مقالات

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

این بار با لاستیک مناسب مسیرهای مختلف در خدمت شما هستیم. یکی از عمده سوالاتی که مشتریان در تعمیرگاه ایران رنو می پرسند، لاستیک مناسب مسیرهای مختلف می باشد چرا که گاهی ازین مورد گله می کنند که لاستیک آن ها زودتر از حد معمول خراب می شود و یا اینکه ساییده می شود. ایران رنو در خدمت شماست تا پاسخگوی یکی دیگر از سوالات مشتریان خود باشد. با تعمیرگاه تخصصی ایران رنو همراه باشید.

لازم به ذکر است شما عزیزان می توانید همه روزه به جز ایام تعطیل برای تعمیر خودروهای رنو خود به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. مجموعه تخصصی ایران رنو با در دست داشتن کادری مجرب و متخصص در تمامی زمینه های تعمیر خودرو رنو اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. از جمله خودروهایی که در این مجموعه تعمیر می گردد می توان به تعمیر مگان، تعمیر تالیسمان، تعمیر ساندرو، تعمیر ال نود و دیگر خودروهای رنو اشاره کرد.

 

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

افراد با خودرو به مسیرهای مختلفی می روند ولی گاهی خودروها تنها برای یک جاده استفاده می شوند در این صورت بهتر است از لاستیکی استفاده شود که مخصوص همان مسیر است. مثلا برخی با خرید خودرو داستر تنها به کوه و بیابان سفر می کنند و بهتر است لاستیکی را استفاده کنند که برای این مسیر باشد. در این بخش به لاستیک مناسب مسیرهای مختلف اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

لاستیک اتوبان

این نوع لاستیک عمدتا برای جاده های آسفالت شده مورد استفاده قرار می گرد. آن ها مخصوص حمل و نقل جاده ای هستند و پیمودن مسافت های طولانی با آن ها بسیار راحت است. لاستیک اتوبان برای سواری نرم و فرمان پذیری طراحی شده است. اکثر تایرهای مناسب بزرگراه دارای بلوک‌های مستقل آج و ریزشیارهای چند گانه در اطراف تایر هستند تا به این طریق عملکرد بهینه‌ای در جاده با شرایط آب و هوایی متوسط داشته باشند. تایرهای بزرگراه بیشتر با نماد M + S عرضه می‌شوند و قادر به تطبیق همه جانبه در شرایط چهار فصل هستند.

از مزایای لاستیک اتوبان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عمر بیشتر آج: این نوع لاستیک ها سر و صدا را کاهش می دهند و گرما را از بین می برند که می تواند سبب تضعیف سایش و عمر طولانی تر تایر شود.

کشش در جاده های مرطوب: این مدل دارای شیارهای ریزی است که به سرعت آب را از میان کانال های خود عبور می دهد.

مصرف سوخت بهتر: تایرهای اتوبان برای جاده های آسفالت و با سرعت بالا طراحی شده اند که سبب مصرف سوخت بهینه نیز می شوند.

ترمزگیری و پیچیدن بهتر: طراحی آج در تایرهای بزرگراه به گونه‌ای است که در مقایسه با انواع دیگر تایر ترمزگیری و پیچیدن عالی را امکان پذیر می‌کند.

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

معایب لاستیک های اتوبان

ضعف در شرایط زمستانی: در حالی که بسیاری از مدل‌های بزرگراه می‌توانند در جاده‌‌های مرطوب ودر برف سبک خوب عمل کنند اما الگو‌های آج آنها برای برف سنگین و یا در شرایط یخ‌­زدگی جاده طراحی نشده‌‌اند.

عملکرد ضعیف در خارج از جاده: گفتیم که مخصوصا آسفالت هستند و در نتیجه با توجه به الگوهای تهاجمی کمتر آج تایر (به معنای صرفا برای جاده های آسفالته)، تایرهای بزرگراه در خاک، شن، ماسه و گل کشش مطلوبی ندارند.

لاستیک زمستانی

با لاستیک مناسب مسیرهای مختلف در خدمت شما هستیم. لاستیک زمستانی برای مواجهه با شرایط آب و هوایی سرد طراحی شده است. این تایرها را می توان از طریق آج لاستیکی انعطاف پذیر که در دماهای پایین‌تر همچنان منعطف باقی می‌مانند، شناخت. این امر باعث می‌شود که در جاده‌های لغزنده چسبندگی بهتر شود. طراحی عمیق آج و الگوهای منحصر به فرد آن در تایرهای زمستانی به پرتاب برف و آب از بین آج‌ها برای کشش بهتر کمک می‌کنند.

مزایای لاستیک برفی و زمستانی:

بهبود چسبندگی: هنگامی که شما باید در برف و یا یخ سنگین رانندگی کنید هدف اصلی تایرها ایجاد چسبندگی بهتر است و این همان کاری است که تایرهای زمستانی انجام می‌­دهند. این تایرها دارای لاستیک نرم و آج عمیق هستند که بهترین کشش ممکن را ایجاد می­‌کنند. بعضی از مدل‌ها از میخ‌هایی برروی آج برای کنترل بیشتر در شرایط آب و هوایی بسیار شدید استفاده کرده‌­اند.

ترمز بهتر: در جاده‌های نرم و صاف زمستانی، ترمز همه چیز است. بر خلاف تایرهای تمام فصل که می‌تواند به آسانی قفل شود و بر روی سطوح لغزنده لیز بخورد، آج تایرهای برفی / زمستانی در برف و یخ فرو می‌­رود تا اطمینان حاصل شود که در صورت نیاز می‌توانید به سرعت متوقف شوید.

معایب لاستیک برفی و زمستانی:

تایرهای زمستانی میخ­دار به جاده‌ها آسیب می‌زند و هدایت ضعیف‌تری به دنبال دارد: تایرهای برفی/ زمستانی با توجه به طراحی خاصشان نسبت به همتایان تمام فصل خود فرمان­پذیری ضعیف‌تری در جاده های خشک و نیمه زمستانی ارائه می‌دهند.

شکننده هستند: به دلیل اینکه تایرهای برفی / زمستانی با لاستیک نرم‌تری نسبت به لاستیک‌های معمولی ساخته شده‌اند سریعتر به سایش تمایل دارند. با این حال رانندگان می­‌توانند برای رانندگی با تایرهای برفی در شرایطی که برای آن ساخته نشده‌اند سریعا آج و چسبندگی تایر را از بین ببرند.

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

لاستیک مناسب مسیرهای مختلف

لاستیک کارگاهی

این نوع لاستیک برای شرایطی طراحی شده است که در خارج از جاده بخواهید رانندگی کنید و یا اینکه مسیر گل و لای باشد. در تایرهای گل ولای، بلوک‌­های آج بزرگتر و فاصله بین آنها بیشتر از تایرهای تمام سطوح است. این تفاوت‌ها برای پاک کردن گل و همچنین گرفتن و رها کردن سطح زمین به طور موثر برای ایجاد حداکثر تماس لاستیک با زمین برای کشش بهتر طراحی شده است.

مزایای لاستیک کارگاهی:

کشش فوق العاده در شرایط دشوار: تایرهای کارگاهی دارای آج‌های عمیقی هستند که به حفظ کشش در انواع جاده‌های سخت کمک می‌کنند.

مقاوم در برابر برش، تکه­ شدن و ضربه: به طور پیش فرض، لایه سطحی محافظ روی تایرهای کارگاهی باید بسیار با دوام باشد. تایرهای کارگاهی طوری طراحی شده‌اند که ناهمواری‌های جاده‌­ای را تحمل کنند. همچنین این تایرها در برابر برش، تکه شدن و سوراخ شدن بسیار مقاوم هستند.

طراحی چند لایه‌­ای: اکثر تایرهای کارگاهی دارای دیواره جانبی ۳ لایه هستند. دیواره جانبی قوی علاوه‌بر دوام اضافی به تایر اجازه می‌دهد تا با استفاده از فشار باد کم، عملکرد خارج جاده­‌ای را بهبود دهد.

معایب لاستیک کارگاهی:

صدای بلند در جاده‌ها: با توجه به الگوهای آج و حفره‌های عمیق‌تر بین آنها، رانندگی در جاده‌های آسفالته با تایرهای کارگاهی صدایی بسیار بلند ایجاد می­‌کند.

کاهش فرمان­‌پذیری در آسفالت: در حالی که هدایت تایرهای کارگاهی در مسیرهای خارج جاده‌­ای خوب است، کنترل و هدایت آن در جاده‌های آسفالته کیفیت خوبی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *