دسته‌بندی نشده

هزینه تعویض دیسک و صفحه کپچر

هزینه تعویض دیسک و صفحه کپچر
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

تعویض دیسک و صفحه کپچر از کارهایی است که اگر در موعد خود انجام نشود، عواقب سنگینی را برای خودروی شما به ارمعان خواهد آورد. دیسک . صفحه در همه خودرو ها نقشی مهم و اساسی دارد و در روند انتقال و افزایش قدرت خودرو ها تاثیری بسیار مهم می گذارد. اهمیت دیسک و صفحه در کپچر هم درست به مانند سایر خودرو ها بسیار بالاست به همین خاطر شما باید در زمانی که علائم تمام شدن دیسک و صفحه کپچر را مشاهده کردید، سریعا برای جایگزینی آن با یک دیسک و صفحه جدید و اصلی در یک تعمیرگاه تخصصی کپچر همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو اقدام کنید.

تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر یا کلاچ، قطعاتی هستند که در خودروهای دنده‌ای کاربرد دارند. وظیفه این قطعات انتقال نیرو از موتور به گیربکس و سپس به چرخ‌ها است. وقتی شما پدال کلاچ را فشار می‌دهید، دیسک و صفحه کپچر از هم جدا می‌شوند و انتقال نیرو قطع می‌شود. این کار به شما امکان می‌دهد که دنده را تغییر دهید یا خودرو را متوقف کنید. وقتی پدال کلاچ را رها می‌کنید، دیسک و صفحه کپچر به هم چسبیده و انتقال نیرو از سر گرفته می‌شود.

تعویض دیسک و صفحه کپچر یکی از عملیات‌های نگهداری خودرو است که باید در فواصل زمانی مشخص انجام شود. عمر مفید این قطعات بستگی به نوع رانندگی، کیفیت قطعات و شرایط راه دارد. معمولا بین ۵۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر باید دیسک و صفحه کپچر را تعویض کرد.

علائم تمام شدن دیسک و صفحه کپچر

برخی از نشانه‌ها و علائمی که نشان می ‌دهند زمان تعویض این قطعه یعنی تعویض دیسک و صفحه کپچر فرا رسیده است عبارتند از مواردی که در پایین آمده اند.

کاهش شتاب خودرو هنگام گاز دادن.

لرزش خودرو هنگام راه اندازی در دنده اول.

سخت شدن دنده دوم یا دیگر دنده‌ها.

صدای سوت یا خراش هنگام فشار دادن یا رها کردن پدال کلاچ.

تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر

نحوه تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر کار پیچیده‌ای است که نیاز به تخصص و ابزار مناسب دارد. برای انجام این کار باید خودرو را بر روی یک پایه بلند کرده و گیربکس را از موتور جدا کنید. سپس دیسک و صفحه کپچر قدیمی را از روی فلای ویل برداشته و دیسک و صفحه کپچر جدید را به جای آن نصب کنید. در زمان تعویض باید به مواردی مانند تنظیم سیم کلاچ، روغن‌کاری بلبرینگ، تعویض کاسه نمد و تمیز کردن فلای ویل توجه کرد. بهتر است که انجام این کار را به افرادی خبره و کار بلد بسپارید که تجربه انجام تعویض دیسک و صفحه کپچر را از قبل دارند.

خدمات بیشتر: تعمیر توربوشارژر کپچر

قیمت دیسک و صفحه کپچر

قیمت دیسک و صفحه کپچر بستگی به نوع و برند آن‌ها، وارداتی یا داخلی بودن، قیمت دلخواه و شخصی فروشگاه یا تعمیرگاه و… دارد. به همین سبب که به دلیل نوسانات و پایین و بالا شدن دائمی دلار نمی توان قیمت مشخصی را برای دیسک و صفحه کپچر در بحث تعویض دیسک و صفحه کپچر اعلام کرد و به این دلیل که در بازار کشور ما در هر زمینه ای چه خودرو و چه سایر ثباتی وجود ندارد، بهتر است که از گفتن قیمت امروز دیسک و صفحه صرف نظر کرد، زیرا ممکن است که فردا این قیمت معتبر نباشد.

خدمات بیشتر: تعمیر جعبه فرمان کپچر

هزینه تعویض دیسک و صفحه کپچر

هزینه تعویض دیسک و صفحه کپچر بستگی به نوع و مدل خودرو، برند و کیفیت قطعات و اجرت تعمیرکار دارد. برای مثال، هزینه تعویض دیسک و صفحه کپچر می تواند در رنج متفاوتی از چند میلیون تومان تا چندین میلیون تومان باشد. البته این قیمت‌ها باز هم ممکن است در بازار متفاوت باشند و بهتر است قبل از خرید و تعویض با چند فروشگاه و تعمیرکار مشورت کنید و از آن ها هم اول قیمت بگیرید تا یک رنج متوسط دقیقی دستتان بیاید.

هزینه تعویض دیسک و صفحه کپچر

هزینه تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعمیرکار کپچر در تهران

تعمیرکار کپچر کسی است که متخصص در تعمیر و نگهداری قطعات کلاچ خودروهای دنده‌ای است. کلاچ یا کپچر، سیستمی است که انتقال نیرو از موتور به گیربکس و چرخ‌ها را کنترل می‌کند. تعمیرکار کپچر باید دانش و تجربه کافی در زمینه تعویض دیسک و صفحه کپچر، تنظیم سیم کلاچ، روغن‌کاری بلبرینگ، تعویض کاسه نمد و تمیز کردن فلای ویل داشته باشد. همچنین باید با ابزارها و دستگاه‌های مورد نیاز برای تعمیر کپچر آشنا باشد. این تعمیرکار معمولا در تعمیرگاه های حرفه ای همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی رنو در تهران است مشغول به کار میشود.

اما شما برای انتخاب یک تعمیرکار کپچر خوب و معتبر همچون تعمیرکاران شاغل در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو، باید به موارد زیر توجه کنید.

تعمیرکار کپچر باید تخصص و سابقه کاری در تعمیر خودروهای مشابه شما داشته باشد. برای مثال، اگر خودروی شما رنو کپچر است، بهتر است که تعمیرکار کپچر را از تعمیرگاه‌های تخصصی رنو انتخاب کنید.

تعمیرکار کپچر باید از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعویض و تعمیر استفاده کند. این به شما اطمینان می‌دهد که خودروی شما با استانداردهای کارخانه و بهترین کیفیت خدمات مرتبط می‌شود. همچنین، برخی از تعمیرات با گارانتی ارائه می‌شوند تا شما به راحتی از خودروی خود استفاده کنید.

تعمیرکار کپچر باید قیمت مناسب و مصوب برای خدمات خود ارائه کند. برای این کار، می‌توانید از چند تعمیرگاه مختلف استعلام قیمت بگیرید و با هم مقایسه کنید. همچنین، باید از تعمیرکار کپچر فاکتور و رسید خدمات دریافت کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید از حق خود دفاع کنید.

خدمات بیشتر: تعویض تسمه دینام کپچر

برای یافتن تعمیرگاه‌های تخصصی کپچر در تهران، می‌توانید از اینترنت و جستجوی وب استفاده کنید. من برای شما چند نمونه از تعمیرگاه‌های تخصصی کپچر را از اینترنت پیدا کردم که می‌توانید به آنها مراجعه کنید:

لازم به ذکر است که تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که پیش تر هم گفته شد یکی از بهترین و مجهز ترین تعمیرگاه تخصصی رنو در ایران می باشد در شرق تهران واقع شده است. این تعمیرگاه از تخصص و تجربه کارکنان حرفه‌ای برخوردار است و خدمات تعمیر موتور، گیربکس، برق، جلوبندی و سرویس دوره‌ای و… را انجام می‌دهد. این تعمیرگاه در تهران، تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه ۷ شمالی، پلاک ۱۰ واقع شده و شما می توانید برای انجام انواع خدمات خودرویی خودروی رنوی خود همچون تعویض دیسک و صفحه کپچر به آن مراجعه کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *