مقالات

علل خرابي بوش طبق خودرو

علل خرابي بوش طبق خودرو

پیش از این که با علل خرابی بوش طبق خودرو آشنا شویم، بهتر است که کمی درباره سیستم تعلیق خودرو و بوش طبق بدانیم. سیستم تعلیق یا همان سیستم جلوبندی خودرو، قطعات و قسمت هایی نظیر فنر، کمک فنر، ستون نگهدارنده، چرخ ها و لاستیکهای خودرو، فرمان پذیری، بوش ها، طبق و… خودرو را شامل میشود. هدف اصلی سیستم تعلیق خودرو کنترل مناسب و مسیر دهی به خودرو، حفظ کردن کنترل خودرو، کاهش نوسانات، کاهش ناهنجاری ها، بهینه سازی کنترل خودر و غیره است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به هم سراغ چیستی بوش طبق رفته و هم علل خرابی بوش طبق خودرو برویم.

در صورتی که با این مشکل مواجه شده اید و صاحب خودرو رنو می باشید. تنها کافیست به نمایندگی رنو مراجعه کنید تا مشکل ایجاد شده برطرف گردد. شما عزیزان می توانید برای دیگر مشکلات خودرو خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

بوش طبق خودرو چیست؟

این که قبل از فهمیدن علل خرابی بوش طبق خودرو اطلاعاتی درباره بوش طبق خودرو به دست بیاوریم بسیار مفید است، به همین دلیل ما در این پاراگراف به بوش طبق خودرو خواهیم پرداخت. به صورت کلی بوش طبق خودرو قطتعه ای است که به طبق و سیستم تعلیق خودرو متصل شده است و به جهت کاهش یا حذف ارتعاشات، حذف لرزش، نویزگیری، تحمل کردن بخش از ضربات وارده به تعلیق خودرو، حذف سر و صدا های سیستم تعلیق و…. از آن استفاده می شود.

علل خرابي بوش طبق خودرو

علل خرابي بوش طبق خودرو

کسب اطلاعات بیشتر: علت روشن شدن چراغ چک ساندرو

بوش طبق خودرو در دو نوع پلاستیک طبیعی و اورتان تهیه می شود، تفاوت جنس بوش های طبق از آن جهت مهم است که برخی علل خرابی بوش طبق خودرو بسته به نوع جنس آن متفاوت است . بوش طبق با جنس های پلاستیکی و اوتان هر کدام استفاده ای مخصوص در سیستم تعلیق خودرو ىارند، به این شکل که در سیستم های تعلیقی که سرعت حرکت خیلی بالا نیست و دمای سیستم تعلیق زیاد بالا نمی رود بخاطر خاصیت لاستیک مانند از بوش طبق های پلاستیکی استفاده میشود، اما در سیستم تعلیق هایی که سرعت خودرو خیلی بالا میرود و به موازات آن دمای سیستم تعلیق هم بالا می رود، به دلیل مقاومت بالا تر بوش های طبق با جنس اورتان، از این نوع بوش طبق ها استفاده می شود.

در دو پاراگراف قبلی سعی کردیم تا توضیحات نسبتا کاملی درباره بوش طبق خودرو به شما بدهیم تا دایره اطلاعاتی شما در زمینه بوش طبق خودرو را گسترش دهیم. در بخش بعدی به سراغ داستان اصلی مان یعنی علل خرابی بوش طبق خودرو می رویم.

علل خرابی بوش طبق خودرو

در بخش های قبل توضیحاتی در ارتباط با بوش طبق خودرو خدمتتان ارائه کردیم، حال در این قمست اما قصد ما این است که شما را با برخی علل خرابی بوش طبق خودرو آشنا کنیم تا شما بهتر بتوانید از بوش طبق و در کل خودروتان مراقبت کنید، قسمت زیر بعضی از علل خرابی بوش طبق خودرو را به شما نشان می دهد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیرگاه رنو داستر

جنس نامرغوب

یکی از مسائلی که همواره در ارتباط با قطعات و لوازم یدکی خودرو وجود دارد، پر بودن بازار از اجناس نامرغوب و بی کیفیت است. جنس نامرغوب به دلیل کیفیت پایین زود به خود خراب می شود. بوش طبق خودرو نیز از این قاعده مستثناء نیست به نحوی که استفاده از جنس نامرغوب آن همواره یکی از علل خرابی بوش طبق خودرو به شمار مي رود.

روغن ریزی

برخی از قطعات خودرو که در صورت روغن ریختن برروی آنها طول عمرشان افزایش میابد و کارکردشان بهتر میشود. اما برعکس آنها عمر بوش طبق خودرو در صورت ریختن روغن بر روی آن نه تنها افزایش نمیابد، بلکه کاهش نیز میابد. به همین علت می توان روغن ریزی بر روی قطعه بوش طبق را از علل خرابی بوش طبق خودرو دانست.

علل خرابي بوش طبق خودرو

علل خرابي بوش طبق خودرو

ترمز های ناگهانی

به فشار دادن پدال ترمز به طور کامل و ناگهانی در سرعت بالا یا پایین ترمز ناگهانی می گوبند، ترمز های ناگهانی باعث ایجاد ضربه و آسیب هایی به قسمت های مختلف خودرو می شوند، آسیب هایی که به مرور زمان خود را نشان می دهند و باعث خرابی قطعات و ایجاد هزینه برای خودرو شما میشوند؛ یکی از این آسیب هایی که ترمز ناگهانی باعث آن می شود، وارد کردن فشار زیاد به سیستم تعلیق خودرو و بوش های طبق است، که به همین دلیل هم ترمز های ناگهانی یکی از علل خرابی بوش طبق خودرو به شمار می روند.

رانندگی در مسیر نامناسب

یکی از اعمالی که باعث رسیدن آسیب به خودرو شما، قطعات آن و سیستم جلوبندی آن می شود، رانندگی در مسیر های ناهموار، سنگلاخ، خاکی و به طور کلی مسیر های غیر آسفالت که جاده مناسبی برای خودرو ندارند، است. رانندگی در این گونه مسیر ها بخاطر بالا و پایین شدن زیاد خودرو و فشار آمدن به سیستم جلوبندی و تعلیق آن، یکی دیگر از علل خرابی بوش طبق خودرو به شمار می رود.

کارهای نمایشی با خودرو

خودرو های بازار ایران مخصوصا مدل های ساخت ایران خودرو و سایپا، حتی اکثریت مدل های خارجی، به دلیل شکل طراحی که دارند مناسب فعالیت های نمایشی مثل درگ، مسابقه و تیک آف کردن نیستند. زیرا انجام این گونه فعالیت ها به این نیاز دارد که خودرو شما برای این کار طراحی شده باشد و مدل طراحی آن اسپورت، کوپه و یا ماسل کار باشد. به همین علت در هنگامی که شما با خودروی ایرانی یا وارداتی خود اعمال نمایشی مثل تیک آْف کردن انجام می دهید، فشار زیادی را به سیستم جلو بندی و تعلیق آن وارد می کنید. در نتیجه میتوان گفت که انجام کارها و حرکت های نمایشی با خودرو نیز یکی از علل خرابی بوش طبق خودرو به شمار می رود.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیرگاه رنو تالیسمان در تهران

در این قسمت به معرفی برخی از مهم ترین و پر تکرار ترین دلایل و علل خرابی بوش طبق خودرو پرداختیم، اما در این لحظه و در اینجا وقت آن رسیده است که از صحبت های مان به یک نتیجه ای برسیم. در قسمت بعدی به سراغ جمع بندی و نتیجه گیری مبحث می رویم.

نتیجه گیری

علل خرابي بوش طبق خودرو

علل خرابي بوش طبق خودرو

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات شما را در ارتباط با بوش طبق خودرو به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهیم، برای انجام این کار ما به بررسی چیستی و جنس های مختلف بوش طبق خودرو پرداختیم و از مهم ترین علل خرابی بوش طبق خودرو برایتان به طور مفصلی گفتیم، حالا اما وقت این است که بگوییم اصلا برای چه این ها را گفتیم.

هدف و مقصود ما از این گفتمان این بود که شما با علل خرابی بوش طبق خودرو آشنا شوید و از آنها دوری کنید تا بوش های طبق خودروتان سالم تر بمانند، این که شما حواستان به علل خرابی بوش طبق خودروتان باشد، یک مزیت جانبی هم دارد، آن مزیت جانبی هم این است كه در نتیجه مراقب بیشتر شما از بوش های طبق خودروتان، شما حواستان به خود خودرو هم بیشتر خواهد بود و این هم باعث خواهد شد که خودرو شما سالم تر بماند و برایتان خرج نتراشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *