مقالات

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان
دلایل نشتی روغن گیربکس مگان

آنچه خواهید خواند

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان موضوعات مختلفی هستند که هر کدام می توانند باعث هدر رفت روغن گیربکس خودرو شوند و در نهایت حتی منجر به خورد شدن گیربکس شوند. به همین خاطر مهم است که اگر احیانا علائم نشتی روغن گیربکس را دیدید، سریعا به دنبال تشخیص نشتی روغن در یک تعمیرگاه حرفه ای باشید تا عمل گرفتن روغن ریزی گیربکس اتفاق بیفتد و از وارد شدن آسیب های جدی به گیربکس جلوگیری شود. برای این که بیشتر با مشکل روغن ریزی گیربکس و راه های درمان آن آشنا شوید، در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیر گیربکس اتومات مگان همراه باشید.

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان

نشتی روغن گیربکس مگان یکی از مشکلات رایج این خودرو است که می‌تواند عملکرد گیربکس را تحت تأثیر قرار دهد و باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش عمر گیربکس شود. نشتی روغن گیربکس ممکن است از محل‌ های مختلفی رخ دهد، اما معمولاً ناشی از واشر بد گیربکس، کارتل گیربکس زنگ زده، پیچ تخلیه روغن گشاد یا مهر و موم‌ های فرسوده گیربکس است. اما دلایل نشتی روغن گیربکس مگان می ‌توانند متفاوت باشد، برخی از عوامل مهم که علائم روغن ریزی گیربکس مگان را هم به همراه دارند و می ‌توانند باعث روغن ریزی گیربکس شوند را در زیر باهم می بینیم.

استفاده از روغن نامناسب یا کیفیت پایین، اولین مورد از دلایل نشتی روغن گیربکس مگان که می ‌تواند باعث ایجاد فشار زیاد در گیربکس شود و روغن را از محل‌ های مختلفی نشت دهد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره گیربکس مگان

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان

تغییر دمای زیاد گیربکس، که می ‌تواند باعث انبساط یا انقباض روغن گیربکس شود و روغن را از محل ‌های مختلفی نشت دهد.

بار زیاد روی گیربکس، که می ‌تواند باعث افزایش فشار و دمای گیربکس شود و از دلایل نشت روغن گیربکس مگان شود.

رانندگی در شرایط نامساعد هم می تواند از دلایل نشتی روغن گیربکس مگان باشد، مانند جاده‌ های ناهموار، شیب ‌دار یا چاله ‌دار، که می‌ تواند باعث ایجاد لرزش یا ضربه در گیربکس شود و موجب روغن ریزی شود.

عدم تعویض به موقع روغن گیربکس، که می ‌تواند باعث فرسودگی یا سوختگی روغن گیربکس شود و خروج واسکازین شود.

تصادفات و ضربات ناگهانی، که می ‌تواند باعث شکستگی یا ترک خوردگی پوسته گیربکس یا قطعات داخلی آن شود و روغن را از گیربکس خارج کند.

نصب نادرست قطعات گیربکس، مانند واشر، مهر و موم، تابه، دوشاخه تخلیه، خطوط خنک کننده و مبدل گشتاور، که می‌ تواند باعث ایجاد فاصله یا ناهمواری در محل اتصال قطعات شود و از دلایل نشتی روغن گیربکس مگان شود .

عدم رعایت نکات نگهداری گیربکس، مانند عدم بررسی سطح روغن گیربکس، عدم بررسی محل نشتی روغن گیربکس،عدم بررسی رنگ، قوام و بوی روغن گیربکس، که می‌تواند باعث از دست رفتن کیفیت و کارایی روغن گیربکس شود و موجب ریختن روغن گیربکس شود.

علائم نشتی روغن گیربکس مگان

به جز دلایل نشتی روغن گیربکس مگان، بهتر است که با برخی از علائم نشتی روغن گیربکس مگان که می توانند به شما در تشخیص نشتی روغن گیربکس هم کمک کنند آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: علت خطای گیربکس اتوماتیک مگان

خروج سیالی یکدست و نرم و روغنی از زیر خودرو که معمولاً رنگ قرمز یا قهوه‌ای دارد.

آمدن بویی شبیه بنزین یا سوختگی از روغن گیربکس که نشانه‌ای از فرسودگی یا سوختگی آن است.

نویزهای غیرمعمول در گیربکس مانند صداهای آویزان، خراشیده، یا صدای قطعات خرد شده.

تعویض دنده کند یا ناهماهنگ که نشانه‌ای از کمبود فشار هیدرولیکی در گیربکس است.

افزایش مصرف سوخت و کاهش کیفیت عملکرد خودرو.

تشخیص نشتی روغن گیربکس مگان

تشخیص نشتی روغن گیربکس مگان که دانستن آن درست به اندازه توجه به نشتی واسکازین از سنسور کیلومتر مگان و دلایل نشتی روغن گیربکس مگان مهم است به روش‌های زیر انجام می‌ شود.

بررسی بصری محل نشتی که می‌ توان با قرار دادن یک مقوا زیر خودرو و مشاهده روغنی که بر روی آن می‌ چکد، آن را انجام داد.

بررسی رنگ، قوام و بوی روغن گیربکس که می‌ توان با برداشتن یک نمونه از روغن و مقایسه آن با روغن تازه آن را انجام داد.

بررسی واشر، مهر و موم، تابه، دوشاخه تخلیه، خطوط خنک کننده و مبدل گشتاور گیربکس که می ‌توان با باز کردن گیربکس و مشاهده آسیب‌ های احتمالی آن را انجام داد.

بررسی سطح روغن گیربکس که می‌توان با استفاده از یک عصای اندازه ‌گیری و مقایسه آن با مقدار مطلوب آن را انجام داد.

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان

دلایل نشتی روغن گیربکس مگان

نشتی واسکازین از سنسور کیلومتر مگان

نشتی واسکازین از سنسور کیلومتر مگان که فرایندی شبیه دلایل نشتی روغن گیربکس مگان است، عبارت است از خروج روغن گیربکس از محل سنسور سرعت یا سنسور کیلومتر که روی پوسته گیربکس نصب شده است. این مشکل می ‌تواند به دلایل مختلفی از جمله آسیب دیدگی یا فرسودگی سنسور، شکستگی یا ترک خوردگی پوسته گیربکس، نشتی روغن از محل اتصال پوسته کلاچ و پوسته گیربکس، خرابی واشر، مهر و موم یا فشنگی دنده عقب و غیره رخ دهد.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر گیربکس مگان

گرفتن روغن ریزی گیربکس مگان

گرفتن روغن ریزی گیربکس عبارت است درمان درد روغن ریزی گیربکس خودرو و جلوگیری از تداوم دلایل نشتی روغن گیربکس مگان. اما اگر که مطمئن شدید خودرویتان دچار روغن ریزی گیربکس است، حتما با افراد متخصص مثل شماره 09128896509 تماس بگیرید. روال کار در گرفتن روغن ریزی گیربکس مگان هم این گونه است که در ابتدا باید دلیل روغن ریزی و مکانی از گیربکس و قطعه ای از آن که موجب ریزش روغن شده است شناسایی شود، و سپس برای متوقف ساختن آن اقداماتی تخصصی و تعمیراتی انجام شود.

نمایندگی مگان در تهران

اگر که به دنبال جایی هستید که دلایل نشتی روغن گیربکس مگان شما، یا علائم نشت روغن گیربکس را به طور دقیق بهتان اعلام کند، یا برای گرفتن روغن ریزی مگان تان اقدام کند، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید. تعمیرگاه ایران رنو یا همان نمایندگی مگان در تهران عبارت است از مرکزی که که خدمات فروش، تعمیر، نگهداری و گارانتی خودروهای رنو را در تمامی مدل ها از ال 90 و ساندرو گرفته تا تالیسمان و کولئوس، ارائه می‌دهند و از کادری بسیار مجرب و با تجربه که اطلاعات بسیار کاملی در مورد خودروهای ساخت برند فرانسوی رنو دارند و دقیقا می توانند مشکل خودرو را تشخیص دهند و به بهترین شکل آن را رفع کنند، تشکیل شده است.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

آنچه خواهید خواند

از آنجایی که اکسل در هر خودرویی همچون ال 90 و به ویژه در سیستم حرکتی آن دارای اهمیت زیادی میباشد، بهتر است که با یک مرکز تعمیر اکسل ال 90 آشنا باشید. قسمت های مختلفی وجود دارند که دست به دست همدیگر می دهند و یک خودرو را تشکیل می دهند. قسمت هایی که کار کردن بدون نقص آن ها در کنار یک دیگر موجب حرکت خودرو و جابجایی راحت آن می شود. یکی از این قسمت ها هم بخشی می باشد به نام اکسل که برای آشنایی بیشتر با آن، و با مطالبی مثل اکسل استوک ال 90، تعمیر اکسل ال 90، پایه اکسل ال نود، قیمت اکسل اصلی ال نود، تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 و… بهتر است در ادامه بحث تعمیر اکسل ال 90 هم صفحه را ترک نکنید.

اکسل استوک ال۹۰

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد، قطعه اکسل خودرو، یکی از اجزای مهم و حیاتی خودرو است که برای عملکرد صحیح و بهینه آن بسیار مهم می باشد. این قطعه در واقع بخشی از سیستم حرکتی خودرو است که برای انتقال نیرو و حرکت از موتور به چرخ ها استفاده می شود. قطعه اکسل خودرو شامل چندین قسمت مختلف است که هر یک از این قطعات در کارکرد صحیح و بهینه این قطعه نقش بسیار مهمی دارند. به همین علت این موضوع مهم است که در زمان مقتضی و مناسب برای تعمیر اکسل ال 90 و حایگزینی آن با یک اکسل استوک ال90 یا نو در تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 معتبر همچون ایران رنو، اقدام نمایید.

تعمیر اکسل ال 90

اکسل به عنوان محور چرخ‌ها شناخته می‌شود و خرابی این سیستم در خودروهای امروزی بسیار متداول است. بسیاری از رانندگان این سوال را در ذهن دارند که چگونه بدانیم اکسل ماشین خراب است. در جواب این سوال باید بگوییم که خرابی اکسل ماشین علائمی دارد که باید به آن توجه کنید. در قسمت پایینی این بخش یکسری از علائم و نشانه هایی که وقوع آن ها می تواند نشانه ای باشد برای نیاز به تعمیر اکسل ال 90 و تهیه یک اکسل استوک ال90 یا اکسل نو، را با هم مشاهده می کنیم.

نشانه های خرابی اکسل ال 90

شنیدن صدا در هنگام پیچیدن: شنیدن صدا در هنگام پیچیدن، از علائم نیاز به تعمیر اکسل ال 90 یا پایه اکسل ال نود است. صدایی که در هنگام پیچیدن از خودرو شنیده می‌شود مربوط به خرابی سیبک‌هاست. این صدا معمولا با افزایش شتاب خودرو و بالا رفتن سرعت بیشتر می‌شود. افزون بر این، اتصالات داخلی پلوس و سیبک نیز می‌تواند صدایی شبیه به کوبش ایجاد کند که به خاطر بروز تکان‌ها و حرکات اضافه در آن‌هاست.

نشت گریس: معمولا خرابی پلوس یا سیبک ها، و یا خرابی و نیازمند تعمیر اکسل ال 90 بودن خودرو، با نشتی گریس بر روی لبه داخلی چرخ ها همراه است. این گریس اگر بر روی ترمز پاشیده شود می تواند خطرات زیادی ایجاد کند. نشتی گریس معمولا ناشی از پارگی گردگیرهای پلوس است که با بررسی چشمی یا دست کشیدن و لمس کردن آن می توانید آن را بیابید. پارگی گردگیر پلوس در بیشتر موارد نزدیک بست ها ایجاد می شود.

فرسودگی غیر همسان لاستیک‌ها: اگر لاستیک‌های عقب خودرو بطور نامتناسبی و با سرعت بیشتری نسبت به لاستیک‌های جلو فرسودگی یا سایش داشته باشند، مشکلی در تعادل و توازن سیستم اکسل عقب وجود دارد و وقت تعمیر اکسل ال 90 با پرداخت قیمت اکسل اصلی ال نود فرا رسیده است.

لرزش فرمان: خرابی اکسل خودرو می‌تواند لرزش فرمان را به همراه داشته باشد. لرزش فرمان نشان از خرابی پلوس یا سیبک CV باشد. خرابی اتصالات پلوس لرزش‌هایی به همراه دارد که نه تنها با دست حتی با چشم نیز قابل مشاهده هستند. اما برای تعمیر اکسل ال 90 و یا تشخیص دقیق تر همواره توصیه می شود که به یک تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 معتبر مراجعه نمایید.

تعمیر پایه اکسل ال نود

اکسل یکی از قطعات خودرویی است که به دلیل شکل طراحی و وظیفه ای که توسط مهندسان برای آن طراحی شده است، دارای یک شی پایه شکل نیز می باشد. اکسل در اغلب مواقع با یک یاتاقان و یا بوش مکانیکی در داخل سوراخ دنده یا چرخ نگه داشته شده و ثابت در جای خود باقی می ماند تا به این وسیله چرخ یا دنده بتواند به طور آزاد به دور آن بچرخد. در صورت خرابی پایه اکسل ال نود هم شما نیاز به تعمیر اکسل ال 90 پیدا خواهید کرد.

قیمت اکسل اصلی ال نود

قیمت اکسل اصلی ال نود بستگی به مسائل مختلفی که برخی سلیقه ای هستند، دارد. این قطعه یکی از اجزای حیاتی خودرو است و برای عملکرد صحیح و بهینه آن بسیار مهم است. یکی از موارد مهم در تعمیر اکسل ال 90 این است که قیمت قطعات اکسل اصلی  و اورجینال ال نود بستگی به کیفیت و مدت عمر آنها دارد. قطعات اصلی ال نود با کیفیت بالا و مدت عمر طولانی تر تولید می شوند و در نتیجه قیمت بالاتری دارند. با این حال، با توجه به اهمیت قطعات اکسل، تعویض قطعات با کیفیت پایین باعث خسارت های جدی به خودرو می شود و هزینه های بیشتری را در آینده برای تعمیر خودرو ایجاد خواهد کرد.

تعمیرگاه تخصصی رنو ال نود

مباحث اکسل استوک ال 90، تعمیر اکسل ال 90، پایه اکسل ال نود، قیمت اکسل اصلی ال نود، تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 و… را در طی بحث تعمیر اکسل ال 90، مشاهده کردیم که امید است برای شما کاربردی و به درد بخور بوده باشند. در کل و در نهایت باید گفت که با توجه به اینکه قطعات اکسل خودرو بسیار حساس و مهم هستند، افراد متخصص در تعمیرگاه تخصصی رنو ال 90 ایران رنو با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با بهره گیری از تکنولوژی های جدید، تلاش می کنند تا این قطعات را به بهترین شکل تعمیر کند و عمر آن ها را بالا ببرد.

 به این ترتیب، با اعتماد به تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو، شما می توانید از خدمات حرفه ای و با کیفیت برای تعمیر و نگهداری قطعات اکسل خودرو خود لذت ببرید، و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از سپردن خودرو به تعمیرگاه رنو و انجام کامل تعمیرات خودرویتان به بهترین شکل، آن را تحویل بگیرید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *