خدمات

علائم خرابی گیربکس داستر اتومات و دستی

علائم خرابی گیربکس داستر
دریافت نوبت
علائم خرابی گیربکس داستر

آنچه خواهید خواند

علائم خرابی گیربکس داستر را بهتر است که حتما بشناسید تا اگر که روزی خدای ناکرده احساس کردید که گیربکس خودرویتان به خوبی قبل کار نمی کند، بتوانید آن را تشخیص دهید و پیش از این که تبدیل به مشکل بزرگ تری شود برای برطرف شدن آن قدمی بردارید. گیربکس همان طور که خودتان هم می دانید یکی از بخش های مهم خودرو است که به خصوص در روند انتقال قدرت و سرعت گیری خودرو اهمیت بسیار بالایی دارد، به همین خاطر بر شما واجب است تا با علائم خرابی گیربکس داستر آشنا باشید و در جلوگیری از آن ها بکوشید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه باشید.

در صورت مشاهده هریک از نشانه هایی که در ادامه بیان می شود ممکن است شما نیاز به تعمیر تخصصی گیربکس داستر داشته باشید. برای این کار ایران رنو آماده ارائه خدمات می باشد.

گیربکس رنو داستر

قبل از اینکه به بررسی علائم خرابی گیربکس داستر بپردازیم، لازم است کمی با این قطعه‌ی حیاتی در خودرو آشنا شویم. گیربکس داستر، قلب تپنده‌ی سیستم انتقال قدرت این خودرو است. این قطعه‌ی مکانیکی، وظیفه‌ی انتقال نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد و به راننده امکان می‌دهد تا سرعت و گشتاور را به تناسب نیاز خود تغییر دهد. گیربکس داستر در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در نوع دستی راننده باید با فشردن پدال کلاچ و تعویض دنده، سرعت خودرو را کنترل کند و در نوع اتوماتیک این کار به صورت خودکار توسط یک پردازنده الکترونیکی انجام می‌شود. اگر که احساس می کنید گیربکس داستر تان به مشکل خورده است، به شما توصیه می شود که پس از مشاهده علائم خرابی گیربکس داستر برای تعمیر گیربکس داستر نمایندگی رنو داستر در شرق تهران، یا همان تعمیرگاه ایران رنو اقدام نمایید. یکسری از اجزای گیربکس را در زیر باهم مشاهده می کینم.

مبدل گشتاور: یک قطعه شبیه به یک فن است که جایگزین کلاچ می‌شود و ارتباط میان موتور و گیربکس را قطع و وصل می‌کند.

چرخ دنده‌ها: قطعاتی هستند که با چرخیدن روی یکدیگر، نسبت سرعت و گشتاور را تغییر می‌دهند و سطح مختلفی از قدرت را به چرخ‌ها انتقال می‌دهند.

شافت‌ها: شافت‌ها وظیفه‌ی انتقال نیروی چرخشی از موتور به گیربکس و از گیربکس به چرخ‌ها را بر عهده دارند. جنس شافت‌ها از فولاد است و باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

سیستم کنترل: سیستم کنترل وظیفه‌ی تعیین دنده مناسب برای شرایط رانندگی را بر عهده دارد. این سیستم از طریق سنسورهای مختلف، اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، دور موتور، و شرایط جاده را دریافت می‌کند و با پردازش این اطلاعات، دنده مناسب را انتخاب می‌کند.

اطلاعات بیشتر: هزینه تعویض روغن گیربکس داستر

علائم خرابی گیربکس داستر

یکسری از مهم ترین علائم خرابی گیربکس داستر که برای تعمیر آن ها می توانید به یک نمایندگی رنو داستر معتبر مراجعه نمایید را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

احساس لرزش و تقه زدن هنگام درگیر شدن گیربکس. این ممکن است نشانه آسیب دیدگی چرخ‌دنده‌ها یا یاتاقان باشد.

علائم خرابی گیربکس داستر

علائم خرابی گیربکس داستر

بوی سوختگی از سمت جعبه دنده. این ممکن است نشانه داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس یا نشت آن باشد.

نشت مایع گیربکس. این ممکن است نشانه پاره شدن لاستیک‌های مهر و موم یا شکستگی لوله‌ها باشد.

عدم تغییر دنده. این ممکن است نشانه آلودگی یا کمبود روغن گیربکس یا خرابی سنسورها یا سلنوئیدها باشد.

شنیدن صدای زوزه مانند در حالت خلاص. این ممکن است نشانه فرسودگی یا شکستگی دنده‌های گیربکس باشد.

خارج شدن دنده از وضعیت خود. این ممکن است نشانه آسیب دیدگی یا سست شدن قطعات گیربکس باشد.

درگیر نشدن گیربکس بعد از انتخاب حالت درایو. این ممکن است نشانه آلودگی یا کمبود روغن گیربکس یا خرابی پمپ گیربکس باشد.

برای رفع این مشکلات گیربکس رنو داستر و علائم خرابی گیربکس داستر باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و برای تعمیر گیربکس داستر اقدام نمایید.

مشکل گیربکس رنو داستر

همانطور که در بخش قبلی علائم خرابی گیربکس داستر به آن اشاره شد، گیربکس رنو داستر در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید می‌شود. گیربکس دستی داستر در دو نسخه 5 و 6 سرعته و گیربکس اتوماتیک آن در نسخه 4 سرعته عرضه می‌شود. هر دو نوع گیربکس ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که عوامل مختلفی می‌توانند در بروز آن‌ها نقش داشته باشند. در این بخش، به برخی از موارد شایع مشکل گیربکس رنو داستر اشاره میشود.

علائم خرابی گیربکس داستر

علائم خرابی گیربکس داستر

تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس: یکی از مهم‌ترین موارد مشکل گیربکس رنو داستر، تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس داستر است. اگر روغن گیربکس به موقع تعویض نشود، دمای گیربکس بالا می‌رود و باعث سایش و آسیب دیدن قطعات می‌شود.

کثیف شدن و کیپ شدن صافی گیربکس: این را در بحث علائم خرابی گیربکس داستر بدانید که صافی گیربکس یک قطعه است که مسئول جداسازی ذرات ریز و آلودگی‌ها از روغن گیربکس است. اگر صافی گیربکس کثیف و کیپ شود، جریان روغن به قطعات گیربکس کاهش می‌یابد و باعث افت عملکرد و خرابی گیربکس می‌شود.

تعویض نادرست و نامناسب روغن گیربکس: تعویض روغن گیربکس یک کار حساس است که باید با دقت و توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای انجام شود. اگر روغن گیربکس را کم یا زیاد ریخته شود، میزان فشار روغن به قطعات گیربکس تغییر می‌کند و ممکن است باعث خرابی گیربکس شود.

صداهای نامطبوع از گیربکس: گاهی ممکن است گیربکس داستر صداهایی مانند بلند، تق تق، سنگ زنی و ناله ایجاد کند. دانستن این موضوع هم برای فهمیدن درباره گیربکس داستر ضروری است که این صداها ممکن است نشانه‌هایی از خرابی گیربکس باشند. علت این صداها می‌تواند از کم بودن روغن گیربکس، برخورد دنده‌ها، عدم حرکت مایع در گیربکس و یا سایش قطعات گیربکس باشد.

قیمت گیربکس داستر

قیمت گیربکس داستر به عوامل مختلفی مانند برند، نوع گیربکس (دستی یا اتوماتیک)، و حجم روغن آن بستگی دارد. علاوه بر این، قیمت تعمیر و تعویض گیربکس نیز می‌تواند به طور قابل توجهی متغیر باشد و مثل علائم خرابی گیربکس داستر، گفتن آن راحت نیست. دلایل متعددی برای این نوسانات قیمتی وجود دارد، مثل نوسانات قیمت ارز، نوع و شدت خرابی، دستمزد تعمیرکار و… .

نمایندگی رنو داستر در شرق تهران

آیا به دنبال تعمیرگاه تخصصی رنو داستر در شرق تهران هستید؟ اگر به دنبال تعمیرگاه معتبری برای فهمیدن علائم خرابی گیربکس داستر، و تعمیر گیربکس داستر خود هستید، ایران رنو بهترین انتخاب برای شماست. ایران رنو با سابقه‌ی درخشان در زمینه تعمیر و نگهداری خودروهای رنو، به خصوص داستر، به شما اطمینان می‌دهد که خودروی شما توسط متخصصین مجرب و با استفاده از تجهیزات مدرن و قطعات اصلی تعمیر خواهد شد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *