مقالات

شارژ گاز کولر ماشین رنو

با شارژ گاز کولر ماشین رنو در خدمت شما هستیم. آیا کولر ماشین شما هم خنک نمی کند؟ آیا کولر ماشین شما هم باد گرم تولید می کند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد شارژ گاز کولر ماشین رنو با شما به بحث و بررسی بپردازیم. در صورتی که در مورد کولر خودروی خود سوالی دارید، می توانید پرسش خود را در قالب دیدگاه با ما در میان بگذارید. و یا اینکه با متخصصین ما در تعمیرگاه تخصصی رنو تماس حاصل نمایید. و از مشاوره رایگان ما بهره ببرید.

تمامی مطالب این مقاله بر اساس تجارب و اطلاعات متخصصین ایران رنو جمع آوری و تدوین شده است. در صورتی که برای شارژ گاز کولر ماشین رنو خود نیاز به کمک دارید؛ خودرو خود را می توانید به مهندسین ایران رنو بسپارید.

شما عزیزان می توانید برای شارژ گاز کولر ماشین ال نود، شارژ گاز کولر ماشین مگان، شارژ گاز کولر ماشین داستر، شارژ گاز کولر ماشین کپچر، شارژ گاز کولر ماشین تالیسمان، شارژ گاز کولر ماشین سفران، شارژ گاز کولر ماشین ساندرو و دیگر خودروهای کمپانی رنو به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

هشدار!

از آنجا که شارژ گاز کولر ماشین رنو یک کار کاملا تخصصی می باشد، توصیه می کنیم که برای شارژ گاز کولر خودروتان به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید. تنها افرادی که دانش کافی و تجربه انجام تعمیرات خودرو دارند، قادر خواهند بود که شارژ گاز کولر را بصورت صحیح و ایمن و بدون آسیب رساندن به خودرو انجام دهند. بنابراین در صورتی که هیچ تجربه ای در این زمینه ندارید، حتما به تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

شارژ گاز کولر ماشین رنو

شارژ گاز کولر ماشین رنو

چگونه بفهمیم گاز کولر ماشین رنو کم شده است؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که پس از مدتی کارکرد کولر ماشین، از سرمای آن کاسته می شود. دلایل این امر می تواند متفاوت باشد. اما یکی از اصلی ترین دلیل آن کمبود گاز کولر ماشین است. بنابراین اولین را تشخیص کم شدن گاز کولر، توجه به سرمای آن است. دومین راه تشخیص فنی محسوب می شود.

تعمیرگاه تخصصی داستر

در تشخیص فنی، گیج فشارسنج را به ماشین متصل می کنید و میزان گاز کولر را اندازه گیری می کنید. در این صورت اگر فشار نشان داده شده از فشار استاندارد توصیه شده توسط کمپانی رنو کمتر باشد، گاز کولر شما کم شده است و نیاز به شارژ گاز کولر ماشین رنو دارید.

برای شارژ گاز کولر ماشین رنو دو را وجود دارد. حالت اول زمانی است که کولر ماشین شما فاقد گاز است. در حالت دوم ماشین تنها کمبود گاز دارد. مراحل شارژ این دو روش متفاوت است.

  • در حالتی که سیستم فاقد گاز است، ابتدا باید سیستم وکیوم شده و از رطوبت و هوا خالی گردد و سپس شارژ گاز کولر انجام شود.
  • اگر سیستم کمبود گاز دارد، ابتدا باید علت کمبود و نشتی گاز مشخص شود. پس از رفع مشکل نشتی گاز، شارژ گاز کولر جهت تکمیل گاز کولر خودرو انجام می گیرد.
دلایل روشن شدن چراغ روغن

علل نشتی گاز کولر ماشین

  • زمان کارکرد

دقیقا به همان صورتی که قطعات خودروی شما می توانند پس از مدتی مستهلک شوند، زمان ممکن است کاررد کولر را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد. ساییده شدن یک بست و یا لاستیک و ترک برداشتن لوله های کولر می توانند منجر به نشت گاز کولر شوند.

  •  محبوس نبودن

بر خلاف کولر گازی شما در خانه، کولری که در داخل ماشینتان تعبیه شده در داخل یک محفظه و بصورت یک واحد یکپارچه نمی باشد. درواقع اجزای سیستم کولر ماشینتان، در قسمت های مختلف خودرو قرار داشته و همین سبب می شود که در معرض عوامل مزاحم بسیاری چون نمک هایی که در فصل زمستان بر روی جاده می پاشند و یا سایر عوامل خورنده دیگر، که می تواند قطعات و لوله ها را خورده و سوراخ نماید و موجب نشتی گردد، قرار داشته باشند.

  • رطوبت

ممکن است در طول زمان یک شیلنگ لاستیکی و یا بست لاستیکی خراب شده باشد و اجازه نفوذ رطوبت به داخل سیستم را بدهد. در این حالت رطوبت با گاز مبرد مخلوط شده و یک اسید خورنده ایجاد می کند که سبب سوراخ شدن دیگر قطعات می شود.

 

راه های نشت یابی گاز کولر خودرو

شارژ گاز کولر ماشین رنو

شارژ گاز کولر ماشین رنو

به چند طریق می توان نشتی گاز کولر را متوجه شد و نسبت به تعمیر و نشت یابی آن اقدام کرد. تمامی این فرایندها تخصصی است و می بایست شارژ گاز کولر ماشین رنو شما توسط متخصص صورت پذیرد.

  • استفاده از لامپ فرابنفش

بسیاری از گازهای مبرد با یک رنگ قابل تشخیص در کارخانه مخلوط می شوند. این رنگ در زیر لامپ فرابنفش مشخص می باشد. بدین طریق به راحتی می توان نشتی گاز کولر را تشخیص داد.

  • شناساگر الکترونیکی

این قطعه یکی از ابزارهای متخصصین خودروی شماست و اصطلاحا اسنیفر یا بوکننده نام دارد. با این وسیله می توان بوی گازهای هالوژنه را تشخیص داد و کوچکترین نشتی ها را هم پیدا کرد.

  • استفاده از گاز نیتروژن

در این روش و با استفاده از گاز نیتروژن، تمام سیستم کولر ماشین از گاز مبرد خالی شده و سپس با نیتروژن پر می شود. در تست نیتروژن با استفاده از صدای هیس مانندی که در نقاط دارای ترک و سوراخ به گوش می رسد، نشتی گاز کولر را می یابند.

  • استفاده از عامل تشخیص نشتی

در این روش با استفاده از یک محلول مخصوص که حاوی یک عامل تشخیص نشتی بوده، با اسپری محلول بر روی سیستم کولر از بیرون و مشاهده نقاطی که کف تولید شده، نشتی سیستم را می یابند. در این روش که برای یافتن نشتی های تقریبا بزرگ در نقاط قابل دسترس استفاده می شود، به راحتی و با ایجاد کف در این نقاط نشتی سیستم را مشخص می کند.

علت خارج شدن دود سیاه از اگزوز چیست؟

تماس با ما | تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

تعمیرگاه ایران رنو متخصص در تمامی بخش های خودروهای کمپانی رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. شما می توانید برای شارژ گاز کولر ماشین رنو خود به این تعمیرگاه مراجعه کنید و از خدمات ما بهره مند شوید.

آدرس:

تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی، پلاک 10

شماره تماس:

مهندس یوسف قدردان-09128896509

حامد رضایی-09120996450

021-77785114

021-77785115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *