دسته‌بندی نشده

زمان تعویض ترموستات داستر

زمان تعویض ترموستات داستر
دریافت نوبت
زمان تعویض ترموستات داستر

آنچه خواهید خواند

بهتر است که از زمان تعویض ترموستات داستر مطلع باشید تا بدانید که پس از چند تا کارکرد باید برای تعویض این قطعه مهم خودرو اقدام کرد. یکی از ویژگی های موتور های بنزینی که همه ما از آن مطلع هستیم، این است که این خودرو ها با توجه به این که انرژی مورد نیاز خودرو را با سوزاندن بنزین تامین می کنند، موتور های گرم و با حرارتی دارند و برای کنترل حرارت آن از آب برای خنک کاری استفاده می کنند. 

در این میان هم قطعه دیگری که در این روند اهمیت دارد ترموستات است که میزان دمای آب موتور را اندازه گیری می کند و گرمای موتور را به نوعی کنترل می کند. اما اگر کنجکاو شدید، برای این که بیشتر در مورد ترموستات داستر بدانید در ادامه هم هم راه باشید. با تعمیرگاه رنو داستر همراه باشید.

خرابی ترموستات رنو داستر

قبل از این که ببینیم زمان تعویض ترموستات داستر کی است، بهتر است که کمی در مورد خود ترموستات بدانیم. ترموستات قطعه‌ ای است که در سیستم خنک‌ کاری خودرو قرار دارد و وظیفه کنترل دمای موتور را بر عهده دارد. ترموستات به صورت خودکار جریان مایع خنک ‌کننده را بین موتور و رادیاتور کنترل می ‌کند. ترموستات خودرو نقش مهمی در عملکرد صحیح موتور دارد و ترموستات از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند و به موتور اجازه می‌دهد تا در دمای مناسب کار کند.

 به دلیل همین نقش ترموستات خودرو، اگر که گمان میکنید باید برای تعویض ترموستات رنو داستر اقدام نمایید، بهتر است که به یک نمایندگی رنو داستر شرقتهران معتبر همچون ایران رنو مراجعه کنید. اما یکسری از دلایل خرابی ترموستات که زمان تعویض ترموستات داستر را به شما خواهند گفت را در زیر با هم مشاهده می کنیم.

خدمات بیشتر: اجرت تعویض دیسک و صفحه داستر

خوردگی و فرسایس: با گذشت زمان، ترموستات رنو ممکن است دچار خوردگی و فرسایش شود.

آسیب فیزیکی: ترموستات رنو ممکن است در اثر ضربه یا تصادف آسیب ببیند.

زمان تعویض ترموستات داستر

زمان تعویض ترموستات داستر

نقص در ساخت: در موارد نادر، ترموستات رنو داستر ممکن است به دلیل نقص در ساخت خراب شود. این امر معمولاً در ترموستات های بی کیفیت یا تقلبی اتفاق می افتد.

علائم خرابی ترموستات داستر

ترموستات خودرو یک قطعه بسیار مهم است که باید به طور منظم بررسی و در صورت رسیدن زمان تعویض ترموستات داستر، تعویض شود. عمر مفید ترموستات معمولاً بین 5 تا 10 سال است. با این حال، عوامل مختلفی مانند نوع مایع خنک کننده، شرایط رانندگی و نگهداری خودرو می توانند بر عمر ترموستات تأثیر بگذارند. یکسری از علائم خرابی ترموستات داستر را که دانستن آن ها به اندازه آشنایی با زمان تعویض ترموستات داستر مهم است را در زیر با هم مشاهده می کینم.

علائم خرابی ترموستات داستر عبارتند از:

  • دمای موتور بالا.
  • افزایش مصرف سوخت.
  • کاهش قدرت موتور.
  • نشت مایع خنک کننده.

روش تست ترموستات رنو داستر

اگر که روش تست ترموستات رنو داستر را بلد باشید و آن را به طور منظم در فواصل زمانی انجام دهید، خواهید توانست که از خرابی ترموستات رنو داستر جلوگیری کنید و موقع رسیدن زمان تعویض ترموستات داستر از آن مطلع شوید. برای تست ترموستات رنو داستر، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. موتور خودرو را روشن کنید و اجازه دهید تا گرم شود.
  2. با استفاده از یک دماسنج، دمای مایع خنک‌کننده را در خروجی ترموستات اندازه‌گیری کنید.
  3. اگر دمای مایع خنک‌کننده کمتر از 82 درجه سانتیگراد باشد، ترموستات خراب است.

خدمات بیشتر: تعویض تسمه تایم داستر

تعویض ترموستات داستر

در زمانی که علائم خرابی ترموستات داستر را مشاهده کردید میشود گفت گه زمان تعویض ترموستات داستر فرار رسیده، و باید برای تعویض ترموستات داستراقدام نمایید. اما قبل و حین انجام این کار، علاوه بر این، باید یکسری نکات را هم بدانید. نکاتی مثل:

قبل از شروع کار، مطمئن شوید که موتور خودرو کاملاً خنک شده است.

از دستکش ایمنی برای محافظت از دستان خود در برابر گرما و روغن استفاده کنید.

از آچار مناسب برای باز و بسته کردن پیچ ها و مهره ها استفاده کنید.

هنگام خرید ترموستات جدید، حتماً ترموستاتی را انتخاب کنید که مناسب مدل و سال خودروی شما باشد.

قبل از نصب ترموستات جدید، مطمئن شوید که عنصر حساس به دمای ترموستات به درستی کار می کند.

پس از نصب ترموستات جدید، مایع خنک کننده خودرو را از نظر نشتی بررسی کنید.

زمان تعویض ترموستات داستر

زمان تعویض ترموستات داستر

زمان تعویض ترموستات داستر

به طور کلی زمان تعویض ترموستات داستر بستگی به شرایط استفاده از خودرو و علائم خرابی آن دارد. به طور کلی، توصیه می‌شود که ترموستات را هر 2 تا 5 سال یا بر اساس توصیه های تولید کننده خودرو تعویض کنید. اما اگر علائمی که پیش تر هم گفته شد نظیر افزایش دمای موتور، روشن شدن چراغ چک، کاهش شتاب و قدرت خودرو، افزایش مصرف سوخت یا کاهش گرمای هوای گرمایش داخلی را مشاهده کردید، ممکن است نشانه ای از خرابی ترموستات باشد و باید آن را تعویض کنید.

در بحث زمان تعویض ترموستات داستر، این را هم بدانید که ترموستات‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که رایج‌ترین نوع ترموستات، ترموستات مکانیکی است. ترموستات‌های مکانیکی از موم حساس به دما برای کنترل جریان مایع خنک‌کننده استفاده می‌کنند. نوع دیگر ترموستات، ترموستات الکترونیکی است و ترموستات‌های الکترونیکی از یک سنسور دما برای کنترل جریان مایع خنک‌کننده استفاده می‌کنند.

هزینه تعویض ترموستات داستر

هزینه تعویض ترموستات داستر درست مثل گفتن زمان تعویض ترموستات داستر نیست و نمی توان خیلی میزان مشخصی برای آن اعلام کرد. زیرا هزینه تعویض ترموستات داستر، بستگی به مسائل مختلفی همچون نوع و کیفیت قطعه و تعمیرگاهی که انتخاب می‌کنید دارد. به طور متوسط، هزینه تعویض ترموستات داستر میزان مشخص و ثابتی ندارد و برای اطلاع از قیمت آن در حال حاضر بهتر است که از تعمیرکاران حرفه ای استعلام قیمت کنید. اما باز هم این هزینه ممکن است با توجه به شرایط بازار و محل تعمیر تغییر کند.

نمایندگی رنو داستر در شرق تهران

اگر که به دنبال نمایندگی رنو داستر در شرق تهران معتبری برای تعویض ترموستات داستر و دانستن زمان تعویض ترموستات داستر هستید، پیشنهاد می شود سری هم به سایت ایران رنو بزنید. تعمیرگاه تخصصی رنو دارای کادری مجرب و متخصص است که دارای دانش و تجربه زیادی در زمینه تعمیر این خودرو هستند. این تعمیرکاران با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و قطعات اصلی، می‌توانند به صورت اصولی و صحیح خودروی شما را تعمیر و نگهداری کنند. این تعمیرگاه همچنین دارای گارانتی و پشتیبانی مناسبی برای خدمات خود همچون تعمیر ترموستات داستر می‌باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *