آموزشی

علائم خرابی واتر پمپ داستر

علائم خرابی واتر پمپ داستر
دریافت نوبت
علائم خرابی واتر پمپ داستر

آنچه خواهید خواند

یکی از موضوعاتی که شما به عنوان یک داستر سوار باید از آن مطلع باشید، علائم خرابی واتر پمپ داستر است. پمپ آب یا همان واتر پمپ در خودرو ها نقشی اساسی و بسیار بسیار مهم دارد. از آنجایی که در موتور های بنزینی به دلیل احتراق حرارت ماشین خیلی بالا می رود، وظیفه خنک کردن موتور بر عهده آب است و وظیفه پمپاژ آب به موتور هم وظیفه قطعه ای نیست به جز واتر پمپ. به همین خاطر دانستن علائم خرابی واتر پمپ رنو داستر که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، بسیار واجب است. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه باشید.

واتر پمپ داستر و بخش های آن

در ابتدای بحث علائم خرابی واتر پمپ داستر بیایید تا کمی مشخصات داستر را مرور کنیم. مورد خودروی داستر، باید بدانید که این خودرو یک کراس‌اوور اقتصادی است که از سال ۲۰۰۹ توسط شرکت داچیای رومانی و رنوی فرانسه طراحی و تولید شده است. این خودرو بر اساس پلتفرم B0 (پلتفرم لوگان و ساندرو) ساخته شده است و از قابلیت‌های چهار چرخ محرک یا AWD بهره می‌برد. این خودرو در بازار ایران توسط ایران‌خودرو تولید و عرضه می‌شود.

در مورد واتر پمپ داستر هم، باید بدانید که این قطعه یکی از مهم‌ترین قطعات سیستم خنک‌کننده موتور است که وظیفه دارد آب را از رادیاتور به موتور و برعکس جابه‌جا کند. این کار باعث می‌شود که دمای موتور در حد مطلوب حفظ شود و از افزایش گرما و خرابی موتور جلوگیری کند. واتر پمپ داستر محصولی از کمپانی والئو می‌باشد و در صورت مشاهده علائم خرابی واتر پمپ داستر برای خرید آن می‌توانید به مراکز معتبر مراجعه کنید. یکسری از قسمت های واتر پمپ داستر را در زیر میبینیم.

اطلاعات بیشتر: دلایل روشن شدن چراغ چک داستر

پوسته: قسمت بیرونی واتر پمپ که از جنس فولاد یا آلومینیوم است و محفظه‌ای را برای قرارگیری سایر اجزا فراهم می‌کند.

 فنج: قسمتی که به تسمه تایم یا تسمه کمکی متصل می‌شود و با چرخش آن، میل شفت و پره‌های واتر پمپ را می‌چرخاند.

میل شفت: قسمتی که به فنج واتر پمپ متصل است و از طریق بلبرینگ‌ها در پوسته واتر پمپ قرار می‌گیرد.

 آب پخش کن: قسمتی که به انتهای میل شفت متصل است و دارای چندین پره است که با چرخش آن، مایع رادیاتور را به سمت موتور و رادیاتور می‌فرستد.

 واشر: قسمتی که بین پوسته و آب پخش کن قرار می‌گیرد و از نشتی مایع رادیاتور جلوگیری می‌کند. این قسمت معمولاً از جنس فیبر یا لاستیک است و دارای یک فنر است که فشار را روی واشر ایجاد می‌کند.

علائم خرابی واتر پمپ داستر

علائم خرابی واتر پمپ داستر

علائم خرابی واتر پمپ داستر

واتر پمپ داستر یکی از قطعات مهم خودرو است که در صورت خرابی آن، ممکن است مشکلات جدی برای موتور ایجاد شود. برخی از علائم خرابی واتر پمپ داستر که زمان به پایان رسیدن عمر مفید واتر پمپ داستر خود را نشان می دهند را با هم می بینیم.

افزایش دمای موتور: اگر واتر پمپ داستر کار نکند یا کارایی ضعیفی داشته باشد، مایع رادیاتور به درستی در سیستم خنک کننده جریان نمی‌یابد و در نتیجه دمای موتور افزایش می‌یابد و بیش از حد گرم می‌شود. این موضوع می‌تواند باعث آسیب رسیدن به واشر سرسیلندر، ترموستات، فن خنک کننده و سایر قطعات موتور شود.

نشتی مایع رادیاتور: اگر واتر پمپ داستر فرسوده شده باشد یا واشر آن خراب شده باشد، ممکن است مایع رادیاتور از آن نشت کند و روی زمین ریخته شود. این مایع معمولاً به رنگ قرمز یا سبز است و بنابراین اگر در نزدیکی جایی که واتر پمپ قرار دارد، مایعی به این رنگ دیدید، به واتر پمپ مشکوک شوید. این مورد یکی از مشخص ترین علائم خرابی واتر پمپ داستر است.

اطلاعات بیشتر: علت بد کار کردن موتور داستر

صدای ناهنجار از موتور: اگر واتر پمپ داستر دچار سایش یا خرابی شده باشد، ممکن است صدایی ناهنجار از موتور شنیده شود. این صدا معمولاً به صورت صدای جیر جیر واتر پمپ داستر، سوت یا ناله است که در هنگام رانندگی با سرعت بالا شدیدتر می‌شود. این مورد اخرین مورد از علائم خرابی واتر پمپ داستر میباشد.

تست واتر پمپ داستر

برای تست واتر پمپ داستر، به جز دیدن علائم خرابی واتر پمپ داستر، می‌توانید از روش‌هایی مثل، بررسی نشتی مایع رادیاتور که اگر واتر پمپ داستر فرسوده شده باشد یا واشر آن خراب شده باشد، ممکن است مایع رادیاتور از آن نشت کند و روی زمین ریخته شود، استفاده کنید، زیرا کاملا ملموس است و نیاز به دانش فنی خاصی برای تشخیص ندارد.

عمر مفید واتر پمپ داستر

 عمر مفید واتر پمپ داستر بستگی به شرایط استفاده، نوع مایع خنک کننده و کیفیت واتر پمپ دارد. به طور کلی، می‌توان گفت که عمر مفید واتر پمپ داستر بین ۶۰ هزار تا ۹۰ هزار کیلومتر است. اما برخی از واتر پمپ‌ها ممکن است بیشتر یا کمتر از این مدت دوام بیاورند. به همین خاطر مهم است که همواره حواستان به علائم خرابی واتر پمپ داستر باشد.

علائم خرابی واتر پمپ داستر

علائم خرابی واتر پمپ داستر

تعویض واتر پمپ داستر

 تعویض واتر پمپ داستر یکی از عملیات تعمیراتی است که باید در صورت دیدن علائم خرابی واتر پمپ داستر، و خرابی یا فرسودگی واتر پمپ انجام شود. واتر پمپ یکی از اجزای سیستم خنک کننده موتور است که مایع رادیاتور را به سمت موتور پمپاژ می‌کند تا از بالا رفتن حرارت موتور جلوگیری کند، به دلیل تخصصی بودن کار تعویض واتر پمپ، توصیه می شود که قیمت واتر پمپ داستر را بپردازید و کار تعویض آن را به یک تعمیرکار حرفه ای داستر بسپارید.

قیمت واتر پمپ داستر

قیمت واتر پمپ داستر ممکن است بسته به شرکت تولید کننده، کیفیت، مدل و سال تولید متفاوت باشد. بحث دیگری هم که وجود دارد به دلیل وارداتی بودن تمامی لوازم و قطعات خودرو های خارجی از جمله همین داستر، و نوسانات قیمت دلار، نمی توان مثل علائم خرابی واتر پمپ داستر، یک قیمتی را اعلام کرد و گفت که این قیمت تا حتی چند روز ثابت می ماند. به همین خاطر بهتر است که قیمت این قطعه را از مراکز معتبر استعلام نمایید.

تعمیرگاه تخصصی رنو داستر در تهران

تعمیرگاه تخصصی رنو داستر در تهران یا همان تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یکی از مراکز تخصصی داستر و خودرو های رنو است که در شهر تهران واقع شده است. این تعمیرگاه با داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، دسترسی آسان، و ساعات کاری منعطف، می‌تواند خدمات تعمیر و نگهداری خودروهای داستر را به مشتریان تهرانی ارائه کند. تعمیرگاه ایران رنو با ارائه گارانتی و پشتیبانی، به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که خودروهایشان در بهترین وضعیت قرار می‌گیرند و در صورت بروز هرگونه مشکل از جمله علائم خرابی واتر پمپ داستر، می‌توانند از خدمات حرفه ای این مجموعه شوند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *