دسته‌بندی نشده

تعمیر جعبه فرمان کپچر

تعمیر جعبه فرمان کپچر
دریافت نوبت
تعمیر جعبه فرمان کپچر

آنچه خواهید خواند

اگر که جعبه فرمان خودرویتان دچار مشکل شود، دیگر قادر به کنترل خودرویتان نخواهید بود، به همین خاطر است که انجام تعمیر جعبه فرمان کپچر، کاری لازم است و اگر که انجام نشود، مشکلات مختلفی را برای خودروی شما به وجود خواهد آورد. جعبه فرمان خودرو را مهم ترین عامل و قسمت در سیستم هدایت خودرو می توان دانست. زیرا به کمک جعبه فرمان است که راننده قادر می شود فرمان خودرویش را بچرخاند و خودرو را به هر سمتی که می خواهد ببرد. به همین خاطر پیشنهاد می شود که در ادامه هم همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی در مورد جعبه فرمان خودرو بدست آورید.

تعمیر جعبه فرمان کپچر

همانطور که مستحضر هستید فرمان وسیله ای است که وظیفه هدایت و کنترل خودرو را به عهده دارد که این عمل بسیار مهمی در خودرو به شمار میرود و برای اینکه فرمان خودرو این فعالیت هارا به درستی در خودرو انجام دهد نیاز به کمک برخی سیستم ها و قطعه ها در خودرو دارد تا بتواند وظایف خودرو را به خوبی انجام دهد که در واقع این مجموعه سیستمی که وظیفه هدایت و کنترل خودرو را به عهده دارد را جعبه فرمان یا سیستم فرمان خودرو می نامند . سیستم فرمان خودرو درواقع با انتقال سرعت و نیرو به چرخ ها موجب هدایت خودرو میشود و در اصل یکی از سیستم های اصلی فرمان خودرو جعبه فرمان خودرو نام دارد که در حرکت و جا به جایی خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا میکند، به همین خاطر هم هست که تعمیر جعبه فرمان کپچر در زمان مناسب یک موضوع مهم می باشد.

تعمیر جعبه فرمان کپچر

تعمیر جعبه فرمان کپچر

برای تعمیر جعبه فرمان کپچر، باید ابتدا علت خرابی را مثل علت سفت بودن فرمان کپچر بررسی کرده و سپس قطعات معیوب را تعویض یا تعمیر کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید. برای این کار می‌توانید از تعمیرگاه‌ تخصصی کپچر استفاده کنید.

علت سفت شدن فرمان کپچر

در قسمت پایینی این بخش یکسری از موارد علت سفت شدن فرمان کپچر را که ممکن است علت سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی کپچر یا تعمیر جعبه فرمان کپچر هم باشند را با هم می بینیم.

مشکل در جعبه فرمان خودرو: جعبه فرمان خودرو وظیفه کنترل ماشین و هدایت آن را بر عهده دارد، به همین خاطر خرابی قطعه مارپیچ درون آن باعث سفت شدن فرمان می شود. هنگامی که خودرو سرد است و فرمان سفت کار می کند نیز نشانه ای از این باشد که علت سفت شدن فرمان کپچر، اختلال در جعبه فرمان است.

خدمات بیشتر: تعمیر توربوشارژر کپچر

رینگ و لاستیک نامناسب و باد تایر: شاید در ابتدا ارتباطی میان باد لاستیک و علت سفت شدن فرمان کپچر ارتباطی نبینید اما کم بودن باد لاستیک‌های خودرو می‌تواند روی این فاکتور تاثیرگذار باشد. با پایین‌بودن فشار باد لاستیک‌ها، فرمان‌پذیری به دشواری صورت می‌گیرد و تاثیر این حرکت سخت حرکت لاستیک‌ها، در فرمان‌پذیری خودرو هویدا و آشکار خواهد بود؛ درست مانند زمانی که بخواهید با خودروی پنچر حرکت کنید، استفاده از رینگ‌ و لاستیک نامناسب نیز می‌تواند در سفت‌شدن فرمان تاثیر داشته باشد.

ورود هوا به فرمان: در زمان چرخش سریع فرمان اگر حرکت به سختی انجام بگیرد، نشانه وجود هوا در فرمان باشد که یکی از موارد علت سفت شدن فرمان کپچر است، بنابراین برای رفع این مشکل باید به تعمیرگاه کپچر مطمئن مراجعه کرده و نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

علائم خرابی جعبه فرمان کپچر

به جز بحث تعمیر جعبه فرمان کپچر و علت سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی کپچر، یکسری از علائم خرابی جعبه فرمان کپچر که بهتر است با آن ها آشنا باشید.

روغن ریزی سیستم های هیدرولیک، ایجاد صداهای نابه هنجار در هنگام چرخاندن فرمان به سمت چپ و راست، ایجاد صدا در هنگام کارکردن درجا اتومبیل، سفت شدن فرمان خودرو، لرزش فرمان در هنگام سرعت زیاد، پس زدن فرمان و تعادل نداشتن خودرو هنگام رانندگی. ین علائم نشان می‌دهند که جعبه فرمان دچار ایراد فنی شده است و نیاز به پرداخت اجرت تعمیر جعبه فرمان کپچر یا تعویض دارد.

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی کپچر

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی کپچر

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی کپچر

سفت شدن فرمان بعد از تعمیر جلوبندی کپچر و دقیق تر پس از تعمیر جعبه فرمان کپچر یکی از مشکلاتی است که معمولا برای بعضی از خودروها رخ می‌دهد. طبق یکی از اجزای سیستم تعلیق خودرو است که در قسمت های مختلف سیستم تعلیق نصب می‌شود. طبق‌ها برای عملکرد خودروی شما حیاتی هستند، زیرا ضربه های ناشی از دست اندازها و چاله چوله های جاده را جذب می‌کنند و باعث میشوند رانندگی نرم تری داشته باشید. همچنین طبق‌ها از اصطکاک جلوگیری می‌کنند و سر و صدا را نیز کاهش می‌دهند. با تعویض طبق احتمال دارد که علت سفت شدن فرمان کپچر رخ دهد، در صورت بروز این مشکل لازم است خودروی نزد افراد متخصص ببرید تا پس از بررسی، مشکل علت سفت شدن فرمان کپچر را حل کنند.

اجرت تعمیر جعبه فرمان کپچر

درمورد این که قیمت فرمان برقی یا اجرت تعمیر جعبه فرمان کپچر چقدر است نمیتوان پاسخ دقیقی داد زیرا به علت نوسانات ارز در کشورمان و وارداتی بودن این قطعه، قیمت آن دائما متغیر است. به طور کلی اما برای حفظ عمر جعبه فرمان، باید به صورت دوره‌ای آن را بررسی کرده و در صورت نیاز، قطعات خراب را تعویض کرد.

اطلاعات بیشتر: آدرس نمایندگی کپچر در تهران

علت صدای فرمان کپچر

دلایل متعدد و مختلفی می توانند منبع صدای فرمان کپچر و نیاز به تعمیر جعبه فرمان کپچر باشد که هر کدام از آن ها به علل خاصی بروز پیدا کرده اند. این مشکل میتواند به دلایلی همچون، تنظیم نبودن فرمان یا خارج بودن چرخ از محور اصلی خود، ایراد در کلگی پلوس، حتی بخاطر لرزش داشبورد و فرمان ماشین رخ دهند. همچنین علت صدای فرمان کپچر می تواند شامل ایراد در سیستم ترمز، لاستیک ها، موتور خودرو و لق بودن چرخ ها هم باشد که هر کدام باید با پرداخت اجرت تعمیر جعبه فرمان کپچر مورد بررسی افراد متخصص قرار گیرد تا اطمینان از سالم بودن آنها پیدا کنید و صدای ناخوشایند حذف شود. همینطور جالب است بدانید که لاستیک نو هم برای مدتی روی جاده مستقیم دارای صدای شبیه به صوت دارد که این موضوع سوءتفاهمی بیش نیست.

تعمیرگاه تخصصی کپچر

در نهایت اگر که می خواهید برای تعمیر جعبه فرمان کپچر اقدام نمایید، توصیه می شود که حتما سری هم به سایت ایران رنو که یک تعمیرگاه تخصصی کپچر می باشد، مراجعه کنید. تعمیرگاه‌ ایران رنو مرکزی است که خدمات فنی و مکانیکی به خودروهای رنو کپچر ارائه می‌دهند. این خدمات شامل تعمیر موتور، گیربکس، جلوبندی، سیستم هیدرولیک، سیستم برق، سیستم ترمز، سیستم انژکتور، سیستم تعلیق و سیستم ایمنی می‌شوند. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیر و تعویض قطعات خراب استفاده می‌کنند. این به شما اطمینان می‌دهد که خودروی شما با استانداردهای کارخانه و بهترین کیفیت خدمات مرتبط می‌شود.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *