دسته‌بندی نشده, مقالات

تعمیر چک گیربکس کپچر

تعمیر چک گیربکس کپچر
دریافت نوبت
تعمیر چک گیربکس کپچر

آنچه خواهید خواند

بهتر است که اگر چراغ چک گیربکس کپچرتان روشن شده است، حتما در اسرع وقت برای تعمیر چک گیربکس کپچر اقدام کنید تا مشکلات بزرگ تری برای خودرویتان به وجود نیاید. گیربکس یکی از مهم ترین و پیچیده ترین قطعات و سیستم های خودرو های داخل و خارجی از جمله همین رنو کپچر است. گیربکس های خودرو در حالت کلی به دو دسته اتومات و دستی تقسیم می شوند که هر کدام شیوه استفاده خاص خود را دارند. برای این که بیشتر در مورد گیربکس خودرو و به ویژه تعمیر چک گیربکس کپچر هستید، در ادامه هم همراه باشید. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کپچر با ما همراه باشید.

تعمیر چک گیربکس کپچر

چک گیربکس کپچر یک خطایی است که در صفحه نمایش خودروی رنو کپچر ظاهر می‌شود و نشان دهنده خرابی گیربکس اتوماتیک است. گیربکس اتوماتیک یک قسمت مهم از خودرو است که نیروی چرخشی موتور را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد و امکان تغییر دنده و جهت حرکت را فراهم می‌کند. گیربکس اتوماتیک کپچر از نوع هیدروالکترومکانیکی است که با استفاده از روغن، ساعت، شیر برقی و مدارهای الکترونیکی کار می‌کند. تعمیر چک گیربکس کپچر نیاز به مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر معتبری همچون ایران رنو دارد.

اما برای تعمیر چک گیربکس کپچر، و برای تشخیص دقیق علت خطا، باید با دستگاه تخصصی رنو پارامترهای گیربکس را چک کرد و بعد از بازدید فنی، قطعات معیوب را تعویض کرد. تعمیر گیربکس کپچر ممکن است هزینه‌بر باشد و بستگی به میزان خرابی و نوع قطعات دارد. برای جلوگیری از خرابی گیربکس کپچر، باید رعایت کنید که روغن گیربکس را در کیلومتر تعیین شده تعویض کنید، دنده‌های گیربکس را در حالت توقف کامل خودرو تغییر دهید، از وسایل برقی اضافی استفاده نکنید و از رانندگی با دنده خلاص در شیب‌ها خودداری کنید.

تعمیر چک گیربکس کپچر

تعمیر چک گیربکس کپچر

چرا گیربکس کپچر خراب می شود؟

علت خرابی گیربکس کپچر می‌تواند عوامل مختلفی باشد. برخی از عوامل موثر برای خرابی گیربکس کپچر که شما را محبور به تعمیر چک گیربکس کپچر خواهند کرد، عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را با هم می بینیم.

کثیف بودن، پایین بودن سطح کیفیت یا میزان روغن گیربکس که باعث افت فشار روغن، افزایش دمای گیربکس و آسیب به اجزای داخلی گیربکس می‌شود.

مشکل در سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس که باعث خطای چک گیربکس، درگیر نشدن گیربکس، خارج شدن دنده از وضعیت خود و سایر اختلالات در عملکرد گیربکس می‌شود.

مشکل در توربین، تورک کانورتر، کلاچ‌ها، باندها و صفحات ترمز گیربکس که باعث لرزش، تقه زدن، صدای زوزه مانند، بوی سوختگی و کاهش کارایی گیربکس، و در نهایت نیاز به تعمیر چک گیربکس کپچر می‌شود

کامپیوتر گیربکس کپچر

TCU کپچر مخفف کلمه Transmission Control Unit است که به معنی واحد کنترل گیربکس است. این قطعه برقی، مسئول محاسبه و ارسال دستورات به دو کلاچ و سایر قطعات گیربکس است. اگر این قطعه خراب شود، گیربکس کپچر عملکرد نامناسبی خواهد داشت و ممکن است به دستورات راننده پاسخگو نباشد. از مهم ترین دلایل خرابی گیربکس کپچر و نیاز به تعمیر چک گیربکس کپچر، علت خرابی tcu رنو کپچر یا همان کامپیوتر گیربکس کپچر میباشد.

خدمات بیشتر: تعمیر برق کپچر در تهران

خطای گیربکس اتوماتیک

خطای گیربکس اتوماتیک هم مثل علت روشن شدن چراغ گیربکس کپچر، یک نشانه است که نشان می‌دهد که گیربکس اتوماتیک کپچر دچار ایراد شده است و نیاز به بررسی و تعمیر گیربکس چک گیربکس کپچر است. این خطا ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود مانند.

  • وجود مشکل برقی در قطعات برقی خودرو.
  • انسداد در شیرهای برقی گیربکس.
  • خراب شدن پدال گاز.
  • مشکل در پردازش ECU.
تعمیر چک گیربکس کپچر

تعمیر چک گیربکس کپچر

علت خرابی tcu رنو کپچر

علت خرابی tcu ممکن است متفاوت باشد. اما برخی از عوامل رایج در بحث تعمیر چک گیربکس کپچر عبارتند از، استفاده از باتری نامناسب یا دستکاری نادرست باتری و سرباتری، این کار باعث می‌شود ولتاژ کم و زیاد شود و tcu را آسیب ببیند، گرم شدن بیش از حد گیربکس tcu کپچر روی گیربکس نصب شده است و در صورت افزایش دمای گیربکس، tcu نیز دچار گرمایش می‌شود و ممکن است سوخته شود. استفاده از روغن گیربکس نامرغوب یا عدم تعویض روغن در زمان مناسب، این کار باعث می‌شود روغن گیربکس کهنه شود و ترکیبات آن به هم بریزد. در نتیجه، روغن می‌سوزد و آسیب می‌بیند و ممکن است tcu را نیز آسیب بزند. حمل بار سنگین و یدک کشی، این کار باعث می‌شود فشار بیش از حد به گیربکس وارد شود و tcu را دچار اختلال کند.

تعمیر tcu کپچر

همانطور که گفته شد TCU یا واحد کنترل گیربکس، قطعه‌ای الکترونیکی است که عملکرد گیربکس نیمه‌اتوماتیک کپچر را کنترل می‌کند. این قطعه ممکن است به دلیل استفاده از باتری نامناسب، دستکاری نادرست باتری و سرباتری، گرم شدن بیش از حد گیربکس و استفاده از روغن گیربکس نامرغوب خراب شود. برای تعمیر tcu کپچر، لازم است از دیاگ خودرو استفاده کرده و مشکل را شناسایی کنید. گاهی اوقات ممکن است با برنامه‌نویسی مجدد tcu، مشکل برطرف شود. اما اگر آسیب جدی‌تری وارد شده باشد، باید tcu را تعویض کنید. برای تعویض tcu، لازم است از یک مهندس برق متخصص کمک بگیرید تا اطلاعات مربوط به دنده‌ها و سیستم برق را برای tcu جدید تعریف کند. همچنین باید ولتاژ باتری را با tcu جدید هماهنگ کنید. برای انجام این کارها مثل تعمیر چک گیربکس کپچر بهتر است به یک تعمیرگاه تخصصی کپچر مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر: علل خرابی گیربکس کپچر

هزینه تعمیر چک گیربکس کپچر

هزینه تعمیر چک گیربکس کپچر مثل علت روشن شدن چراغ گیربکس کپچر، به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت که برخی از عوامل موثر بر هزینه تعمیر گیربکس کپچر یکسری موارد هستند، مانند نوع و مدل گیربکس، نوع و میزان خرابی، نوع و کیفیت قطعات، نوع و میزان روغن گیربکس، نوع و مدت گارانتی، نوع و میزان تخفیف و… . برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

مرکز تعمیر گیربکس کپچر

 تعمیر گیربکس رنو کپچر نیاز به دانش و تجهیزات تخصصی دارد. به عنوان مثال یک تعمیرکار رنو کپچر باید از مسائلی مثل علل علائم خرابی گیربکس رنو کپچر، هزینه تعمیر چک گیربکس کپچر مطلع باشد. به همین دلیل، توصیه می‌شود که در صورت وقوع علل خرابی گیربکس رنو کپچر برای تعمیر گیربکس خودرو، به مراکز تخصصی و مجهز مراجعه کنید. یکی از این مرکز تعمیر گیربکس کپچر های معتبر هم تعمیرگاه ایران رنو میباشد. این مرکز با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و متخصصین مجرب، خدمات با کیفیت و با گارانتی به شما عزیزان ارائه می‌ دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *