دسته‌بندی نشده, مقالات

تعویض لنت ترمز داستر

تعویض لنت ترمز داستر
دریافت نوبت
تعویض لنت ترمز داستر

آنچه خواهید خواند

تعویض لنت ترمز داستر یکی از کارهای سرویس دوره ای خودرو است که باید در سر کیلومتر های مشخصی انجام شود و می توان گفت که از مهم ترین کارهایی است که برای نگهداری خودرویتان باید انجام دهید. لنت ها یکی از مهم ترین اجزای جلوبندی و عقب بندی خودرو هستند که در هدایت خودرو و حرکت آن به طور صحیح و درست باید به طور صحیح کار کند. به همین خاطر که لنت ترمز مهم است و در کنترل خودرو نقش مهمی دارد، شما باید اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشید و از مسائلی مثل علائم نیاز به تعویض لنت ترمز و یا زمان تعویض لنت ترمز که در ادامه به طور کاملی به آن ها اشاره شده است آشنا باشید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه باشید.

تعویض لنت ترمز داستر

لنت ترمز داستر یک قطعه است که با فشار دادن پدال ترمز، به روتور ترمز چسبیده و با ایجاد اصطکاک، خودرو را متوقف می‌کند.  لنت ترمز داستر از جنس‌های مختلفی می‌تواند باشد، اما معمولا از نوع سرامیکی یا نیمه متالیک است. لنت ترمز سرامیکی دارای مزایایی مانند عمر طولانی، کم صدا بودن، کم گرد و غبار بودن و کمتر خوردن روتور است. لنت ترمز نیمه متالیک دارای مزایایی مانند قدرت بالا، مقاومت در برابر گرما و قیمت مناسب است. این را هم بدانید که تعویض لنت ترمز داستر توسط مکانیک داستر در تهران شاغل در تعمیرگاه معتبری همچون ایران رنو، یکی از مراحل نگهداری خودرو است که باید به صورت دوره‌ای انجام شود.

علائم نیاز به تعویض لنت ترمز داستر

لنت ترمز یکی از قطعات مهم سیستم ترمز خودرو است که با فشار به دیسک ترمز، باعث کند شدن یا ایستادن خودرو می‌شود. با توجه به اینکه لنت ترمز با استفاده و در طول زمان، دچار ساییدگی می‌شود، و تعویض لنت ترمز داستر لازم خواهد شد. برخی از علائمی که نشان می‌دهند لنت ترمز داستر نیاز به تعویض دارد، عبارتند از موارد پایینی.

شنیدن صدای جیغ یا خرخر کردن ماشین در هنگام ترمزگیری. این صدا از یک لایه فلزی کوچک بر روی لنت ترمز است که به شما این هشدار صوتی را می‌دهد که زمان تعویض لنت‌ها رسیده است.

کشیده شدن خودرو به سمت چپ یا راست. این اتفاق ممکن است نشانه این باشد که لنت‌های ترمز به طور نامتقارن خورده شده یا ماده‌ای خارجی در روغن ترمز وجود دارد.

خدمات بیشتر: تعویض دیسک و صفحه داستر

تعویض لنت ترمز داستر

تعویض لنت ترمز داستر

توقف خودرو با تاخیر بعد از فشردن پدال. این ممکن است نشانه این لنت ترمز کمتر از حد مجاز ضخامت دارد یا نشتی در سیستم ترمز وجود دارد.

لرزش پدال یا فرمان خودرو در هنگام ترمزگیری. این ممکن است نشانه این باشد که دیسک ترمز دچار تاب یا خراشیدگی شده است.

روشن شدن چراغ ترمز یا لنت در داشبورد خودرو. این یک هشدار الکترونیکی است که به شما می‌گوید لنت ترمز خودرو خود را بررسی کنید.

مشاهده دود یا گرده تیره رنگ در نزدیکی چرخ‌ها. این ممکن باشد که است نشانه این باشد که لنت ترمز بیش از حد گرم شده است و باعث سوختگی یا آتش‌سوزی شود.

خطرات دیر تعویض کردن لنت ترمز داستر

تعویض لنت ترمز یکی از مراحل نگهداری خودرو است که باید به صورت دوره‌ای انجام شود. در صورتی که لنت ترمز را در زمان مناسب تعویض نکنید، ممکن است با خطرات و مشکلاتی روبرو شوید، یکسری از خطرات دیر انجام دادن تعویض لنت ترمز داستر، در زیر آمده اند.

کاهش کارایی و ایمنی سیستم ترمز و افزایش احتمال وقوع تصادفات. اگر لنت ترمز فرسوده باشد، ممکن است خودرو دیرتر متوقف شود یا ترمز به خوبی پاسخ ندهد.

خرابی دیسک ترمز و نیاز به تعمیر یا تعویض آن. اگر لنت ترمز کاملا فرسوده شود، ممکن است باعث ساییدگی یا خرخر کردن دیسک ترمز شود و یک سطح ناهموار ایجاد کند. این ممکن است باعث لرزش یا صدای ناخوشایند شود و هزینه تعمیر را افزایش دهد.

آسیب به قطعات دیگر سیستم ترمز مانند شلنگ، پیستون، کالیپر و غیره. اگر لنت ترمز بیش از حد گرم شود، ممکن است باعث تغییر شکل یا ذوب شدن قطعات فلزی شود و نشت روغن ترمز را ایجاد کند. این ممکن است باعث کاهش فشار ترمز و سفت یا شل شدن پدال ترمز شود.

خدمات بیشتر: تعویض تسمه تایم داستر

زمان تعویض لنت ترمز داستر

لنت ترمز یکی از اجزای مهم و حساس در سیستم ترمز خودرو است که باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می‌شود. لنت ترمز با اصطکاک با دیسک یا کاسه ترمز ساییده می‌شود و باید در زمان مناسب تعویض شود. لنت جلو رنو داستر اورجینال دارای طول عمر بالایی است و معمولا بعد از ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض لنت ترمز داستر را انجام دهید.

زمان تعویض لنت ترمز داستر

زمان تعویض لنت ترمز داستر

نحوه تعویض لنت ترمز داستر

برای تعویض لنت ترمز داستر، باید مراحل زیر را طی کنید.

خودرو را روی یک سطح صاف و خشک پارک کنید و از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.

صبر کنید تا خودرو کاملا خنک شود و سپس کاپوت را باز کنید و اتصال باتری را قطع کنید.

چرخ‌های خودرو را با استفاده از یک جک بلند کنید و از یک داربست یا چوب پشتیبانی کنید.

چرخ‌های خودرو را با استفاده از یک آچار چهارگوش باز کنید و آن‌ها را کنار بگذارید.

کالیپر ترمز را با استفاده از یک آچار ستاره‌ای باز کنید و آن را از روی روتور بردارید. مراقب باشید که شلنگ ترمز را کش ندهید یا آسیب نزنید.

لنت ترمز قدیمی را از کالیپر بیرون بکشید و آن را دور بیندازید.

لنت ترمز جدید را در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که به خوبی جا می‌افتد.

کالیپر ترمز را روی روتور قرار دهید و با استفاده از آچار ستاره‌ای محکم کنید.

چرخ خودرو را روی محور قرار دهید و با استفاده از آچار چهارگوش محکم کنید.

چرخ‌های خودرو را با استفاده از جک پایین بیاورید و داربست یا چوب را بردارید.

و تمام.

مطالعه بیشتر: دلایل روشن شدن چراغ روغن مگان

هزینه تعویض لنت ترمز داستر

قیمت لنت ترمز داستر به‌خاطر کیفیت و ارزش برند شرکت سازنده لنت ترمز متفاوت است. همچنین از عوامل دیگر تاثیر‌گذار می‌توان به سال تولید خودرو و مدل آن اشاره کرد. برای خودرو رنو داستر موجود در ایران، لنت ترمز های مناسب را می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین مختلف خریداری کنید. هزینه تعویض لنت ترمز داستر هم بستگی به نوع لنت، نوع خودرو، نوع ترمز و مکان تعویض دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

مکانیک داستر تهران

 اگر به دنبال یک مکانیک متخصص و معتبر برای تعویض لنت ترمز داستر خود هستید، می‌توانید به سایت مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که خدمات تعمیر و نگهداری خودرو را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید. ایران رنو در شرق تهران واقع شده و دارای کادری مجرب از متخصص ترین تعمیرکاران خودرو های رنو در ایران می باشد. آدرس ایران رنو هم به شرح زیر است.

تهران – تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *