مقالات

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

با تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر در خدمت شما هستیم. با بخش الکترونیکی خودرو آشنایی دارید؟ ایا می دانید ایسیو خودرو چه وظیفه ای را بر عهده دارد؟ اگر دارند خودرو کپچر هستید و می خواهید در مورد ایسیو خودرو خود اطلاعاتی بدست اویرد در این مقاله با ما همراه باشید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو، متخصص در تعمیر و سرویس تمامی خودروهای رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر نیز مواردی می باشد که در تعمیرگاه تخصصی رنو به تخصصی ترین حالت ممکن صورت می پذیرد. با تعمیر گیربکس کپچر همراه باشید.

ایسیو چیست؟

این قطعه یک میکرو کامپیوتر است که به کمک سنسورها و با تعیین شرایط لحظه‌ای موتور به یک سری عمل کننده یا فرمان‌برهای نصب شده بر روی موتور فرمان دهد تا از این طریق، زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم‌سازی شرایط مناسب برای ایجاد احتراق را در داخل سیلندرها تامین کند. این میکروکامپیوتر نیز مانند دیگر همنوعان خود شامل CPU، حافظه و برنامه‌ریز است. با تعمیر رنو کپچر در خدمت شما هستیم.

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

 

  • حافظه موقت

این نوع حافظه با قطع برق باطری از بین می‌رود اما مجددآ قابل استحصال است. به روش برگرداندن حافظه، روش تجدید حافظه و یا Initialize می‌گویند. حافظه موقت شناسایی استپ موتور، دنده‌ها و حالات عملی موتور و محاسبات لحظه‌ای برای تنظیمات لحظه‌ای را به عهده دارد و محلی برای نگهداشت معایب موقت و دائم سیستم انژکتور است. برای تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر با ایران رنو همراه باشید.

تذکر: اگر هر یک از سه کار زیر را انجام دهید حافظه موقت موجود در ECU پاک شده و خودرو تا مدتی به دلیل از دست دادن برخی از پارامترهای لحظه‌ای موتور بد کار می‌کند:

  1. جدا کردن کابل باطری بیش از ۱۵ دقیقه
  2. جدا کردن سوکت های ECU بیش از ۱۵ دقیقه
  3. جدا کردن سوکت رله دوبل در خودروهای غیر مولتی‌پلکس و سوکت‌های BSM در خوردوهای مولتی‌پلکس بیش از ۱۵ دقیقه

در چنین حالتی باید خودرودوباره تجدید حافظه شود. در این حالت خودرو سکته‌های بی‌دلیل و نابه‌هنگام نموده و در هنگام تعویض دنده و به خصوص در هنگام معکوس کشیدن راننده احساس می‌کند که خودرو لحضه‌ای دچار مکث می‌شود. البته این در خودرو های نو زیاد محسوس نیست ولی در هر صورت تجدید حافظه ECU کاملآ مفید خواهد بود.

روش تجدید حافظه ECU: اصولآ با توجه به این‌که در کارخانه‌های مختلف روش‌ها و متدهای مختلفی برای تولید وجود دارد و نیز نظر به استفاده خودرو در کشورها و مناطق مختلف با شرایط متفاوت، در ECU نوعی قابلیت سازگاری و یکسان‌سازی وجود دارد که این توانایی بر مبنای چهار عنصر ذیل پایه‌گذاری می‌شود:

  1. سنسور اکسیژن
  2. سنسور موقعیت دریچه گاز
  3. سنسور ضربه
  4. استپ موتور
  •  حافظه دائم

این نوع حافظه که مانند سیستم‌عامل و Setup کامپیوترهای PC است و با قطع برق از بین نمی‌رود؛ اما در صورت خراب شدن دیگر قابل برگشت نبوده و می‌توان گفت ECU سوخته است. حافظه دائم شامل جدول بزرگی به نام Look up table است که در این جدول به مانند جدول ضرب ردیف‌ها و ستون‌ها و خانه‌هایی وجود دارد. با این تفاوت که تعداد ردیف‌ها و ستون‌های این جدول از عدد دو بیشتر بوده و تعداد آن برابر تعداد سنسورهای موجود در سیستم موتور می‌باشد. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

وظایف ایسیو گیربکس (تی سی یو)

در کامپیوتر گیربکس‌های اتوماتیک عملیات پیچیده‌ای صورت می‌گیرد و انواع پارامتر‌ها در نظر گرفته می‌شود تا دنده به درستی به مقداری بیشتر یا کمتر تغییر پیدا کند. بر اساس سنسور‌های مختلف موجود در خودرو و اطلاعات سرعت خودرو به تی سی یو فرستاده می‌شود تا دنده مناسب انتخاب شود. سنسوری نیز وجود دارد که دمای گیربکس را به کامپیوتر گزارش می‌دهد و در این صورت گیربکس بر اساس دما اقدام به کم و زیاد کردن دنده می‌کند تا آسیبی به سیستم انتقال قدرت نرسد. برای تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر می توانید به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر

نحوه عملکرد ایسیو گیربکس

در گیربکس‌های اتوماتیک بر اساس میزان فشار پدال گاز دنده مناسب انتخاب می‌شود.اگر راننده به میزان کمی پدال گاز را فشار دهد کامپیوتر اقدام به افزاش دنده تا حد ممکن می‌کند.این کار باعث می‌شود مصرف سوخت خودرو تا حد امکان کاهش یابد. اگر راننده پای خود را تا آخرین حد به پدال گاز فشار دهد کامپیوتر تشخیص می‌دهد که افزایش شتاب مورد نیاز است و دنده را تا حد امکان پایین می‌آورد تا بیشترین قدرت در اختیار راننده قرار بگیرد. علاوه بر موارد گفته شده در برخی خودرو‌ها هنگامی که کامپیوتر تشخیص دهد خودرو در سرازیری در حال حرکت است معمولا دنده را کاهش می‌دهد و ثابت نگه می‌دارد تا از افزایش بیش از اندازه سرعت خودرو جلوگیری شود. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

علائم خرابی ایسیو گیربکس

  • سوختگی شدید در ناحیه مدارات منبع تغذیه ایسیو مزدا وانت در سمت لبه برد
  • خراشیدگی سطح برد الکترونیکی ایسیو ایزی یو در هنگام باز کردن درب ایسیو برای تعمیر
  • شکستگی یونیت ABS در اثر تصادف و برخورد سنگین
  • آبخوردگی به برد پنل آمپر یا همان پشت آمپر

تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر در تهران

همانطور که می دانید خودروهای رنو به دلیل حساسیتی که دارند نمی توان به دست هر تعمیرکار نابلدی سپرد. برای این کار بهتر است از از یک تعمیرگاه تخصصی رنو بهره ببرید تا نسبت به تعمیر خودروی خود اطمینان حاصل کنید. ما به شما تعمیرگاه ایران رنو را پیشنهاد می کنیم. تعویض ایسیو گیربکس (TCU) رنو کپچر.

تماس با ما

تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی کوچه هفتم شمالی پلاک 10

شماره تماس:

09128896509

02177785114

02177785115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *