنو

آدرس:

تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

ترموستات چیست؟

با بررسی علائم خرابی ترموستات ال 90 در خدمت شما هستیم. مادراین مقاله به کمک مهندسین سایت ایران رنو سعی داریم شمارابا ترموستات وعملکرد آن آشنا کنیم و به سوالات فوق پاسخ دهیم.

ترموستات چیست؟ ترموستات نام قطعه ای است با قطر تقریبی 5 سانتی متر  که بین موتور و پیشرانه  قرار دارد پیشرانه هر خودرویی که با آب خنک میشود دارای این قطعه است. وظیفه ی این قطعه بازوبست مسیرآب دردمای مشخص تعریف شده می باشد.ترموستات شایدبه ظاهرقطعه ی کوچکی باشدولی نقش بسیارمهمی درخودروایفامی کند. دراین مقاله سعی داریم به نقش واهمییت ترموستات بپردازیم.

زمان تعویض ترموستات ال 90

زمان تعویض ترموستات ال 90

زمان تعویض ترموستات ال 90

دمای مناسب موتور اهمییت بسیاربالایی درخودرو ال90 دارد,چراکه سردبودن بیش ازحدموتورباعث بالارفتن غلظت روغن شده ودرنتیجه عمل روانکاری موتوراختلال پیداکرده وقطعات داخل موتورباآسیب جدی مواجه می شوند. علائم خرابی ترموستات ال 90.

سیلندر کوچکی در کنار ترموستات در سمت موتور قرار دارد که پر از ماده ای موم شکل است در دمای 82 درجه ای موم تبدیل به مایع میشود (دمای معمول این قطعه 82 درجه سانتی گراد است) میله ای که به سوپاپ ترموستات متصل است داخل این مایع موم شکل قرار گرفته است که با افزایش حجم موم به هنگام مایع شدن میله به سمت بیرون سیلندر هدایت میشود و سوپاپ باز میشود. برای دریافت زمان تعویض ترموستات ال نود می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

یک مثال ساده از عملکرد ترموستات

فرض کنید خودروی شماترموستات ندارد ویا ترموستات آن خراب شده است، شمادرمسیرسربالای حرکت میکنید وبه خاطر طی کردن مسیرسربالایی دمای موتوربالامی رود ودرهمان هنگام که دمای موتوربالااست خودرو وارد مسیر سرازیری میشود وبخاطرطی کردن مسیر سرازیری به یک باره دمای موتور  به علت نداشتن ترموستات پایین می آید،حال شماتصورکنید قطعات موتور(مثل پیستون و رینگ... که درمحفظه ی احتراق قراردارند) راکه درحرکت سربالایی بادمای بالای موتورگرم شده است دچار شوک شده و دمای آن ها به یکباره پایین می آید چه اتفاقی می افتد؟

این فرآیند موجب آسیب جدی به موتور میشود این آسیب ها عبارتند از:

شکستن پیستون.چسبیدن رینگ به پیستون وغیره...
زمانی که  خودروی شماترموستات دارد ولی خراب است بسته مانده است!دراین صورت دمای موتوربالارفته وروغن رقیق شده وخاصییت روانکاری ازبین رفته وعمل روانکاری موتورمختل شده وآسیب جدی به موتوروارد میشود.از جمله این آسیب ها  سوختن واشرسرسیلندر،فشاربر رادیاتور ومنبع آب و... است.

همانطور که ذکر شددریافتیم که قطعه ی کوچکی به اسم ترموستات چه نقش پررنگی در خودرویمان ایفامیکند بنابراین باید درسرویس ونگهداری آن حساسیت لازم رابه خرج ببریم.
حساسیت خودروی رنو به ترموستات بیش از حدبوده وبایدازترموستات اورجینال استفاده شود.
جالب است که بدانیم درصورت معیوب بودن ترموستات وپایین ماندن دمای موتور,باعث افزایش مصرف سوخت هم می شود،وبامعیوب بودن ترموستات وبالاماندن دمای موتور,باعث روغن سوزی هم می شود.

در شهرهایی که دمای هوا بالاتر از حد معمول است بهتر از دمای عملکرد ترموستات روی 72 درجه باشد.

زمان تعویض ترموستات ال 90

زمان تعویض ترموستات ال 90

علائم خرابی ترموستات ال 90

1-افزایش بیش از حد دمای موتور و گاها جوش آوردن خودرو لحظاتی پس از استارت زدن

2-درجه آمپر به صورت نامنظم و مداوم تغییر کند.

3-از قسمت های مختلف خودرو آب ناشی از نشت رادیاتور خارج میشود.

4-مصرف سوخت به طور غیر طبیعی بالا میرود.

5-افزایش مصرف روغن موتور

باهزینه اندک و تعویض ترموستات میتوان از بروز  مشکلات ذکر شده فوق جلوگیری به عمل آورد.

برای مطالعه مقالات بیشتر و آشنایی کاملتر با خودروی خود به سایت ایران رنو مراجعه کنید. زمان تعویض ترموستات ال 90.

ارتباط با ما:

اگر در رابطه با تعمیر برق رنو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در

تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10

به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

10 دیدگاه در “علائم خرابی ترموستات ال 90

  1. محمدراستگار گفت:

    سلام.واقعامطالب مفیدی گذاشتین

    1. admin گفت:

      سلام.ممنون ازشماکه وقتتون رادراختیارماگذاشتین

  2. محمدراستگار گفت:

    سلام.واقعامطالب مفیدی گذاشتین
    بنده مگان200مدل 89دارم صبحها دیر روشن میشه.میتونین راهنمایم کنین ازچی میتونه باشه؟

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر . دلایل زیادی برای روشن نشدن در هنگام صبح است .باید ماشینتونوبیارین برا بازدید تا دقیقتر عیب یابی شود.ولی شایع ترین ایراد نشتی سوزن انژکتوراست

      1. yaser گفت:

        سلام ماشینم مگان ۱۶۰۰ مدل ۹۱ با خنک شدن هوا تو خارج از شهر و اتوبان دمایی ماشین افت میکنه وآمپر اب از خط اول بیشتر بالا نمیاد ولی داخل شهر تاخط سوم میاد و مشکلی نداره
        سوال اینکه همچین چیزی طبیعیه یا ایراد داره
        اگه ایراد داره ایرادش چیه ممنون میشم جواب بدین

        1. سید گفت:

          سلام دوست عزیز
          ترموستات خودروی شما خراب شده و باید تعویض بشه

  3. محسن گفت:

    سلام من یک ال نود پلاس اتومات دارم ماشین را وقتی بعد از چند روز روشن کنم اگه دنده رو N باشه سوئیچ را که باز میکنی D نشون می ده ودوباره که سوئیچ را میبندی وباز میکنی درست میشه لطفا بگید چرا حالت دنده را اول اشتباه نشون میده

  4. ذبیح اله گفت:

    سلام ماشین ال نود مدل 89 دارم چند وقت پیش بعلت کم کردن آب منبع انبساط رادیاتور را عوض کردم الان مقداری آب کم میکنه و زمانیدکه درب منبع انبساط رو بازکر مثل بطری که گاز تولید کرده یه صدایی داد و اینکه زمانیکه شروع به حرکت میکنم آنپر آب دودخانه میادربالا و بعد از ده دقیقه دو خانه دیگر میاد بالا لطفا راهنمایی کنید ایراد کار کجاست با تشکر

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا در ساعات کاری با شماره 09128896509 تماس بگیرید و مشکل رو با مهندس در میون بزارین راهنماییتون می کنن

  5. محمدحسن گفت:

    مطالب مفیدی گذاشته بودین
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *