مقالات

دلایل کاهش شتاب خودرو چیست؟ | 8 علت اصلی کاهش شتاب خودرو

یکی از متداول ترین سوالات در تعمیرگاه رنو دلایل کاهش شتاب خودرو می باشد. تصمیم گرفتیم در یک مقاله دلایل کاهش شتاب خودرو را به صورت کامل برای شما شرح دهیم تا بتوانید به عنوان یک راننده خودروی خود را عیب یابی کنید. البته توصیه می شود برای حل مشکل دست به کار نشوید چون تمامی بخش های تعمیر خودروهای رنو تخصصی می باشد و در صورت نداشتن تجربه کافی ممکن است سبب بروز مشکلات جدید شوید.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو متخصص در تعمیر و سرویس تمامی خودروهای رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما عزیزان برای تعمیر خودرو مگان، تعمیر خودرو داستر، تعمیر خودرو تالیسمان و دیگر خودروهای رنو می توانید با مراجعه به این تعمیرگاه از تمامی خدمات این مجموعه بهره مند شوید. با ما همراه باشید تا در مورد دلایل کاهش شتاب خودرو به بحث و بررسی بپردازیم.

همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در انتهای این مقاله در قالب یک دیدگاه برای ما ارسال کنید. متخصصین ما آماده هستند تا پاسخگوی تمامی سوالات تخصصی شما باشند.

دلایل کاهش شتاب خودرو

دلایل کاهش شتاب خودرو

دلایل کاهش شتاب خودرو

در این بخش می خواهیم تنها به دلایل اصلی کاهش شتاب خودرو اشاره کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

  • کثیفی فیلتر هوا

یکی از اولین دلیل کاهش شتاب خودرو کثیفی فیلتر هوا می باشد. کثیفی فیلتر هوا و یا وجود هر گرفتگی در ورودی هوا سبب کاهش راندمان حجمی موتور می شود. این موضوع در ادامه قدت موتور را کاهش می دهد. کاهش قدرت موتور در این حالت در زمان شتاب گیری بیشتر خود را نمایان می کند.

  • تمام شدن دیسک و صفحه

دیسک و صفحه در واقع جزو قطعاتی هستند که نیروی موتور را به گیربکس منتقل می کنند. در صورتی که دیسک و صفحه تمام شود نیروی موتور به خوبی به گیربکس منتقل نمی شود. این موضوع در سربالایی ها به خوبی مشهود است و کاهش شتاب خودرو را به عینه می توانید مشاهده کنید.

  • گرفتگی کاتالیزور

کاتلیزور جزو مواردی است که در تعمیرگاه ایران رنو عموما در سرویس های دوره ای چک می شود و در صورت نیاز به اطلاع مشتری تعویض می گردد. کیپ بودن کاتالیزور یکی از دلایل کاهش شتاب خودرو می باشد. در این حالت دودهای خروجی به سختی از اگزوز خارج می شوند و همانطور که می دانید تا زمانی که دودها بیرون نروند، هوا جایگزین نمی شود. این موضوع عملکرد موتور را دچار وقفه می کند و در نهایت قدرت موتور کاهش می یابد. اصطلاحا می گویند موتور نفس ندارد.

  • ضعیف شدن پمپ بنزین

ضعیفی پمپ بنزین و یا حتی کثیفی فیلتر بنزین از نشانه های دلایل کاهش شتاب خودرو می باشد. در این حالت سوخت مورد نیاز برای شتاب گیری به سختی تامین می شود. این مورد بیشتر در زمان گرم بودن پمپ بنزین و یا در فصول گرم سال انجام می شود.

  • خرابی سنسور اکسیژن

ایسیو خودرو با قطعات مختلفی در ارتباط است تا بتواند سوخت خودرو را به درستی تنظیم کند. یکی از قطعات سنسور اکسیژن است. با وجود سنسور اکسیژن میزان پاشش سوخت توسط ایسیو اندازه گیری می شود. اگر این سنسور اطلاعات غلطی به ایسیو ارسال کند، نسبت به سوخت به هوا به هم ریخته و درنتیجه خودرو با کاهش قدرت و شتاب مواجه می شود.

  • خرابی شمع

نقص در سیستم جرقه از دلایل کاهش شتاب خودرو است. در سیستم جرقه زنی خودرو، عموما شمع و وایر دچار خرابی می شوند و در نتیجه سیستم به هم می ریزد. در صورتی که شمع خراب شود جرقه ایجاد نمی شود و یا اینکه جرقه ضعیفی ایجاد می شود. در این حالت نیز مخلوط سوخت و هوا به درستی انجام نمی شود. نتیجه ی این امر کاهش شتاب خودرو می باشد.

  • گرفتگی یا خرابی انژکتور

خرابی انژکتور تنظیم نسبت سوخت به هوا را بهم می ریزد و اطلاعات نادرستی به ایسیو منتقل می شود. در نتیجه کاهش شتاب خودرو و قدرت موتور را به همراه دارد.

  • کمپرس ضعیف موتور

با دلایل کاهش شتاب خودرو در خدمت شما هستیم. اگر موتور از قسمت های رینگ پیستون واشر سرسیلندر یا سوپاپ ها کمپرس رد کند؛ سیلندر قدرت مورد نظر برای حرکت خودرو را نمی تواند تولید کند و در نتیجه روی عملکرد موتور تاثیر گذار است.

 

تماس با ما | تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

دلایل کاهش شتاب خودرو

دلایل کاهش شتاب خودرو

تعمیرگاه ایران رنو متخصص در تمامی بخش های خودروهای کمپانی رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. شما می توانید برای شارژ گاز کولر ماشین رنو خود به این تعمیرگاه مراجعه کنید و از خدمات ما بهره مند شوید.

آدرس:

تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی، پلاک 10

شماره تماس:

مهندس یوسف قدردان-09128896509

حامد رضایی-09120996450

021-77785114

021-77785115

1 دیدگاه در “دلایل کاهش شتاب خودرو چیست؟ | 8 علت اصلی کاهش شتاب خودرو

  1. رسول گفت:

    سلام خودروی من مگان ۲۰۰۰اتوماته
    در سرعت بالاحدود ۱۰۰،۱۳۰ماشین با فشار پدال گاز شتاب نمیگیره حتی از سرعتش کم میشه .علت چیست ؟ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *