آنچه خواهید خواند
علت ریپ زدن رنو ساندرو موضوعات مختلفی هستند که بهتر است شما با آن ها آشنایی ضمنی ای داشته باشید. ریپ زدن به معنی تکان های ناگهانی و شدید است که در صورت وجود داشتن مشکل در بخش های مختلف خودرو اتفاق می افتد. ریپ زدن اتفاقی ناخوشایند و آزار دهنده است به همین خاطر اگر که خودرو رنو ساندروی تان دچار ریپ زنی است، بهتر است که اطلاعات کاملی در مورد این موضوع داشته باشید تا راه درمان آن را پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ریپ زدن خودرو و علت ریپ زدن خودرو، با تعمیرگاه تخصصی ساندرو همراه باشید.
علت ریپ زدن رنو ساندرو چیست؟
ریپ زدن رنو ساندرو به لرزشهای غیرطبیعی، صداهای ناهنجار، کپ یا نوسان در دور موتور، گفته میشود. به طور کلی میتوان گفت که هر گونه اختلال در ریتم کار کردن خودرو، میتواند باعث ریپ زدن آن شود. برخی از علت ریپ زدن رنو ساندرو رایج را در پایین می بینیم. برای تعمیر ریپ زدن خودرو بهتر است به یک مرکز تعمیر ساندرو تهران معتبر همچون ایران رنو مراجعه کنید.
مشکل در سیستم سوخت رسانی:
خالی بودن باک بنزین: اولین مظنون شما در زمینه علت ریپ زدن رنو ساندرو، میتواند کمبود بنزین باشد.
کیفیت نامناسب سوخت: استفاده از بنزین با کیفیت پایین میتواند باعث رسوب در سیستم سوخت رسانی و اختلال در عملکرد آن شود.
کثیف بودن فیلتر بنزین: کثیف بودن فیلتر بنزین میتواند باعث کاهش جریان سوخت و ریپ زدن خودرو شود.
معیوب بودن پمپ بنزین: معیوب بودن پمپ بنزین میتواند باعث عدم ارسال کافی بنزین به موتور و ریپ زدن خودرو شود.
اطلاعات بیشتر: دلایل لرزش ساندرو چیست؟
مشکل در سیستم جرقه زنی:
معیوب بودن شمعها: شمعها وظیفه ایجاد جرقه برای احتراق را بر عهده دارند. معیوب بودن شمعها میتواند باعث عدم احتراق کامل و ریپ زدن خودرو شود.
معیوب بودن وایر شمعها: وایر شمعها وظیفه انتقال برق از کوئل به شمعها را بر عهده دارند. معیوب بودن وایر شمعها میتواند باعث ضعف جرقه و ریپ زدن خودرو شود.
معیوب بودن کوئل: کوئل وظیفه تولید برق برای شمعها را بر عهده دارد. معیوب بودن کوئل میتواند باعث ضعف جرقه و ریپ زدن خودرو شود.
مشکل در سیستم هوا:
کثیف بودن فیلتر هوا: کثیف بودن فیلتر هوا میتواند باعث کمبود هوای ورودی به موتور و ریپ زدن خودرو شود.
معیوب بودن سنسور MAF: سنسور MAF وظیفه سنجش میزان هوای ورودی به موتور را بر عهده دارد. معیوب بودن این سنسور میتواند باعث ارسال اطلاعات نادرست به کامپیوتر خودرو و ریپ زدن خودرو شود.
مشکل در سیستم موتور:
معیوب بودن سنسور اکسیژن: سنسور اکسیژن وظیفه سنجش میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور را بر عهده دارد. معیوب بودن این سنسور میتواند باعث ارسال اطلاعات نادرست به کامپیوتر خودرو و ریپ زدن خودرو شود.
معیوب بودن انژکتورها: انژکتورها وظیفه پاشش سوخت به داخل سیلندرها را بر عهده دارند. معیوب بودن انژکتورها میتواند باعث عدم پاشش صحیح سوخت و ریپ زدن خودرو شود.
اطلاعات بیشتر: بررسی دلایل خرابی سیم کشی ساندرو
مشکل در سیستم خنک کننده:
بالا بودن دمای موتور: بالا بودن دمای موتور میتواند باعث ناک و ریپ زدن خودرو شود.
معیوب بودن واتر پمپ: آخرین مورد از موارد علت ریپ زدن رنو ساندرو هم این مسئله است. واتر پمپ وظیفه گردش آب در سیستم خنک کننده را بر عهده دارد. معیوب بودن واتر پمپ میتواند باعث بالا رفتن دمای موتور و ریپ زدن خودرو شود.
علت صدای زیاد موتور ساندرو
علت صدای زیاد موتور ساندرو هم درست به مانند علت ریپ زدن رنو ساندرو میتواند علل مختلفی داشته باشد. برخی از علل رایج صدای زیاد موتور ساندرو را در پایین با هم مشاهده می کنیم.
- مشکل در سیستم اگزوز
- سوراخ بودن لوله اگزوز
- معیوب بودن کاتالیزور
- مشکل در سیستم تسمه تایم
- شل بودن تسمه تایم
- معیوب بودن تسمه تایم
علت ریپ زدن ساندرو در حالت درجا
ریپ زدن ساندرو در حالت درجا، به نوسانات دور موتور در حالت سکون خودرو اشاره دارد. این مشکل هم درست به مانند علت ریپ زدن رنو ساندرو میتواند علل مختلفی داشته باشد.
اطلاعات بیشتر: علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو
- مشکل در سیستم سوخت رسانی
- کثیف بودن فیلتر بنزین
- معیوب بودن رگولاتور فشار بنزین
- معیوب بودن انژکتورها
- مشکل در سیستم جرقه زنی
- معیوب بودن شمعها
- معیوب بودن وایر شمعها
- معیوب بودن کوئل
- مشکل در سیستم هوا
- کثیف بودن فیلتر هوا
- معیوب بودن سنسور MAF
- مشکل در سیستم موتور
- معیوب بودن سنسور اکسیژن
- مشکل در سیستم خنک کننده
- بالا بودن دمای موتور
- معیوب بودن واتر پمپ
دور موتور ساندرو در حالت درجا
دور موتور ساندرو در حالت درجا، به تعداد دورانی که موتور در هر دقیقه در حالت سکون خودرو میچرخد، اشاره دارد. دور موتور ساندرو در حالت درجا باید بین 700 تا 900 دور در دقیقه باشد. در صورت مشاهده نوسانات دور موتور ساندرو در حالت درجا و علت ریپ زدن رنو ساندرو، باید به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا مشکل توسط یک متخصص تشخیص و رفع شود.
تست کویل ساندرو
کوئل یکی از قطعات مهم سیستم جرقه زنی خودرو است که وظیفه تولید برق برای شمعها را بر عهده دارد. معیوب بودن کوئل میتواند باعث ضعف جرقه و بروز مشکلاتی مانند علت ریپ زدن رنو ساندرو، بد روشن شدن خودرو، و کاهش شتاب شود. برای تست کوئل ساندرو میتوان از روشهای زیر استفاده کرد.
تست با دستگاه دیاگ: دستگاه دیاگ میتواند اطلاعات مربوط به عملکرد کوئل را نمایش دهد و در صورت وجود مشکل، کد خطای مربوطه را ثبت کند.
تست با اهم متر: با استفاده از اهم متر میتوان مقاومت سیم پیچهای کوئل را اندازه گیری کرد. در صورت خارج بودن مقاومت از محدوده مجاز، کوئل معیوب است.
تست با جرقه زن: با استفاده از جرقه زن میتوان کیفیت جرقه تولید شده توسط کوئل را بررسی کرد. جرقه باید قوی و آبی رنگ باشد.
مرکز تعمیر ساندرو در تهران
مرکز تعمیر ساندرو در تهران یا همان تعمیرگاه تخصصی ایران رنو محلی است که به طور تخصصی به تعمیر و نگهداری خودرو ساندرو میپردازد. ایران رنو خدمات مختلفی از جمله تعمیرات مکانیکی، برقی، جلوبندی را ارائه میدهد. برخی از مزایای استفاده از تعمیرگاه تخصصی ایران رنو را که قادر به رفع علت ریپ زدن رنو ساندرو هم می باشد در زیر میبینیم.
تخصص: تعمیرکاران ایران نرو به طور تخصصی در زمینه تعمیر ساندرو آموزش دیدهاند و تجربه کافی در این زمینه دارند.
کیفیت: تعمیرگاه ایران رنو از تجهیزات و ابزارآلات مدرن و به روز برای ارائه خدمات باکیفیت استفاده میکند.
گارانتی: مرکز ایران رنو خدمات خود را با گارانتی ارائه میدهد.
پشتیبانی: تعمیرگاه تخصصی ایران رنو خدمات پشتیبانی بسیار مناسبی ارائه میدهد.
موقعیت مکانی: ایران در موقعیت مکانی مناسب و با دسترسی آسان واقع شده است.