مقالات

تعمیر گیربکس اسکالا

تعمیر گیربکس اسکالا
تعمیر گیربکس اسکالا

آنچه خواهید خواند

تعمیر گیربکس اسکالا مهم ترین کاری است که اگر احساس می کنید، خودرویتان خوب دنده عوض نمی کند و از گیربکس آن صدا های ناهنجار می آید، باید انجام دهید. اگر که علائم خرابی گیربکس را در خودرویتان شاهد باشید، ممکن است که این سوال در ذهن تان شکل بگیرد که دلایل خرابی گیربکس چیست و یا هزینه تعمیر گیربکس چقدر است. این مورد طبیعی است چون شما صاحب یک خودروی وارداتی هستید و طبیعتا به دلیل این که تعمیرگاه تخصصی برای خودرو های وارداتی و نسبتا کمیاب برای خودرو هایی چون خودروی شما کم است، و حتی ممکن است به این فکر کنید که آیا قطعات و لوازم خودروی من در بازار ایران پیدا می شود یا خیر. برای این که پاسخ این سوالات را به صورت کامل بیابید، در ادامه بحث هم همراه بمانید.

تعمیر گیربکس اسکالا

ماشین اسکالا یک خودروی سدان است که توسط شرکت رنو ساخته شده است. این خودرو در ایران از سال ۱۳۹۲ توسط نگین خودرو وارد شده و دو نوع موتور ۱.۶ و ۲ لیتری دارد. این خودرو دارای طراحی مدرن و امکانات رفاهی مانند سیستم صوتی، کروز کنترل، سانروف، رینگ آلومینیومی و سنسور پارک است. قیمت این خودرو در بازار ایران بین ۱ تا 1/5  میلیارد تومان متغیر است. به دلیل همین ارزش بالای خودرو است که اگر گمان می کنید به تعمیر گیربکس اسکالا نیاز دارید، باید به نمایندگی رنو اسکالا مراجعه کنید.

اما نمی توان در مورد تعمیر گیربکس اسکالا و یا نشانه های خرابی گیربکس اسکالا صحبت کرد اما چیزی در مورد گیربکس این خودرو نگفت. گیربکس اسکالا یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT است که به معنی Continuously Variable Transmission یا انتقال متغیر پیوسته است. این نوع گیربکس به جای داشتن دنده‌های مشخص، از یک زنجیر و دو پولی که اندازه آن‌ها قابل تغییر است استفاده می‌کند. این گیربکس باعث می‌شود که موتور در محدوده بهینه قدرت و مصرف سوخت کار کند و احساس لغزش یا تکان خوردن در هنگام تغییر دنده نشود. این گیربکس دارای دو حالت عادی و تیپ‌ترونیک است که در حالت تیپ‌ترونیک راننده می‌تواند با استفاده از دسته‌های پشت فرمان دنده‌ها را به صورت دستی تغییر دهد.

تعمیر گیربکس اسکالا

تعمیر گیربکس اسکالا

اجزای گیربکس اسکالا

اجزای اصلی گیربکس اسکالا عبارتند از توربین، کارتل، اویل پمپ، صافی، ساعت، سنسورها، کلیدها، پوسته، صفحه، بلبرینگ، واشر، خنک‌کننده و روغن3. هر یک از این اجزا یک نقش مهم در عملکرد گیربکس دارند و باید به صورت منظم بررسی و تعمیر شوند. برای مثال، توربین یا همان تورک کانورتر نیروی موتور را به گیربکس منتقل می‌کند، کارتل یا همان جعبه گیربکس محل قرارگیری تمام اجزای داخلی است، اویل پمپ روغن را به سیستم گیربکس فشار می‌دهد، صافی روغن را از ذرات زائد پاک می‌کند، ساعت یا همان ولو بادی مسئول کنترل جریان روغن و تغییر دنده‌ها است.

و همچینین این را هم در مورد تعمیر گیربکس اسکالا باید بدانید که سنسورها و کلیدها اطلاعات مربوط به سرعت، دما، فشار و حالت گیربکس را اندازه‌گیری و ارسال می‌کنند، پوسته یا همان کیس گیربکس بدنه خارجی گیربکس است که از آن محافظت می‌کند، صفحه یا همان پلیت گیربکس قسمتی است که دنده‌ها را به هم متصل می‌کند، بلبرینگ یا همان رولمان گیربکس کاهش اصطکاک و افزایش بازده گیربکس را فراهم می‌کند، واشر یا همان پکینگ گیربکس جلوگیری از نشت روغن را انجام می‌دهد، خنک‌کننده یا همان کولر گیربکس دمای روغن را کنترل می‌کند و روغن یا همان اویل گیربکس ماده‌ای است که به اجزای گیربکس روانکاری می‌دهد.

نشانه‌های خرابی گیربکس اسکالا

عوامل و مسائل مختلفی وجود دارند که می توانند دلایل خرابی گیربکس اسکالا باشند که هر کدام یکسری نشانه های خرابی گیربکس اسکالا را نشان می دهند و شما را به فکر تعمیر گیربکس اسکالا می اندازند. از علائم و نشانه هایی که خبر از خرابی گیربکس می دهند مواردی هستند مثل شنیدن صدای ناهنجار و غیرعادی از داخل گیربکس، مانند وزوز یا دنگ دنگ12 عملکرد نادرست گیربکس، مانند دیر عمل کردن، تقه زدن، گیر کردن یا خلاص شدن، روشن شدن چراغ چک گیربکس، بوی سوختگی از داخل گیربکس، نشت کردن مایع از زیر ماشین و سایر مواردی این گونه.

دلایل خرابی گیربکس اسکالا

اما به جز نشانه ها، همان گونه که گفته شد یکسری دلایل و موضوعات هستند که سبب خرابی گیربکس می شوند و در وهله اول باعث ایجاد مشکل برای گیربکس خودرو می شود و شما را مجبور به پرداخت هزینه تعمیر گیربکس اسکالا می کنند. از این دلایل میتوان به موضوعاتی مثل خرابی گیربکس، آسیب دیدن چرخ دنده‌ها یا یاتاقان، نشت یا آلوده بودن روغن گیربکس، نفوذ ناگهانی آب در قطعات گیربکس، عدم نگهداری درست از گیربکس، استفاده از کویل بی کیفیت، کثیف بودن فیلتر هوا، تعویض نکردن وغن و لنت، بی توجهی به ایرادات برق خودرو و سایر مباحث این چنینی اشاره کرد.

تعمیر گیربکس اسکالا

تعمیر گیربکس اسکالا

هزینه تعمیر گیربکس اسکالا

هزینه تعمیر گیربکس اسکالا بستگی به نوع و میزان خرابی، نوع گیربکس، مدل ماشین و تجربه و تجهیزات تعمیرکار دارد. علاوه بر این هم موضوع دیگری که در بحث هزینه تعمیر گیربکس اسکالا وجود دارد، این است که همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره شد، خودروی اسکالا و قطعات آن وارداتی هستند و کاملا به قیمت دلار وابستگی دارند. قیمت دلار هم همان گونه که می دانید امروز یک میزانی هست و فردا یک میزان دیگر، به همین خاطر توصیه می شود که برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه تعمیر گیربکس اسکالا، با یک تعمیرگاه اسکالای معتبر تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای اسکالا در تهران

تعمیر گیربکس اتومات اسکالا

در نهایت اما، در صورتی که نشانه های خرابی گیربکس اسکالا را دیدید و به این فکر افتادید که خب دلایل خرابی گیربکس اسکالا چه هستند و چگونه می توان برای تعمیر گیربکس اسکالا اقدام کرد، و یا اگر که نگران هزینه تعمیر گیربکس اسکالا بودید، توصیه می شود که برای یافتن همه این پاسخ ها و تعمیر گیربکس اسکالا، به تعمیرگاه‌ تخصصی رنو مراجعه کنید که دارای تجربه و تجهیزات مناسب هستند. تعمیرگاه ایران رنو یک تعمیرگاه اسکالا است که از کادر و مکانیک های مجرب تشکیل شده است که آمادگی دارند با تمام توان برای رفع ایرادات خودرری شما تلاش و اقدام کنند تا خودروی شما به مانند روز اولش کار کند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *