مقالات

تعمیر بخاری تالیسمان

تعمیر بخاری تالیسمان
تعمیر بخاری تالیسمان

آنچه خواهید خواند

اگر که بخاری تالیسمان تان خراب است، و از آن جایی که به فصول سرد سال رسیده ایم، بهتر است که تعمیر بخاری تالیسمان را در نظر داشته باشید. بخاری یکی از آپشن ها و امکانات خودرو های امروزی است که شاید در فصول گرم سال بلا استفاده باشد اما در فصول گرم سال کاملا کاربردی و لازم است. به همین خاطر بهتر است که با نحوه کارکرد بخاری و یا نحوه تعمیر بخاری خودرو آشنا باشید تا اگر که احساس می کنید، بخاری خودرویتان به خوبی کار نمی کند، بدانید چگونه آن را تعمیر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بخاری خودرو و دانستن مطالبی مثل این که چرا بخاری خودرو گرما نمی دهد، در ادامه هم همراه تعمیرگاه تخصصی تالیسمان بمانید.

تعمیر بخاری تالیسمان

قبل از این که صحبت درباره تعمیر بخاری تالیسمان شروع شود، بهتر است که کمی در مورد خود بخاری خودرو بدانید. بخاری خودرو یکی از مهم‌ترین سیستم‌های گرمایشی در خودرو است که وظیفه گرم کردن کابین خودرو را بر عهده دارد. بخاری خودرو از دو بخش اصلی تشکیل شده است، رادیاتور بخاری، که رادیاتور بخاری وظیفه انتقال گرمای موتور به کابین خودرو را بر عهده دارد، و مجموعه فن بخاری، که مجموعه فن بخاری وظیفه دمیدن هوای گرم به کابین خودرو را بر عهده دارد. برخی اوقات ممکن است بخاری خودرویتان به خوبی کار نکند، به همین خاطر بهتر است با دلایل خرابی بخاری تالیسمان که در زیر آمده اند آشنا باشید. همچنین اگر که به دنبال جایی برای تعمیر بخاری تالیسمان هستید، توصیه می شود که به تعمیرگاه تالیسمان تهران معتبری مثل ایران رنو مراجعه نمایید.

  • نشتی مایع خنک‌ کننده.
  • خرابی رادیاتور بخاری.
  • خرابی موتور فن.
  • خرابی سیم‌کشی فن.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس تالیسمان

تعمیر بخاری تالیسمان

تعمیر بخاری تالیسمان

اجزای و بخش‌های رادیاتور بخاری

بد نیست این را هم در بحث تعمیر بخاری تالیسمان بدانید که رادیاتور بخاری از اجزای مختلفی تشکیل شده است، از جمله، بدنه رادیاتور، بدنه رادیاتور وظیفه نگهداری مایع خنک‌کننده را بر عهده دارد، لوله‌های رادیاتور، لوله‌های رادیاتور وظیفه انتقال گرمای مایع خنک‌کننده را بر عهده دارند، صفحات رادیاتور، صفحات رادیاتور وظیفه افزایش سطح تبادل حرارت را بر عهده دارند، مخزن آب رادیاتور، مخزن آب رادیاتور وظیفه ذخیره مایع خنک‌کننده را بر عهده دارد.

اجزای و بخش‌های مجموعه فن بخاری

همان گونه که اشاره شده یکی از اجزای مجموعه بخاری خودرو هم که در نحوه کارکرد بخاری تالیسمان نقش دارد، فن بخاری است، و خرابی فن بخاری، میتواند علت نیاز به تعمیر بخاری تالیسمان باشد. فن بخاری از اجزایی همچون، موتور فن، که وظیفه چرخش فن بخاری را بر عهده دارد، سیم‌کشی فن، و وظیفه انتقال برق به موتور فن را بر عهده دارد، تشکیل شده است.

نحوه کارکرد بخاری تالیسمان

برای این که فهمید چرا بخاری تالیسمان گرما نمیدهد و این که آیا به تعمیر بخاری تالیسمان نیاز است یا نه، باید با نحوه کارکرد بخاری تالیسمان آشنا شوید. نحوه کارکرد بخاری اینگونه است که، ابتدا موتور خودرو روشن می‌شود و مایع خنک‌کننده در موتور گرم می‌شود، مایع خنک‌کننده گرم شده از طریق لوله‌های رادیاتور به رادیاتور بخاری منتقل می‌شود، گرمای مایع خنک‌کننده از طریق صفحات رادیاتور به هوا منتقل می‌شود و در نهایت هوای گرم توسط فن بخاری به کابین خودرو دمیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر سانروف تالیسمان

چرا بخاری تالیسمان گرما نمیدهد؟

در پاسخ به این سوال که چرا بخاری تالیسمان گرما نمیدهد باید گفت که بخاری تالیسمان ممکن است به دلایل مختلفی گرما ندهد، مثل نشتی مایع خنک‌کننده، در صورت نشتی مایع خنک‌کننده، موتور خودرو به اندازه کافی گرم نمی‌شود، خرابی رادیاتور بخاری، در صورت خرابی رادیاتور بخاری، گرمای مایع خنک‌کننده به خوبی به هوا منتقل نمی‌شود، خرابی موتور فن، در صورت خرابی موتور فن، هوا به خوبی به کابین خودرو دمیده نمی‌شود، خرابی سیم‌کشی فن، در صورت خرابی سیم‌کشی فن، موتور فن نمی‌تواند به درستی کار کند، و… باشد. اما برای بررسی دلیل گرم نکردن بخاری تالیسمان، باید خودرو را به تعمیرگاه ببرید تا توسط یک مکانیک ماهر بررسی، و در صورت نیاز تعمیر بخاری تالیسمان انجام شود.

تعمیر بخاری تالیسمان

تعمیر بخاری تالیسمان

سرویس بخاری تالیسمان

یکی از مسائلی که می تواند موجب نیاز به دانستن نحوه تعمیر بخاری تالیسمان شود، بحث ترکیدن بخاری تالیسمان است، ترکیدن رادیاتور تالیسمان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد همانند، استفاده از مایع خنک‌کننده نامناسب، رسوب‌گیری رادیاتور، ضربه به رادیاتور و… . همچنین ترکیدن رادیاتور تالیسمان می‌تواند باعث بروز علائم مختلفی به سان، افزایش دمای موتور، نشتی مایع خنک‌کننده، دود سفید از اگزوز، کاهش قدرت موتور شود.

نحوه تعمیر رادیاتور تالیسمان

در صورت ترکیدن رادیاتور تالیسمان، یا ایجاد شدن هر مشکلی در نحوه استفاده از بخاری تالیسمان، در ابتدا و در صورت امکان بهتر است که تعمیر بخاری تالیسمان انجام شود، اما اگر که انجام این کار فایده ای نداشت، باید رادیاتور بخاری به طور کامل تعویض شود. از آنجایی هم که تعویض رادیاتور یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود و بهتر است که خودتان اقدام به دنبال نحوه تعمیر رادیاتور تالیسمان نباشید.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام تالیسمان

نحوه استفاده از بخاری تالیسمان

بخاری تالیسمان وظیفه گرم کردن کابین خودرو را بر عهده دارد. نحوه استفاده از بخاری تالیسمان به مانند تعمیر بخاری تالیسمان کار سختی نیست و شما برای استفاده از بخاری تالیسمان، باید مراحلی همچون اینکه، موتور خودرو را روشن کنید، دکمه بخاری را در حالت روشن قرار دهید، دمپر هوای بخاری را به سمت داخل تنظیم کنید، سرعت فن بخاری را تنظیم کنید و کار های این چنینی را انجام دهید. همچنین برای تنظیم دمای بخاری، می‌توانید از دکمه‌های تنظیم دما استفاده کنید.

هزینه تعمیر بخاری تالیسمان

بخاری خودرو یکی از مهم‌ترین سیستم‌های گرمایشی در خودرو است که وظیفه گرم کردن کابین خودرو را بر عهده دارد. خرابی بخاری خودرو می‌تواند باعث ناراحتی سرنشینان خودرو شود. برای جلوگیری از خرابی بخاری خودرو، باید به صورت منظم از آن نگهداری و مراقبت کرد. همچنین در صورت دیدن ایراد در نحوه کارکرد بخاری تالیسمان یا دیدن دلایل خرابی رادیاتور بخاری تالیسمان هم باید برای تعمیر بخاری تالیسمان به یک تعمیرگاه تالیسمان تهران معتبر، مثل تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کرد. تعمیرگاه ایران رنو یکی از با امکانات ترین تعمیرگاه های خودرویی در تهران است که به طور تخصصی بر روی اعمال نگهداری و تعمیراتی خودرو های ساخت شرکت رنو کار می کند و از تیمی از مکانیک های مجرب تشکیل شده است که آماده خدمت رسانی به شما می باشند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *