دسته‌بندی نشده

تعویض تسمه دینام سیمبل

تعویض تسمه دینام سیمبل
تعویض تسمه دینام سیمبل

آنچه خواهید خواند

یکی از کار هایی که در هر کیلومتر مشخصی باید انجام بشود، تعویض تسمه دینام سیمبل است. تسمه دینام یکی از قطعه های بسیار مهم خودرو هست. وظیفه تسمه دینام توضیح مفصلی دارد، اما صرفا این را بدانید که کار آن مربوط به سیستم برقی و فنی خودرو است. یکی دیگر از مسائل مهم اما، این است که به علائم خرابی تسمه دینام توجه بکنید تا در زمان تعویض تسمه دینام و با کمک یک متخصص تعمیرگاه رنو سیمبل، و یا در صورت آشنا بودن با مراحل تعویض تسمه دینام، خودتان، برای تعویض این قطعه مهم اقدام نمایید. در ادامه هم همراه باشید.

تسمه دینام رنو سیمبل

تسمه دینام رنو سیمبل تسمه ای است که انرژی چرخشی موتور را به دینام منتقل می‌کند. این تسمه دور یک پولی پیچیده می‌شود که به سر میل‌لنگ متصل است. بدین ترتیب با شروع کار موتور و چرخش میل‌لنگ، این تسمه هم به حرکت درمی‌آید و انرژی چرخشی را به دینام منتقل می‌کند. دینام هم که نوعی ژنراتور است، این نیرو را به برق تبدیل کرده و باطری را شارژ می‌کند تا برق موردنیاز قسمت‌های مختلف خودرو را تأمین کند. به دلیل همین اهمیت تسمه دینام است که باید در موعد زمان تعویض تسمه دینام سیمبل برای تعویض این قطعه در یک تعمیرگاه سیمبل در تهران معتبری همچون ایران رنو اقدام کنید تا از سلامت خودرویتان مراقبت کنید.

تعویض تسمه دینام سیمبل

بد نیست حال که در مورد تعویض تسمه دینام سیمبل یا وظیفه تسمه دینام سیمبل صحبت میکنیم، کمی هم در مودر این خودرو بدانیم. سیمبل یا رنو سمبل که در برخی بازارها به نام «تالیا» (Thalia) عرضه می‌شود، یک خودرو سوپرمینی تولیدشده توسط شرکت فرانسوی رنو است. این خودرو در اواخر سال ۱۹۹۹، تحت نام «سَمبل کلیو» (Symbol Clio) به‌عنوان نسخهٔ سدان (سالن) نسل دوم رنو کلیو معرفی شد و بر خلاف نسخهٔ هاچ‌بک، تنها در کشورهایی که در آن آمار فروش سدان‌ها (سالن‌ها) به‌طور سنتی بیش از هاچ‌بک‌ها بودند، به بازار عرضه شد. این خودرو در اروپای غربی نیز عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم سیمبل

تعویض تسمه دینام سیمبل

تعویض تسمه دینام سیمبل

در مورد شکل و شمایل تسمه دینام رنو سیمبل باید گفت که تسمه دینام یا تسمه پروانه، اگر در یک بدنه واحد و به‌عنوان تسمه مارپیچ به‌کار برند یا دو مورد جدا باشند، در هر حال نوعی تسمه انتقال قدرت محسوب می‌شوند. تسمه‌های انتقال قدرت از نوع تسمه‌های وی (V) شکل هستند. به این تسمه‌ها V-BELT یا تسمه شیری گفته می‌شود. دلیل این نامگذاری شکل سطح مقطع V شکل تسمه است که فرمی ذوزنقه‌ای دارد. این فرم باعث می‌شود تسمه روی پولی خود بهتر بنشیند و کشش خوبی را ایجاد کند و در حالت کلی دیر تر زمان تعویض تسمه دینام سیمبل فرا رسد.

وظیفه تسمه دینام رنو سیمبل

هرچند وظیفه اصلی تسمه دینام رنو سیمبل، همان‌طور که از نامش پیدا است، انتقال نیروی چرخشی موتور به دینام است اما در خودروهای امروزی، تسمه تایم و این تسمه وضیفه به حرکت درآوردن دیگر قطعات موتور مثل واتر پمپ، پمپ هیدرولیک فرمان، اویل پمپ، کمپرسور سیستم تهویه و… را دارد. به همین خاطر که قطعات مختلفی چرخیدن خود را به تسمه دینام وابسته هستند، توجه به علائم خرابی تسمه دینام سیمبل و تعویض تسمه دینام سیمبل در موعد های مقرر، حتما باید انجام شوند.

علائم خرابی تسمه دینام سیمبل

معمولا خراب شدن تسمه دینام و نیازمند بودن خودرو به تعویض تسمه دینام سیمبل خود را با علائمی نشان می دهد. شناخت این علائم به شما کمک می کند تا هر چه سریعتر مشکل را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای رفع آن به کار بگیرید. برخی از رایج ترین علائم خرابی تسمه دینام سیمبل که خبر از خراب شدن تسمه دینام می دهد، عبارتند از مواردی که در قسمت پایینی آن ها را مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک سیمبل

  • چراغ‌های ضعیف.
  • از کار افتادن پیشرانه.
  • روشن شدن چراغ باتری.
  • صدای جیغ.
تعویض تسمه دینام سیمبل

تعویض تسمه دینام سیمبل

زمان تعویض تسمه دینام سیمبل

به صورت معمول زمان تعویض تسمه دینام سیمبل و مراحل تعویض تسمه دینام رنو سیمبل در دفترچه خودرو بیان شده‌است. به صورت معمول بعد از 60 تا 100 هزار کیلومتر باید نسبت به تعویض تسمه دینام اقدام کنید. همانطور که میدانید جنس تسمه از لاستیک می‌باشد، بنابراین به مرور زمان دچار فرسودگی می‌شود و آسیب های جدی ای می بیند که حتی این آسیب ها ممکن است موجب پارگی این قطعه و آسیب رسیدن به دینام و باطری شوند.

مراحل تعویض تسمه دینام رنو سیمبل

برای انجام مراحل تعویض تسمه دینام سیمبل، اول پیچی که گوشه دینام هست را شل میکنید، که به سمت عقب شل میشود با آچار ۱۲. بعد دینام را به سمت خودرتان میکشید. اگر دینام خیلی سفت بود یک پیچ دیگر زیر وجود دارد که برای باز کردنش باید به زیر ماشین بروید. خب حالا دینام را میکشید سمت خودتان. تسمه ی جدید را جایگزین میکنید و به همان روشی که تسمه دینام سیمبل را باز کردید (برعکس آن کار هایی که کردید) جدید ها را میبندید.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس سیمبل

تعمیرگاه سیمبل در تهران

با زمان تعویض تسمه دینام سیمبل و مراحل تعویض تسمه دینام رنو سیمبل آشنا شدید، اما به جز آنها این نکته را هم بدانید که به طور کلی هر سیمبلی، باید به صورت دوره ای توسط یک تعمیرگاه سیمبل در تهران مجاز همچون تعمیرگاه تخصصی رنو کنترل گردیده و با روش های مخصوص تست قطعات، علائم خرابی تسمه دینام سیمبل بررسی شوند تا این تسمه طبق وظیفه تسمه دینام سیمبل کار خود را انجام دهد و آرامش قابل توجهی را برای استفاده کنندگان آن به ارمغان آورد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *