مقالات

فعال سازی آپشن های تالیسمان

فعال سازی آپشن های تالیسمان
فعال سازی آپشن های تالیسمان

آنچه خواهید خواند

آپشن های تالیسمان را می شناسید؟ نحوه فعال سازی آپشن های تالیسمان را می دانید. اگر به تازگی این خودرو را خریده باشید می دانید که پر از آپشن است که ممکن است هیچکدام از آن ها را ندانید و در نتیجه از بیشترین کیفیت خودرو استفاده نکنید. تالیسمان یک خودرو جدید است که سال 2016 به بازار آمده و کمتر کسی این خودرو جذاب را دارد. طبیعتا بسیاری از مردم این خودرو را با آپشن های آن می شناسند. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم که آپشن های تالیسمان را فعال کنید و از آن لذت ببرید. با تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران یعنی ایران رنو همراه باشید.

رنو تالیسمان، تجسم هنر

رنو تالیسمان، تجسمی از هنر فرانسوی‌ها در ساخت سدان‌های لوکس سایز بزرگ است. رنو به‌عنوان یک خودروساز فرانسوی که در ساخت خودروهای اقتصادی، باکیفیت و کم‌مصرف تبحر دارد، هیچ‌گاه نماینده قابل‌توجهی در دسته سدان‌های لوکس بازار نداشت؛ اما تالیسمان ثابت کرد که رنو نیز می‌تواند در این دسته حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. تلیسمان به معنای طلسم و جادو است و کاملاً با ظاهر طلسم‌کننده و فوق‌العاده زیبای این خودرو سازگاری دارد. این خودرو فرانسوی به دلیل ظاهر جذابش، خیلی زود جایگاه مناسبی در بازار ایران پیدا کرد.

آپشن های تالیسمان چیست؟

در این بخش می خواهیم به طور مفصل آپشن های تالیسمان را به شما معرفی کنیم. برای فعال سازی آپشن های تالیسمان بایستی به تعمیرگاه تخصصی تالیسمان مراجعه کنید و از یک مهندس برق با اطلاعات کافی در این زمینه کمک بخواهید.

کروز کنترل

از مهم ترین آپشن های تالیسمان کروز کنترل آن می باشد. این حالت از خودرو یک سیستم کمکی است که برای رانندگی راحت تر در مسافرت های طولانی طراحی شده است. زمانی که این سیستم فعال است سرعت خودرو به صورت خودکار ثابت می شود و در جاده نیازی به فشار دادن پدال گاز ندارید و بدین ترتیب احساس خستگی کمتری خواهید داشت.

سیستم کنترل کشش

کنترل کشش یک سیستم کمکی مهم در جاده‌های لغزنده از آپشن ‌های رنو تالیسمان است. این سیستم با تنظیم سرعت چرخش چرخ‌ها در پیچ‌های لغزنده، از سرخوردن خودرو و از دست دادن کنترل آن جلوگیری می‌کند. به‌این‌ترتیب نگرانی از بابت هرزگردی چرخ‌ها در جاده‌های لغزنده وجود نخواهد داشت.

فعال سازی آپشن های تالیسمان

فعال سازی آپشن های تالیسمان

کنترل پایداری الکترونیکی

از دیگر آپشن های تالیسمان می توان به ESC اشاره کرد که اهمیت بسیار زیادی در کنترل خودرو در شرایط سخت دارد. این سیستم با فعال کردن جداگانه ترمز هر چرخ می تواند به حفظ کنترل خودرو در مسیر مستقیم کمک کند. بدین ترتیب اگر فرمان را از دست بدهید خودرو مسیر مستقیم را حفظ می کند.

سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی

سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی، از عقب رفتن خودرو در هنگام استارت زدن در سربالایی جلوگیری می‌کند و از آپشن ‌های رنو تالیسمان محسوب می‌شود. سنسورهای قرارگرفته در جلو و عقب خودرو، زاویه خودرو نسبت به سطح را اندازه‌گیری می‌کنند و در صورت قرار داشتن خودرو در شیب، هنگام استارت زدن 2 ثانیه از حرکت خودرو به عقب جلوگیری می‌کند، به‌این‌ترتیب شما فرصتی کافی برای حرکت روبه‌جلو پیدا خواهید کرد.

سیستم هشدار نقطه کور خودرو

سیستم هشدار نقطه کور یکی دیگر از آپشن ‌های رنو تالیسمان است. این سیستم به شما کمک می‌کند تا هنگام رانندگی، متوجه نزدیک شدن خودروها (از نقاط کوری که در آینه نمی‌بینید) شوید. سنسورهای نصب‌شده روی بدنه، فاصله خودرو با خودروهای مجاور در زوایای خاص را اندازه‌گیری می‌کنند و درصورتی‌که خودروهای مجاور، از زوایای کور به خودرو نزدیک شوند، یک چراغ هشدار روی آینه بغل روشن می‌شود تا راننده متوجه حضور یک خودرو، در خارج از زاویه دید خود شود.

ترمز پارک برقی

در بسیاری از مواقع ممکن است هنگام خاموش کردن خودرو، کشیدن ترمزدستی را فراموش کنید. در این‌گونه موارد ممکن است خطراتی شما را تهدید کند. ترمز برقی یکی دیگر از آپشن های رنو تالیسمان است که می‌تواند امنیت خودرو شما را بیشتر کند.

در زمانی‌که موتور خودرو خاموش می‌شود، ترمز پارک برقی به شکل خودکار فعال خواهد شد؛ به‌این‌ترتیب دیگر نگران فراموش کردن کشیدن ترمزدستی نخواهید بود. ترمز برقی یکی از کلیدهای کنترل روی کنسول وسط تلیسمان است که می‌توانید در صورت نیاز آن را فعال یا غیرفعال کنید.

اتوپارک و سنسور پارک عقب و جلو

سنسورهای هشدار دهنده عقب و جلو از آپشن ‌های رنو تالیسمان هستند که کمک زیادی به امنیت بیشتر هنگام پارک خودرو می‌کنند. چندین سنسور حساس به فاصله التراسونیک در سپر جلویی و عقبی خودرو قرار گرفته‌اند. این سنسورها با ارسال پیاپی امواج، فاصله اجسام با خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند. به‌ این‌ ترتیب در هنگام پارک خودرو یا نزدیک شدن به اشیا از عقب و جلو، این سنسورها به شما کمک می‌کنند تا دچار برخوردهای ناخواسته نشوید.

چراغ خوش‌آمدگویی و چراغ بدرقه

یکی از آپشن های تالیسمان ، چراغ خوش‌آمدگویی و چراغ بدرقه است. خودرو از طریق سنسورها، نزدیک شدن شما به ماشین را احساس می‌کند و برای خوش‌آمدگویی از راننده خود آماده می‌شود. تالیسمان با روشن کردن دی‌لایت یا چراغ روشنایی روز، باز کردن آینه‌های جانبی و روشن شدن چراغ درون خودرو، به شما خوش‌آمد می‌گوید. همچنین بلافاصله صندلی‌ها به شکل آخرین تنظیماتی که در مموری صندلی ذخیره کرده‌اید، درمی‌آیند. یک انیمیشن خوش‌آمدگویی در صفحه بزرگ خودرو پخش می‌شود و صدای خودرو نیز ورود شما را اعلام می‌کنند.

فعال سازی آپشن های تالیسمان

فعال سازی آپشن های تالیسمان

گرم‌کن، سردکن و ماساژور صندلی

راحتی صندلی‌ها جزو مهم‌ترین تفاوت یک خودرو لوکس است. از آپشن ‌های رنو تالیسمان می‌توان به ماساژور، گرمکن و سردکن صندلی‌ها اشاره کرد. صندلی‌های تالیسمان علاوه‌بر این‌که از چرم باکیفیت ساخته‌شده‌اند و بسیار راحت هستند و به آپشن‌های فراوانی مانند سردکن، گرم‌کن و ماساژور نیز مجهز شده‌اند. ماساژور ازجمله مهم‌ترین آپشن‌های لوکس رنو تالیسمان است که راحتی بیشتری را برای راننده به همراه دارد. علاوه‌بر این تنظیم 8 حالته برقی، تنظیم گودی کمر و مموری از دیگر امکانات صندلی راننده به‌حساب می‌آیند.

آپشن های رنو تالیسمان در بخش صندلی همچنان ادامه دارد و صندلی جلو به‌صورت استاندارد به گرم‌کن و سردکن مجهز شده‌اند و صندلی‌های عقب نیز دارای گرمکن هستند. تنظیم برقی 6 حالته برای صندلی جلو از دیگر آپشن ‌های رنو تالیسمان به‌حساب می‌آید.

تهویه هوشمند دوگانه به همراه دریچه عقب

سیستم تهویه هوشمند این خودرو از آپشن های رنو تالیسمان بوده که برای راحتی سرنشینان فراهم شده‌است. این سیستم به شکل هوشمند دمای درون خودرو را تنظیم می‌کند. همچنین تهویه هوشمند رنو تالیسمان با اندازه‌گیری رطوبت هوای داخل خودرو، از ایجاد بخار بر روی شیشه‌ها جلوگیری می‌کند تا در زمستان مشکلی نداشته باشید. وجود فیلترهای دود، غبار و گرده‌ها باعث می‌شود تا هوای سالم‌تری در داخل خودرو برای تنفس وجود داشته باشد. تهویه دوگانه نیز امکان تنظیم کردن دمای دلخواه برای راننده و سرنشین جلو خودرو را فراهم می‌کند. امروزه دریچه‌های عقب نیز به یک استاندارد در خودروهای لوکس تبدیل‌شده‌اند.

قابلیت قرارگیری صندلی کودک (ایزوفیکس)

امنیت کودکان و خردسالان یکی از مسائلی است که باید در رانندگی رعایت شود. ایزوفیکس صندلی کودک است که شما می توانید در عقب ماشین خود قرار دهید و از امنیت کودکان خود مطمئن شوید.

فعال سازی آپشن های تالیسمان در ایران رنو

تا بدینجا در مورد انواع آپشن هایی که می توانید برای رنو تالیسمان خود داشته باشید به بحث و بررسی پرداختیم. این تنها بخش کوچکی از دنیای آپشن های تالیسمان می باشد. اما مهم ترین مسئله فعال سازی آپشن های تالیسمان می باشد. یکی از تعمیرگاه هایی که دارای مهندسین برق با تجربه در زمینه فعال سازی آپشن های تالیسمان فعالیت می کند تعمیرگاه ایران رنو می باشد که می توانید برای فعال کردن تمامی موارد مورد نیاز به این مجموعه مراجعه کنید

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:

ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

2 دیدگاه در “فعال سازی آپشن های تالیسمان

  1. کیانی گفت:

    سلام
    هزینه فعال سازی همه ی آپشن های تالیسمان چقدره؟

    1. admin گفت:

      سلام وابسته به تعداد آپشن هایی داره که می خواین تشریف بیارین در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *