دسته‌بندی نشده

تعمیر کولر کپچر

هزینه تعمیر کولر کپچر
دریافت نوبت
هزینه تعمیر کولر کپچر

آنچه خواهید خواند

تعمیر کولر کپچر از کارهایی است که با توجه به این که در حال رفتن به سوی بخش گرم سال هستیم، کاری واجب است. خودروی کپچر از خودرو های کراس اور شرکت فرانسوی رنو است که پس از ورود به بازار ایران مورد استقبال بسیاری از افراد مختلف قرار گرفته است. از آنجایی که کولر خودرو یکی از آپشن های مهم خودرو است، به خصوص در فصول گرم سال که در اکثر نواحی کشور شاهد گرمای طاقت فرسا هستیم. اما کولر کپچر هم درست به مانند کولر هر خودروی دیگری از سیستم و بخش های مختلفی تشکیل شده است که باید همواره سرویس شوند و اگر که مشکلی برای آن ها پیش آمد، برای تعمیر آن اقدام کرد.برای این که بیشتر در مورد تعمیر رنو کولر کپچر بدانید ذر ادامه هم صفحه را ترک نکنید.

آشنایی با سیستم کولر کپچر

در بحث تعمیر کولر کپچر در یک تعمیرگاه تخصصی کپچر شرق تهران همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بدانید که سیستم کولر کپچر هم درست به مانند همه سیستم های کولر خودرو ها از چند قطعه اصلی تشکیل شده است که یکسری از آن ها را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

کمپرسور که اغلب اوقات تعمیر کولر کپچر باید بر روی آن انجام شود و گاز مبرد را در سیستم گردانده و فشار و دمای آن را افزایش می‌دهد.

کندانسور که گاز مبرد را از حالت گازی به حالت مایع تبدیل می‌کند و گرمای آن را به هوای بیرونی منتقل می‌کند.

رسیوردرایر که مایع مبرد را ذخیره می‌کند و از ورود رطوبت و آلودگی به سیستم جلوگیری می‌کند.

شیر انبساط که مایع مبرد را از حالت مایع به حالت گازی تبدیل می‌کند و فشار و دمای آن را کاهش می‌دهد.

اواپراتور که گاز مبرد را از طریق کویل‌هایی عبور می‌دهد و برودت ایجاد می‌کند. همچنین رطوبت هوای داخل کابین را جذب می‌کند و به صورت قطرات آب به خارج از خودرو منتقل می‌کند.

سیستم کولر کپچر با استفاده از یک سوئیچ فشار کنترل می‌شود که زمانی که فشار گاز کم یا زیاد باشد، کمپرسور را از مدار خارج یا وارد می‌کند. همچنین یک سوئیچ حرارتی وجود دارد که از ایجاد یخ در داخل اواپراتور جلوگیری می‌کند.

علائم خرابی کولر رنو کپچر

علائم خرابی کولر رنو کپچر

علائم خرابی کولر رنو کپچر

علائم نیاز تعمیر کولر رنو کپچر ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند. برخی از علائمی که به شما می گویند زمان اقدام برای تعمیر کولر کپچر فرا رسیده است را در پایین با هم می بینیم.

کاهش عملکرد کولر که ممکن است ناشی از کمبود گاز مبرد، نشتی در سیستم، خرابی کمپرسور یا شیر انبساط باشد.

بوی بد از کولر که ممکن است ناشی از رشد باکتری یا قارچ در اواپراتور یا کانال‌های هوا باشد.

صدای ناهنجار از کولر که از مهم ترین نشانه های نیاز به تعمیر کولر کپچر است و ممکن است ناشی از خرابی فن، کمپرسور، کلیپس‌ها یا لوله‌های سیستم باشد.

نشت آب از زیر خودرو که ممکن است ناشی از انسداد لوله خروجی اواپراتور باشد.

اگر شما یکی از این علائم را در خودروی خود مشاهده کردید، پیشنهاد می‌کنم به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید و سیستم کولر خود را تعمیر کنید.

خدمات بیشتر: تعمیر بخاری کپچر تضمینی

نحوه تعمیر کولر کپچر

در مورد نحوه تعمیر کولر کپچر هم باید گفت که شما برای انجام تعمیر کولر رنو کپچر مراحل زیرین را می‌توانید دنبال کنید.

بررسی عملکرد کولر که شامل ارزیابی دما، جریان هوا، بو، صدا و فن کولر است. اگر کولر باد داغ، بوی بد، صدای ناهنجار می‌زند یا جریان هوا ضعیف است، ممکن است نشانه خرابی کولر باشد.

بررسی کمپرسور کولر که شامل ارزیابی کلاچ، پولی، سیم‌کشی و فشار گاز مبرد است. اگر کلاچ درگیر نشود، پولی چرخان نباشد، سیم‌کشی قطع یا معیوب باشد یا فشار گاز کم یا زیاد باشد، ممکن است نشانه خرابی کمپرسور باشد.

بررسی نشت گاز مبرد که شامل استفاده از کیت‌های مخصوص تشخیص نشتی و از مهم ترین مراحل نحوه تعمیر کولر کپچر است. این کیت‌ها با وارد کردن یک نوع رنگ مخصوص به سیستم، هر نوع نشتی را نمایان می‌کنند.

تعویض یا تعمیر قطعات خراب که شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، شیر انبساط، رسیوردرایر، فن، فیلتر، سیم‌کشی و لوله‌های سیستم است. برای این کار باید اتصالات مربوطه را باز کرده و قطعات را با دقت جایگزین یا تعمیر کنید.

تعمیر کمپرسور کولر کپچر

تعمیر کمپرسور کولر کپچر هم تقریبا مراحلی شبیه تعمیر کولر کپچر دارد که در زیر شکل انجام آن را با هم نظاره گر هستیم.

خاموش و جدا کردن کولر گازی از برق و باز کردن پنل کولر.

باز کردن اتصالات مربوط به کمپرسور با دقت و بیرون آوردن کمپرسور از دستگاه.

باز کردن درب کمپرسور با استفاده از پیچ گوشتی و باز کردن اتصالات و گیره‌های بخش‌های داخلی کمپرسور.

تعویض یا تعمیر کولر کپچر و بخش‌های داخلی کمپرسور که شامل پیستون، سیلندر، بلوک، بلبرینگ، روغن، شیر و سیم‌کشی است.

بستن درب کمپرسور و اتصال آن به دستگاه و پنل کولر را بررسی و تعمیر کنید. این کار می‌تواند از افزایش مصرف سوخت، کاهش راندمان موتور و خرابی‌های بیشتر جلوگیری کند.

اطلاعات بیشتر: بزرگترین نمایندگی کپچر در تهران

هزینه تعمیر کولر کپچر

هزینه تعمیر کولر کپچر

هزینه تعمیر کولر کپچر

هزینه تعمیر کولر کپچر بستگی به نوع خرابی، قطعات مورد نیاز و تعمیرگاهی که مراجعه می‌کنید دارد. اما به طور کلی، می‌توان گفت که هزینه تعمیر کولر رنو کپچر در بازار ایران بسیار متغیر است. برای مثال، برخی از هزینه‌های تعمیر کولر رنو کپچر به شرح زیر است.

  • هزینه تعویض گاز مبرد.
  • هزینه تعویض کمپرسور.
  • هزینه تعویض کندانسور.
  • هزینه تعویض شیر انبساط.
  • هزینه تعویض اواپراتور.
  • هزینه تعویض رسیوردرایر.

البته این هزینه‌ها فقط برای اطلاع شما هستند و ممکن است در تعمیرگاه‌های مختلف متفاوت باشند. برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است که قبل از تعمیر کولر خودرو خود، از تعمیرگاه مورد نظر خود استعلام قیمت بگیرید و با چند تعمیرگاه مقایسه کنید. همچنین، از تعمیرگاه‌های معتبر و مجاز استفاده کنید و از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر کولر خود اطمینان حاصل کنید.

تعمیرگاه‌ تخصصی کپچر شرق تهران

اگر که به دنبال تعمیرگاه‌ تخصصی کپچر شرق تهران حرفه ای و کار بلد برای تعمیر کولر کپچر هستید، تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به شما پیشنهاد می شود. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که در تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه ۷ شمالی، پلاک ۱۰ قرار دارد دارای چندین سال سابقه در تعمیرات خودروهای رنو است، و از قطعات اصلی و دستگاه دیاگ مخصوص رنو استفاده می‌کند. ایران رنو خدمات مکانیکی، برقی، گیربکس، جلوبندی و سرویس دوره‌ای را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *