مقالات

تعویض شمع رنو

با تعویض شمع رنو ال نود، مگان و کپچر در خدمت شما هستیم. امروزه تعویض و یا تعمیر قطعات خودرو از جمله تعویض شمع رنو از دغدغه های همه افرادی است که به فکر مراقبت کردن از خودرو ی خود می باشند. رنو یک شرکت خودرو سازی در کشور فرانسه می باشد که سال های زیادی است که محصولات آن به سایر کشور ها نیز صادر می شود و در طی این سال ها توانسته است افراد زیادی را نسبت به خود جذب کند و طرفداران زیادی پیدا کند.

به همین علت نیز رنو یکی از بهترین شرکت های خودرو سازی در سر تا سر دنیا شناخته می شود. محصولات شرکت رنو مانند خودرو های ال نود، مگان، کپچر در کشور ما نیز وجود دارند و افراد زیادی هستند که از این نوع خودرو ها استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده است که بحث تعویض و یا تعمیر قطعات مختلف این خودرو ها نیز در بازار حسابی داغ شده باشد.

برای این که با تعویض شمع رنو و مطالب دیگری مانند تعویض شمع رنو ال نود، تعویض شمع رنو مگان، تعویض شمع رنو کپچر و … بیشتر و هر چه بهتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می شود که در ادامه هم همراه با تعمیرگاه تخصصی رنو بمانید.

تعویض شمع رنو ال نود

قبل از این که درباره ی تعویض شمع رنو ال نود و یا تعویض شمع رنو مگان صحبت شود بهتر است بدانید که شمع خودرو چگونه کار می کند و چه ویژگی هايي دارد. به طور کلی شمع های خودرو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه هر کدام از آن ها به اختصار برای شما توضیح داده شده اند: با بهترین تعمیرگاه ال نود همراه ما باشید.

تعویض شمع رنو ال نود، مگان و کپچر

تعویض شمع رنو ال نود، مگان و کپچر

بدنه ی شمع: بدنه ی شمع بر ردی سیلندر قرار می گیرد و جنس آن از فولاد می باشد. همچنین بین بدنه ی شمع و سیلندر ها یک نوع عایق وجود دارد که از ورود مخلوط سوخت و هوا به درون سیلندر ها جلوگیری می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: علائم خرابی شمع ال نود

ترمینال شمع: یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین بخش های شمع خودرو ترمینال شمع می باشد. در واقع می توان گفت که ترمینال شمع بالا ترین قسمت شمع می باشد که مهم ترین ویژگی آن این است که کامل بسیار قوی الکتریسیته است.

پایه شمع: پایه شمع در واقع بخشی از شمع خودرو است که به سر سیلندر اتصال دارد و ردی آن قرار گرفته است. در صورتی که پایه شمع بلند و یا کوتاه باشد ممکن است مشکلات زیادی را برای شمع به وجود بیاورد و در پی آن شمع خودرو دچار خود سوزی شود.

الکترود مثبت: از دیگر مهم ترین بخش های شمع خودرو می توان به الکترود مثبت اشاره داشت. الکترود مثبت در واقع در مرکز شمع قرار گرفته است و به دلیل این که در معرض حرارت و دمای بسیار بالایی قرار دارد، باید از جنس بسیار مقاوم و سخت تشکیل شده باشد. وظیفه الکترود مثبت این است که الکتریسیته موجود را از ترمینال تا محفظه احتراق انتقال دهد.

الکترود منفی: الکترود منفی نیز بخشی از شمع خودرو ها می باشند که در اطراف الکترود مثبت قرار دادند و تعداد آن ها در هر خودرویی متفاوت است و ممکن است کم یا زیاد شود. همچنین بهتر است بدانید که الکترود منفی به پایه شمع متصل می باشد.

گپ: فاصله ی بین الکترود مثبت و الکترود منفی را گپ می گویند که در شمع های مختلف خودرو، این فاصله کم یا زیاد می شود و با هم دیگر فرق می کنند. به طور کلی هر چقدر که فاصله ی گپ بیشتر باشد، جرقه زنی به صورت راحت تر و بهتری صورت می گیرد.

تعویض شمع رنو مگان

مورد بعدی در رابطه به تعویض شمع رنو مگان می باشد. به طور کلی می توان گفت که شمع های خودرو وظیفه انتقال انرژی الکتریکی باتری به سیندر ها را دارند که در نتیجه این کار امکان ایجاد جرقه برای احتراق درون سیلندر ها فراهم می شود. این کار در سه مرحله انجام می شود که عبارتند از انتقال جریان برق به شمع، یونیزه کردن مخلوط سوخت و هوا و جرقه زنی که در ادامه هر کدام از این مراحل برای شما توضیح داده شده اند:

انتقال جریان برق: اولین مرحله در ارتباط با کارکرد شمع در انواع خودرو ها را می توان به انتقال جریان برق به شمع اختصاص داد. انتقال جریان برق در رنو مگان به این صورت است که شمع در قسمت ترمینال به یک سیم پیچ الکتریکی با ولتاژ بالا متصل می باشد. جریان برق تولید شده به الکترود مثبت انتقال داده می شود. با تعمیرگاه تخصصی مگان همراه ما باشید.

تعویض شمع رنو ال نود، مگان و کپچر

تعویض شمع رنو ال نود، مگان و کپچر

یونیزه کردن مخلوط سوخت و هوا: مرحله بعدی در رابطه با کارکرد شمع در خودرو یونیزه کردن مخلوط سوخت و هوا می باشد. در این مرحله، ولتاژ بالا تری از برق به گپ شمع انتقال داده می شود. این ولتاژ ساختار مولکولی شکاف جرقه را تغییر می دهد و در طی آن، مخلوط سوخت و هوا یونیزه می شود.

جرقه زنی: آخرین مرحله درباره ی کارکرد شمع خودرو مربوط به جرقه زنی می باشد. در این مرحله گاز های یونیزه شده منبسط می شوند و در پی آن انضباط آن ها باعث جرقه زنی در شمع خودرو می شود.

تعویض شمع رنو کپچر

امید است مطالب بیان شده در طی بحث تعویض شمع رنو و مطالب دیگری مانند تعویض شمع ال نود، تعویض شمع رنو مگان، تعویض شمع رنو کپچر و … به اندازه کافی برای شما مفید بوده و در بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی شما در رابطه با شمع خودرو و ویژگی هايي که این قطعات بسیار مهم دارند موثر بوده باشد. با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه ما باشید.

به طور کلی از آن جایی که شمع خودرو یکی از قطعات بسیار حساس و مهم می باشد، بهتر است تعویض شمع خودرو را به دست هر کسی نسپارید و برای این کار از متخصصان و کارشناسان با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید تا در آینده دچار مشکلات دیگری نشوید. اگر برای تعویض شمع رنو کپچر به دنبال یک مرکز معتبر و قابل اطمینان هستید به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران بزنید و سوالات خود را با مشاوران این مجموعه که همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، در میان بگذارید تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *