مقالات

تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

آنچه خواهید خواند

بلبرینگ چرخ ال 90 یکی از مهم ترین بخش های چرخ خودرو می باشد که باعث می شود چرخ به محوز متصل شود. در اصل بلبرینگ چرخ از تجمع گلوله های استیل یا مخروطی شکل که به واسطه یک حلقه فلزی به هم وصل شده اند تشکیل شده است. با ایران رنو همراه باشید.

بلبرینگ چرخ ال 90 چیست؟

بلبرینگ چرخ به دلیل کاهش اصطکاک خودرو دارد در جاده باعث می شود خودرو روان تر حرکت کند و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد. پس این قطعه برای عملکرد بهتر خودرو یک قطعه ضروری محسوب می شود که در صورت خرابی می بایست نسبت به تعویض بلبرینگ چرخ ال 90 اقدام کنید.

بلبرینگ به چرخ ها کمک می کند که با سرعتی بیشتر روان تر و با اصطکاک کمتری بچرخند و سرعت مناسبی داشته باشند. این قطعه در تمامی خودروهای کوچک و بزرگ یک قطعه ضروری محسوب می شود. بلبرینگ چرخ بر روی یک چرخ محور فلزی قرار گرفته است. همچنین داخل توپی چرخ که خود یک قطعه تو خالی از جنس فلز است که در وسط چرخ قرار دارد، به صورت محکم قرار گرفته است. وظیفه توپی گفته شده نگه داشتن پیچ و مهره هایی است که برای اتصال لاستیک بر روی چرخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نشانه های خرابی بلبرینگ چرخ ال 90

برای اینکه بدانید نشانه های خرابی بلبرینگ چرخ ال 90 چیست تا در مواقع لزوم نسبت به تعویض بلبرینگ اقدام نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی جلوبندی مگان

سایش ناهموار تایر

اولین و مهم ترین نشانه از خراب بودن بلبرینگ چرخ، ساییدگی ناهموار لاستیک می باشد این اتفاق باعث می شود که سایز لاستیک در مقایسه با بقیه لاستیک ها غیر طبیعی به نظر آید. لاستیک ها به مرور زمان می بایست به یک میزان دچار ساییدگی شوند. البته این مورد به تنهایی نشانه خرابی نیست چرا که به دلیل تراز نامناسب چرخ ها نیز ساییدگی لاستیک ها نامتعادل است.

سر و صدا کردن

دومین علامت خرابی بلبرینگ ال 90 این است که از لاستیک خودرو صدای سنگ زنی می آید. این صدا علامت بسیار روشنی برای خرابی بلبرینگ چرخ ال 90 می باشد. صدای سنگ زنی زمانی حاصل می شود که بلبرینگ ها دیگر حرکت روانی ندارند و این باعث می شود داخل بلبرینگ گرما و اصطکاک زیادی حاصل شود. صدایی که در این حالت می شنوید مانند برخورد دو قطعه فلزی می باشد. البته ایت صدا ممکن است فقط از طرف شنیده شود و به هنگام چرخش خودرو و یا تغییر جهت آن بیشتر می شود.

تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

لرزش فرمان

اگر مشکل خرابی بلبرینگ افزایش پیدا کند فرمان شروع بع لرزش می کند که این لرزش در سرعت کم احساس می شود ولی در سرعت های بالا شدت آن بیشتر می شود.

کشیده شدن خودرو به یک سمت

از دیگر علائم خرابی بلبرینگ چرخ ال 90 کشیده شدن خودرو به سمتی است که بلبرینگ خراب است. در چنین شرایطی بلبرینگ خراب، پوسیده و دارای حفره می باشد.

لق زدن حرکت زیاد چرخ ها

این مورد کاملا تخصصی است و با نگاه عامه نمی توان آن را فهمید. برای دانستن این موضوع می بایست خودرو بر روی بالابر هیدرولیکی برود.

اجزای بلبرینگ ال 90 چیست؟

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ ال90 به شرح زیر است:

  • کنس بیرونی
  • کنس داخلی
  • ساچمه
  • کاسه نمد
  • گریس
  • جداکننده یا قفسه
  • مگنت

علت زود خراب شدن بلبرینگ چرخ ال ۹۰ چیست؟

در ادامه مقاله به علت ها و عواملی که باعث خرابی این قطعه می شود می پردازیم

  • ضربات جاده و رعایت نکردن سرعت گیرها
  • لقی زیاد بلبرینگ ها
  • ورود گرد و خاک
  • شل بودن مهره سرپلوس
  • عدم توجه به سرویس دوره ای و نگه داری بلبرینگ
  • نامرغوب بودن جنس بلبرینگ
  • تخم مرغی شدن جای بلبرینگ

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی ال 90

تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

آموزش تعویض بلبرینگ چرخ ال 90

برای آموزش تعویض بلبریتگ چرخ ال 90 اول باید بدانیم که مشکل از کدام طرف می باشد. خودرو را بالای جک برده و چرخ ها را باز کنید. مهره سرپلوس، مهره های سیبک فرمان و همچنین پیچ و مهره های طبق را هم باز کنید. خب حالا سیلندر ترمز را باز کنید و لنت را جداسازی کنید. در آخرین مرحله نیز پیچ سگ دست را هم باز کنید و آن را کامل جدا کنید. بعد از اینکه جدا کردن دیسک چرخ را باز کنید و خار الگویی را جدا کنید و در زیر پرس قرار دهید. حال بلبرینگ نو را جایگزین بلبرینگ قبلی کنید و مراحل را از آخر به اول انجام دهید و هر قطعه را سر جای خود قرار دهید.

نکاتی در مورد جا زدن بلبرینگ تندر ۹۰

مهم ترین نکته در جا زدن بلبرینگ تندر ۹۰ توجه به سگ دست است. اگر سگ دست حالت تخم مرغی پیدا کند تعویض بلبرینگ کارساز نیست و می تواند بلبرینگ نو را هم خراب کند. پس لازم ایت اول عیب آن برطرف شود.

نکته دوم اینکه باید مگنت بلبرینگ باید به سمتی که سرپلوس قرار دارد باشد. در غیر این صورت چراغ ای بی اس روشن می شود و ای بی اس دیگر عمل نمی کند.

و اما نکته دیگر اینکه حتما لازم است که بلبرینگ توسط پرس نصب بشود.

خطرات خرابی بلبرینگ چرخ جلو ال ۹۰

در مورد خطرات خرابی بلبرینگ چرخ جلو ال ۹۰ این است که وجود این خرابی باعث می شود چرخ جلو قفل کند و دیگر قادر به حرکت نباشید.

صدای خرابی بلبرینگ چرخ ال ۹۰

در صورتی که این قطعه دچار خرابی بشود صدایی شبیه صدای زوزه در داخل اتاق خودرو می شنوید.

زمان تعویض بلبرینگ چرخ ال ۹۰

در مورد زمان تعویض بلبرینگ چرخ ال ۹۰ این نکته را باید در نظر گرفت که هنگام تعویض حالت نشینمگاه بلبرینگ حالت تخم مرغی تغییر  نشده باشد. زیرا در این صورت بلبرینگ نو نیز به سرعت دچار خرابی می شود.

قیمت بلبرینگ چرخ جلو ال ۹۰

قیمت های این قطعه بخصوص قیمت بلبرینگ چرخ عقب ال ۹۰ دارای نوسانات زیادی می باشد و از ثبات خاصی برخوردار نمی باشد.

اجرت تعویض بلبرینگ چرخ جلو ال ۹۰

هزینه بالا در تعویض بلبرینگ  باعث می شود که خیلی از رانندگی دیرتر نسبت به تعویض بلبرینگ اقدام کنند و یا خود نسبت به تعویض آن اقدام نمایند. برای تعمیر بلبرینگ چرخ ال 90 با تعمیرگاه تخصصی ال 90 همراه باشید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *