مقالات

تعویض شمع وایر ال 90

تعویض شمع وایر ال 90

تعویض شمع وایر ال 90

تعویض شمع وایر ال 90

آنچه خواهید خواند

یکی از موضوعات بسیار مهمی که برای مالکین خودرو های ال 90 وجود دارد، بحث تعویض شمع وایر ال 90 است، که در ادامه به طور مفصل تری به آن پرداخته خواهد شد. به طور کلی برند های خارجی مختلفی در زمینه تولید و فروش خودرو در ایران فعالیت داشته اند که یکی از قدیمی ترین آن ها، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو می باشد. رنو در بازار ایران فعالیت پررنگی داشته است و خودرو هایی همچون مگان، تالیسمان، کولئوس، سفران، ال 90 و... را به بازار عرضه کرده است. همانطور که اشاره شد خودروی ال 90 هم یکی از خودروهای ارائه شده شرکت رنو است که به جرات می توان گفت تعداد آن از سایر خودرو های رنو در ایران بیشتر است.

همین موضوع هم باعث شده است که افراد بیشتری وجود داشته باشند که صاحب خودروهای رنو ال 90 باشند و به یک مرکز تعمیرگاهی معتبر برای ال 90 خود نیاز داشته باشند. اگر که شما هم یکی از صاحبین خودروی ال 90 هستید، در ادامه بحث هم همراه ایران رنو بمانید تا با موضوعاتی مثل تعویض شمع وایر ال 90، علائم خرابی شمع ال 90، زمان تعویض وایر شمع ال 90، هزینه تعویض شمع ال 90، مرکز تعویض شمع وایر ال 90 و... بیشتر و بهتر آشنا شوید.

تعویض شمع وایر ال 90

در اولین قدم از بحث تعویض شمع وایر ال 90 و پیش از این که در مورد موضوعاتی مثل علائم خرابی ال 90 صحبت کنیم، بهتر است که کمی هم در مورد خود ال 90 یا همان تندر 90 بدانیم. تندر 90 یا همان ال 90 درواقع نسل اول داچیا لوگان است که در سال 2004 به‌عنوان یک سدان اقتصادی و با بازار هدف کشورهای در حال توسعه معرفی شد. خالی از لطف نیست که در بحث تعویض شمع وایر ال 90 این را هم بدانید که از آن‌جایی که شرکت داچیا زیرمجموعه رنو بود و لوگان هم با نظارت مستقیم رنو طراحی شده بود، این خودرو در برخی نقاط دنیا از جمله کشور ما ایران با نام و لوگوی رنو فروخته شد.

بیشتر بخوانید: تعمیر سرسیلندر ال 90

تعویض شمع وایر ال 90

تعویض شمع وایر ال 90

رنو لوگان پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سرانجام در سال 1386 و با نام رنو تندر 90 به ایران آمد. رنو ال 90 تا سال 1398 در نسخه‌های مختلفی به دست خریداران ایرانی رسید و کماکان فروش بسیار خوبی داشت اما متأسفانه خروج آمریکا از برجام و در نهایت خروج رنو از بازار ایران، باعث شد تا این سدان به‌اجبار از بازار ایران خارج شود.

اما نمیتوان در مورد تعویض شمع وایر ال 90 یا زمان تعویض وایر شمع ال 90 صحبت کرد و چیزی در مورد تعریف خود شمع خودرو نگفت. در همه خودرو ها از جمله همین ال 90، شمع ابزاری است برای انتقال جرقه‌های متناوب برق داخل سیلندرها که در انتهای سیلندر و روی سرسیلندر در موتور نصب می‌شود. برق موتور که با حرکت متناوب دلکو به سر شمع‌ها می‌رسد، طوری تنظیم شده که به هنگام فشردگی بخار بنزین در انتهای سیلندر جرقه‌ای از انتهای شمع ساطع شده، و باعث انفجار بنزین و حرکت موتور می‌گردد.

قسمت فلزی شمع که جرقه از میان آن‌ها ساطع می‌شود، معمولاً از جنس مس، پلاتینیوم یا ایریدیوم است که به همین ترتیب عمر طولانی‌تری در عملکرد دارند. به طور کلی در بحث تعویض شمع وایر ال 90 در مراکز معتبری، این را هم باید بدانید که انواع و اقسام شمع خودرو عبارتند از: شمع سرد، شمع گرم، شمع نیکلی، شمع پلاتینیومی، شمع ایریدیومی و شمع‌های چند الکترودی و... .

علائم خرابی شمع ال نود

در صورتی که صاحب خودروی ال 90 هستید، بهتر است که به جز هزینه تعویض شمع ال 90، و این که برای تعویض شمع وایر ال 90 به کدام مرکز تعویض شمع وایر ال 90 مراجعه کنید، کمی هم در مورد علائم خرابی شمع ال نود بدانید. به طور کلی در مورد شمع خودرو باید این را بدانید که اگر شمع وجود نداشته باشد، سوخت موجود در محفظه احتراق، راهی برای شعله‌ور شدن نخواهد داشت.

تعویض شمع وایر ال 90

تعویض شمع وایر ال 90

در نتیجه ماشین روشن نمی‌شود و حرکت نمی‌کند. بنابراین سالم بودن شمع و عملکرد درست آن، بسیار اهمیت دارد. اگر شمع‌ها دچار مشکل شوند، آسیب‌ها و مشکلاتی برای ماشین به وجود می‌آید. بنابراین لازم است علائم خرابی شمع ال نود را به‌خوبی بدانید تا در صورت وجود کوچک‌ترین مشکل، آن را برطرف کنید. در بخش پایینی یکسری از علائم خرابی شمع ال نود که شما را مجبور به مراجعه به مرکز تعویض شمع وایر ال 90 خواهند کرد را با هم می بینیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ال نود تخصصی

  • استارت خوردن سخت خودرو.
  • کاهش قدرت شتاب گیری خودرو.
  • ایجاد جهش در موتور خودرو.
  • روشن شدن چراغ چک.

زمان تعویض وایر شمع ال 90

در صورت مشکل در شمع و زمانی که این مسئله با مهارت مکانیک حل نشود، لازم است تا اقدام به تعویض شمع وایر ال 90 کنید شمع خودرو را تعویض کنید. البته این اتفاق ممکن است پس از چندین سال از خرید خودرو صفر کیلومتر اتفاق بیفتد زیرا وایر شمع ال 90 به طور کلی برخلاف برخی از قطعات دیگر خودرو، به سرعت فرسوده نشده و نیاز به تعویض زودهنگام ندارد. زمان تعویض وایر شمع ال 90 براساس نظر متخصصان تعمیرگاه معتبر ایران رنو پس از پیمودن ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

هزینه تعویض شمع ال 90

هر خدماتی در تعمیرگاه های تخصصی نیاز به پرداخت یک هزینه دارد، این مورد در ارتباط با تعویض شمع وایر ال 90 هم وجود دارد و شما باید پیش از اقدام برای تعویض شمع ال 90 با هزینه تعویض شمع ال 90 هم آشنا شوید. هزینه تعویض شمع ال 90 بستگی نوع تعمیرگاه و ابزارها، نوع شمع و اجرت تعمیرکار دارد. معمولاً هزینه تعویض شمع ال ۹۰ شامل قیمت شمع، حجم کار و قطعات جانبی مورد نیاز می‌شود. برای این که اطلاعات بیشتری در مورد هزینه تعویض شمع وایر ال 90 پیدا کنید بهتر است به تعمیرگاه تخصصی ال 90 مراجعه کنید.

مرکز تعویض شمع وایر ال 90

در مقاله امروز سعی شد تا شما کمی با مسائلی مثل تعویض شمع وایر ال 90، علائم خرابی شمع ال نود، زمان تعویض وایر شمع ال 90، هزینه تعویض شمع ال 90، مرکز تعویض شمع وایر ال 90 و... آشنا شوید، تا در صورتی که خدای ناکرده مشکلی برای شمع یا وایر ال 90 تان پیش آمد بتوانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست و برای تعمیر و رفع آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

پیشنهاد نهایی که به شما می شود اما، این است که در صورتی که صاحب رنو ال 90 یا سایر خودرو های ساخت شرکت رنو هستید و مشکلی برای خودرویتان به وجود آمده، به تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه ایران رنو با دارا بودن کادری متشکل از مجرب و با تجربه ترین تعمیرکاران حوزه ی خودرو های رنو آماده است، تا به بهترین شکل تمامی عیوب خودروی رنوی شما را هم شناسایی و هم رفع نماید و خودروی شما را به سالم ترین شکل ممکن به شما باز گرداند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *