مقالات

آموزش تعویض تسمه تایم ال نود

با آموزش تعویض تسمه تایم ال نود در تعمیرگاه تخصصی ال نود در خدمت شما هسیتم. شما عزیزان میتوانید برای تعویض تسمه تایم تمامی خودروهای گروه رنو خود به تعمیرگاه تخصصی رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان مراجعه کنید. در صورتی که قصد تعویض تسمه تایم ال نود خود را دارید همین حالا می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و برای دریافت نوبت اقدام کنید.

شما عزیزان میتوانید قبل از مراجعه حضوری برای  هماهنگی یا طرح سوالات احتمالی خود در خوصص تعویض تسمه تایم یا هرگونه سوال فنی در رابطه با تعمیر انواع خودروهای رنو خود با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید. در این مقاله به آموزش تعویض تسمه تایم انواع خودروهای گروه رنو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آموزش تعویض تسمه تایم ال نود

برای تعویض تسمه تایم موتور k4m قاب های محافظ تسمه تایم را باز کند سپس موتور را در حالت تایم بگذارید یعنی سیلندر1و4 در نقطه مرگ بالا باشد وفلاویل راقفل کنید ، تایم تندر به این گونه است که سیلندر یک در نقطه مرگ بالا باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر موتور ال نود

در موتور k4m سیلندر یک از سمت جلوموتور است وشمارش سیلندر های تندر مثل گروه پژو نیست(در خانواده پژو سیلندر یک  از سمت فلایویل یا همان انتهای موتور که به گیربکس متصل است می باشد) وقتی سیلندر یک را در نقطه مرگ بالا قرار دادید سیلندرچهار نیز در نقطه مرگ بالاست ومیل سوپاپ هم روی تایم است ابزار مخصوص را ببندید.

تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم مگان | تعویض تسمه تایم ساندرو| تعویض تسمه تایم داستر

آموزش تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم ال نود

بعد از باز کردن تسمه تایم تسمه تایم را تعویض کنید حالا اگر چرخ دنده های میل سوپاپ را باز کردید تعجب نکند هیچ خار یا شاخصی برای بستن ندارد، دو عدد کاسه نمد ته میل سوپاپ را از قسمت پلاستیکی وسط ان سوراخ کنید یا با پیچ گوشتی کاسه نمد را خارج کنید، شاخص میل لنگ را نیز که ابزار مخصوص است قرار دهید ومیل لنگ را تایم کنید.

تایم ته میل سوپاپ به این صورت است که از دو عدد نیم دایره تشکیل شده است ته هر میل سوپاپ نیم دایره های کوچک هر میل سوپاپ به سمت پایین یا سمت کارتر باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر جلوبندی ال نود

تایم جلو میل سوپاپ این است اگر چرخ دنده میل سوپاپ را باز کرده اید سر چرخ دنده میل سوپاپ هوا Aنوشته شده است که نشان گر چرخ دنده میل سوپاپ هوا است وچرخ دنده میل سوپاپ دود هم با حرفEمشخص شده است وقتی که با ابزار مخصوص ته میل سوپاپ را همان طور که گفته شده تایم کردید چرخ دنده میل سوپاپ را روی می سوپاپ خودش قرار دهید بصورتی که ارم شرکت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببندیدو چرخ دنده میل سوپاپ راسفت کنید

چرخ دنده میل سوپاپ را روی میل سوپاپ خودش قرار دهید بصورتی که ارم شرکت رنو بسمت بالا باشد سپس ابزار مخصوص راببندیدو چرخ دنده میل سوپاپ راسفت کنید.

تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم مگان | تعویض تسمه تایم ساندرو| تعویض تسمه تایم داستر

آموزش تعویض تسمه تایم ال نود | تعویض تسمه تایم ال نود

نکات مهم تعویض تسمه تایم ال نود

تسمه دينام در تندر 90 با هيدروليك سايز 1815 و در تندر 90 بدون هيدروليك سايز 6PK 1199 ميباشد. فولي سر ميل لنگ خودروي تندر 90 با پمپ هيدروليك با خودروي بدون پمپ هيدروليك متفاوت است. تسمه تايم داراي 132 دندانه و طبق توصيه كارخانه هنگام تعويض تسمه بايد غلطك هرزگرد و غلطك تسمه سفت كن تعويض شود. براي بازكردن پولي سرميل لنگ نبايد بوسيله استارت پولي را باز كرد.حتما با استفاده از ابزار مخصوص ميل لنگ قفل شود.

روي بلوك سيلندر وزير فشنگي روغن يك در پوش نصب شده كه با باز كردن آن مي توان پيچ ابزار مخصوص را جهت قفل كردن ميل لنگ نصب كرد .(خار ميل لنگ در زمان قفل شدن هنگام تايم بودن بايد روي ساعت 11 باشد). غلتك(فولی) هرزگرد تايم شيار دار است. براي تعويض تسمه تايم ضمن قفل كردن ميل لنگ بايد هر دو ميل سوپاپ با استفاده از ابزار مخصوص قفل شوند.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر گیربکس ال نود

مرکز تخصصی تعویض تسمه تایم ال 90

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو متخصص در تعمیر و سرویس تمامی خودروهای رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان می باشد. شما عزیزان برای تعمیرات تمامی خودروهای رنو می توانید به این تعمیرگاه مراجعه کنید.

نکته مهم: با یک بار مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو می توانید زمان سرویس دوره ای، تعویض روغن گیربکس، تعویض روغن موتور را از طریق پیامک دریافت کنید.

شماره تماس:

مهندس یوسف قدردان-09128896509

021-77785114

021-77785115

2 دیدگاه در “آموزش تعویض تسمه تایم ال نود

  1. نیما گفت:

    سلام خسته نباشید
    ماشینمو به چند جا بردم ولی جواب نگرفتم
    حتی عیب یابی هم تنونستن بکنن ولی کار‌ شما
    بسیار عالی بود ، خیلی راضی بودم.?

  2. رضا گفت:

    سلام
    در اصفهان تعمیر گاه مجرب و متخصص مثل خودتون میشناسید معرفی کنید؟؟09125068266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *