آموزشی

دلایل خرابی سیم کشی مگان

علائم خرابی سیم کشی مگان
دریافت نوبت
دلایل خرابی سیم کشی مگان

آنچه خواهید خواند

بهتر است پیش از این که خدای ناکرده مشکلی برای سیم کشی خودرویتان به وجود بیاید، بدانید که دلایل خرابی سیم کشی مگان چه هستند. بخش های مختلف خودرو های جدید و به خصوص خودرو های خارجی بازار، اغلبا به صورت برقی کار می کنند و شما کمتر قسمت مکانیکی را مشاهده می کنید. به همین خاطر اهمیت سیم کشی خودرو که در خودرو های قدیمی هم بالا است، در خودرو های خارجی به درجه اهمیت بسیار بالاتری می رسد. به همین خاطر بر شمایی که صاحب مگان هستید، لازم است که حتما با دلایل خرابی سیم کشی مگان آشنایی داشته باشید. با تعمیرگاه تخصصی مگان همراه باشید.

سیستم برقی مگان

در ابتدای بحث دلایل خرابی سیم کشی مگان، بهتر است که با سیستم برقی مگان آشنا شوید. سیستم برقی مگان شامل تمام قطعات و مدارهایی است که برای تولید، ذخیره، توزیع، کنترل و مصرف برق در خودرو مورد نیاز هستند. برخی از این قطعات عبارتند از مواردی که در پایین آمده اند. در صورت بروز هرگونه مشکل برای سیستم برقی مگان تان، به شما توصیه می شود که حتما سری به مکانیک مگان شاغل در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید. برای تعمیر تخصصی برق مگان می توانید با ایران رنو همراه باشید.

  • موتور الکتریکی.
  • یو پی اس (UPS).
  • فیوز، رله، سوئیچ و آمپر.
  • چراغ ها، رادیو، کولر، شیشه بالابر و سایر قطعات الکتریکی.

دلایل خرابی سیم کشی مگان

اما به مطلب اصلی یعنی دلایل خرابی سیم کشی مگان رسیدیم. در مورد سیستم سیم کشی مگان باید گفت که این بخش شامل تمام سیم ها، کانکتورها، لوله ها و نگهدارنده هایی است که برای اتصال قطعات برقی خودرو به یکدیگر و به منبع برق مورد نیاز هستند. سیستم سیم کشی مگان بر اساس نقشه های برقی طراحی و اجرا می شود. نقشه های برقی مگان شامل رنگ، شماره، کد و علامت های مختلفی است که برای شناسایی و عیب یابی سیم ها و قطعات برقی خودرو کاربرد دارند. یکسری از مهم ترین دلایل خرابی سیم کشی مگان را در زیر میبینیم.

عوامل فیزیکی:

سایش و پارگی: سیم‌ها در معرض سایش و پارگی ناشی از لرزش موتور و حرکت خودرو قرار دارند.

آسیب دیدگی: سیم‌ها ممکن است در اثر تصادف یا برخورد با اجسام خارجی آسیب ببینند.

حرارت: حرارت زیاد ناشی از موتور یا محیط اطراف می‌تواند به پوشش سیم‌ها آسیب برساند.

رطوبت: رطوبت می‌تواند باعث خوردگی سیم‌ها و اتصالات شود.

عوامل الکتریکی:

بار اضافی: اگر جریان برق بیش از حد از یک سیم عبور کند، ممکن است سیم ذوب شده و یا آسیب ببیند.

اتصال کوتاه: اتصال کوتاه زمانی اتفاق می‌افتد که دو سیم با بار الکتریکی مخالف به هم تماس پیدا می‌کنند. این می‌تواند باعث جرقه، آتش سوزی و یا آسیب به سیم‌ها شود.

نوسانات برق: نوسانات برق می‌تواند به سیم‌ها و اجزای الکتریکی خودرو آسیب برساند.

اطلاعات بیشتر: هزینه تعمیر دینام مگان

دلایل خرابی سیم کشی مگان

دلایل خرابی سیم کشی مگان

علائم خرابی سیم کشی مگان

در کنار دلایل خرابی سیم کشی مگان بهتر است که در مورد علائم خرابی سیم کشی مگان را هم بدانید تا پیش از این که دلایل خرابی سیم کشی مگان خود را نشان دهند، سریعا برای تعمیر و رفع عیب برقی خودروی مگان تان اقدام کنید.

مشکل در روشن شدن خودرو: اگر برای روشن شدن خودرو مشکل دارید، ممکن است سیم‌های استارت یا باتری آسیب دیده باشند.

کم نور شدن چراغ‌ها: اگر چراغ‌ها کم نور شده‌اند، ممکن است سیم‌های چراغ‌ها آسیب دیده باشند.

کار نکردن سیستم‌های برقی: اگر سیستم‌های برقی مانند تهویه مطبوع یا شیشه‌های برقی کار نمی‌کنند، ممکن است سیم‌های آنها آسیب دیده باشند.

بوی سوختگی: اگر بوی سوختگی از سیم‌ها به مشام می‌رسد، ممکن است سیم‌ها ذوب شده و یا آسیب دیده باشند.

خطای select park مگان

این خطا زمانی رخ می‌دهد که سنسور گیربکس اتوماتیک تشخیص ندهد که دنده در حالت پارک قرار دارد. در این حالت، خودرو روشن نمی‌شود و پیغام select park را نشان می‌دهد. علت این خطا می‌تواند خرابی سنسور گیربکس، کابل گیربکس، اهرم دنده یا سوئیچ برقی باشد1. برای رفع این خطا، باید ابتدا از سالم بودن کابل گیربکس و اتصالات آن اطمینان حاصل کنید. سپس باید سنسور گیربکس را با یک مولتی متر بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. اگر مشکل از سنسور گیربکس نبود، ممکن است مشکل از دلایل خرابی سیم کشی مگان باشد، یا باید اهرم دنده و سوئیچ برقی را چک کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

علائم خرابی سیم کشی مگان

علائم خرابی سیم کشی مگان

علت استارت خوردن و روشن نشدن مگان

این مشکل هم درست مثل دلایل خرابی سیم کشی مگان، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است.

خرابی باتری: اگر باتری خودرو ضعیف یا خالی باشد، نمی‌تواند برق کافی را برای استارتر و سیستم احتراق فراهم کند. در این حالت، خودرو استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود.

خرابی استارتر: استارتر یک موتور الکتریکی است که با گرفتن برق از باتری، میل لنگ موتور را می‌چرخاند و عمل احتراق را آغاز می‌کند. اگر استارتر خراب باشد، نمی‌تواند میل لنگ را به سرعت کافی بچرخاند و خودرو روشن نمی‌شود.

خرابی سیستم جرقه زنی: سیستم جرقه زنی شامل قطعاتی مانند کویل، شمع، کابل شمع، دیستریبیوتور و ماژول جرقه زنی است که وظیفه تولید و انتقال جرقه الکتریکی به شمع‌ها را دارند. اگر این قطعات خراب باشند، جرقه الکتریکی تولید یا انتقال نمی‌یابد و احتراق در سیلندرها رخ نمی‌دهد. در این حالت، خودرو استارت می‌خورد اما روشن نمی‌شود.

مکانیک مگان در تهران

مکانیک مگان در تهران افرادی هستند که تخصص و تجربه در تعمیر و نگهداری خودروی مگان دارند. این خودرو یکی از محصولات شرکت رنو است که دارای سیستم های پیچیده و حساسی مانند گیربکس اتوماتیک، موتور الکتریکی، کامپیوتر و سنسورهای مختلف است. برای تعمیر این خودرو، نیاز به دانش فنی، ابزارهای مناسب و قطعات اصلی است. به همین خاطر به شما توصیه می شود که کار تعمیر خودروی رنویتان را به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بسپارید.

نیروهای تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به طور خاص برای تعمیر و نگهداری خودروهای رنو مگان مجهز و  آموزش دیده اند. ایران رنو دارای مزایای زیر میباشد.

تخصص: تعمیرکاران تعمیرگاه ایران رنو به طور تخصصی در زمینه تعمیر و نگهداری خودروهای رنو مگان و مسائلی مثل دلایل خرابی سیم کشی مگان آموزش دیده اند.

تجهیزات: این تعمیرگاه ها به تجهیزات و ابزارهای تخصصی مورد نیاز برای تعمیر رنو مگان مجهز هستند.

قطعات یدکی: این تعمیرگاه ها به قطعات یدکی اصلی رنو مگان دسترسی دارند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *