مقالات

علت کم کردن روغن موتور ال 90

علت کم کردن روغن موتور ال 90

آنچه خواهید خواند

مسائل مختلفی وجود دارند که هر کدام می توانند علت کم کردن روغن موتور ال 90 باشند. در موتور خودرو به دلیل حرارت و اصطکاک بالایی که وجود دارد، حتما باید از موادی استفاده شود که جلوی بالا رفتن بیشتر حرارت و خرابی قطعات در اثر سایش و ایجاد اصطکاک با یکدیگر را بگیرد. ماده ای که از آن برای انجام این کارها استفاده می شود هم چیزی نیست به جز روغن موتور خودرو.

به همین خاطر اهمیت بالای روغن در موتور خودرو، شما باید با مسائلی مثل علائم کم شدن روغن موتور، علت کم کردن روغن موتور ال 90، مقدار مجاز کم شدن روغن موتور، حجم روغن موتور ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90 و... که جلوتر به شکل مفصل به آن ها اشاره شده است، آشنا باشید.

علائم کم شدن روغن موتور

روغن موتور قلب تپنده موتور است و بی‌توجهی به آن، خسارات جبران ناپذیر بسیاری را به خودرو شما وارد می‌کند، به همین سبب فهمیدن علت کم کردن روغن موتور ال 90 یا همان علائم کم شدن روغن موتور ال 90 و برطرف کردن آن در تعمیرگاه تخصصی مگان معتبری مثل ایران رنو میتواند از وقوع خسارات سنگین جلوگیری کند. یکی از راه‌های بهبود عملکرد موتور خودرو و افزایش طول عمر آن، استفاده از روغن موتور مناسب است.

عمر موتور خودرو شما تا حد زیادی به نوع روغن موتوری که استفاده می‌کنید بستگی دارد؛ بنابراین برای افزایش عمر موتور خوردو، باید از روغن‌ موتور باکیفیت و مناسب با خودرو خود استفاده کنید. با این تفاسیر، انتخاب یک روغن موتور با کیفیت متناسب با حجم روغن موتور ال 90، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: آموزش تعویض تسمه تایم ال 90

علت کم کردن روغن موتور ال 90

موتور شما از صدها قطعه فلزی متحرک تشکیل شده است که وقتی احتراق روشن است دائماً به یکدیگر ساییده می شوند. روغن به روغن کاری این قطعات کمک می کند و به آنها اجازه می دهد بدون ایجاد اصطکاک ناخواسته حرکت کنند. روغن همچنین به پخش گرما کمک می کند. این کار اجزای موتور شما را خنک نگه می‌دارد و به آنها کمک می‌کند وقتی در جاده هستید به درستی کار کنند.

علت کم کردن روغن موتور ال 90

علت کم کردن روغن موتور ال 90

هنگامی که روغن رو به اتمام است، علائم مختلفی ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد، بنابراین می توانید برای جلوگیری از آسیب اقدام کنید. در پایین یکسری از مهم ترین علت کم کردن روغن موتور ال 90 و موارد علائم کم شدن روغن موتور ال 90 را با هم مشاهده می کنیم.

یاتاقان زدن خودرو: روغن موتور قطعات مختلف موتور مانند یاتاقان، شاتون و … را روان کاری می‌کند. مشکلات مربوط به کیفیت پایین روغن خودرو می‌تواند سبب تجمع رسوب و آلودگی در این قطعات شود. در نتیجه، مسیرهای عبوری روغن و یا حتی پمپ روغن مسدود خواهند شد. همین موضوع خراب شدن و فرسودگی یاتاقان‌ها، قفل شدن موتور و شنیده شدن صدای تق تق از موتور خودرو را ایجاد می‌کند. در این صورت گفته می‌شود، خودرو یاتاقان زده است که علت کم کردن روغن موتور ال 90 میتواند شمرده شود.

کاهش توان موتور خودرو: یکی از عوارض علت کم کردن روغن موتور ال 90 افزایش اصطکاک قطعات در موتور از مواردی است که در صورت کم شدن روغن موتور خودرو حتماً رخ خواهد داد. همچنین اگر شتاب خودرو کمتر از حد نرمال شود، یکی از علت‌های آن می‌تواند کم شدن روغن موتور باشد. در بعضی مواقع نیز کاهش مقدار روغن موتور و افزایش ساییدگی‌های قطعات موتور می‌تواند سبب روشن نشدن موتور خودرو شود.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی واترپمپ ال 90

روشن شدن چراغ چک روغن: روشن شدن چراغ‌های چک ماشین، یکی از اولین و ابتدایی‌ترین نشانه‌های علت کم کردن روغن موتور ال 90 است. با کاهش مقدار نرمال و طبیعی روغن موتور خودرو، چراغ چک آن روشن می‌شود.

مقدار مجاز کم شدن روغن موتور

میزان مقدار مجاز کم شدن روغن موتور به شرایط خودروی شما و وضعیت فنی آن بستگی دارد که می ‌توانید میزان آن را با رجوع به دفترچه‌ راهنما یا برچسب روغن موتور در داخل پوشش موتور خودروی خود بررسی کنید. اما به ‌طورکلی می توان عنوان کرد که، حدود 200 تا 250 سی‌سی کاهش روغن در هر 1000 کیلومتر از حجم روغن موتور ال 90 برای هر خودرویی از جمله همین ال 90 امری طبیعی است و با کاهش روشن با این میزان، نیازی نیست که به دنبال علت کم کردن روغن موتور ال 90 بگردید.

علت کم کردن روغن موتور ال 90

علت کم کردن روغن موتور ال 90

حجم روغن موتور ال 90

روغن موتور ال ۹۰ طبق دفترچه راهنمای این خودرو نیز ویژگی ها و خاصیت های مختلفی دارد که در اینجا قرار است آنها را بررسی کنیم.. از لحاظ سطح کیفی خودرو ال ۹۰ باید از روغن موتورهای 10W40 استفاده کند اما در فصول سرد می‌توان از روغن موتورهای 5W30 نیز برای خودرو ال نود استفاده کرد. دقت کنید که روغن خودرو ال ۹۰ باید هر ۶ ماه یکبار یا حداکثر هر ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ کیلومتر یکبار به صورت کامل تعویض گردد تا از وقوع علت کم کردن روغن موتور ال 90 جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: تعویض سیم کلاچ ال 90

بهتر است با هر بار تعویض روغن، فیلتر روغن این خودرو نیز تعویض گردد و بقیه فیلتر ها نیز در همین هنگام تعویض شود. اما در مورد روغن موتور حجم روغن موتور ال 90 باید گفت که حجم آن چیزی حدود 4.8 لیتر میباشد.

تعمیرگاه تخصصی ال 90

امیدواریم مطالب عنوان شدن در بحث علت کم کردن روغن موتور ال 90 همچون علائم کم شدن روغن موتور، علت کم کردن روغن موتور ال 90، مقدار مجاز کم شدن روغن موتور، حجم روغن موتور ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90 و... برای شما کاربردی بوده باشند. به طور کلی اما به شما عزیزان توصیه می شود که برای این که خیالتان از بابت خودروی ال 90 تان راحت باشد، یک تعمیرگاه تخصصی ال 90  همچون ایران رنو را شناسایی کنید و برای روز مبادا زیر سر داشته باشید.

تعمیرگاه تخصصی ال 90 ایران رنو یک مرکز متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری خودروهاست که با تیمی از تعمیرکاران با تجربه و متخصص، خدماتی با کیفیت و حرفه ای به مشتریان خود ارائه می دهد. این تعمیرگاه به عنوان یک مرکز تخصصی، برای تعمیر و نگهداری هر نوع خودرو، و مسائلی مثل علت کم کردن روغن موتور ال 90 بهترین راهکارها و روش های تخصصی را ارائه می دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *