مقالات

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان
تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

آنچه خواهید خواند

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان یکی از خدماتی است که ممکن است شمایی هم که دارنده خودروی مگانی هستید به آن نیازپیدا کنید. خودوری مگان یکی از انواع خودرو های خارجی موجود در بازار ایران است که توسط شرکت خودروسازی رنو به بازار خودرویی ایران عرضه شده است. تا پیش از خروج آمریکا از برجام و رفتن شرکت رنو از بازار ایران، خودروی رنو مگان هم به صورت مونتاژی در داخل کشور تولید میشد و هم به صورت وارداتی به بازار عرضه میشد.

در صورتی که علاقه مندید که بیشتر در مورد خودروی رنو مگان و مسائلی مثل تعمیر بلبرینگ چرخ مگان، بلبرینگ چرخ جلو مگان، هزینه تعمیر بلبرینگ چرخ مگان، مرکز تعمیر بلبرینگ چرخ مگان و... بدایند، در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه تخصصی مگان بمانید.

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

در اولین قدم از بجث تعمیر بلبرینگ چرخ مگان، بهتر است که کمی در مورد خود مگان اطلاعات کسب کنیم. رنو مگان به عنوان یک خودرو جمع و جور شهری از سال 1995 به سبد محصولات شرکت فراسوی رنو راه پیدا کرد. تولید نسل اول آن تا هفت سال بعد تداوم یافت تا این که  نسل دوم رنو مگان در قالب بدنه‎ هاچبک و سدان از سال 2002 وارد خطوط تولید شرکت رنو شد. نسل دوم مگان ابتدا به صورت وارداتی مهمان جاده‌های کشورمان شد که در بین آن‌ها علاوه بر نمونه‌های سدان، نسخه‌های کروک و هاچبک نیز به صورت محدود حضور داشتند.

پس از استقبال مناسب مشتریان ایرانی از نمونه‌های سدان وارداتی، یک قرارداد تفاهم همکاری میان دو شرکت رنو و پارس خودرو به جهت مونتاژ مدل سدان این خودرو در سال ۱۳۸۷ منعقد شد؛ به موجب این شراکت، تولید رنو مگان سدان با پیشرانه ۱.۶ لیتری در ایران کلید خورد. از سال ۱۳۸۸ نیز رنو مگان با موتور ۲ نیز لیتری وارد خط تولید پارس خودرو شد.

اما بد نیست حال که در مورد تعمیر بلبرینگ چرخ مگان صحبت میکنیم کمی هم در مورد ماهیت بلبرینگ بدانیم. بلبرینگ یا در واقع بال برینگ (ball bearing)، به معنای توپ‌های حامل است. این قطعه نوعی یاتاق یا چرخ‌دنده چرخشی یا توپی محسوب میشود و در هر وسیله ‌ای که میچرخد به کار میرود تا مانع از ایجاد اصطکاک و سایش سطح در حال چرخش روی هم شود. برای مثال، چرخش اجسام سنگین و حرکت آن‌ها مانند چرخ‌های اتومبیل به واسطه بلبرینگ‌ها امکانپذیر میشود. البته بلبرینگ‌ ها در قسمت‌ های مختلف خودرو که امکان ایجاد اصطکاک وجود دارد، هم به کار میروند.

در مورد خود بلبرینگ چرخ هم در بحث تعمیر بلبرینگ چرخ مگان باید گفت که بلبرینگ چرخ یا weel bearing  قسمت اصلی مجموعه چرخ می باشد که چرخ را به محور متصل می کند. این قطعه  مجموعه ای از گلوله های استیل یا مخروطی شکل  است که توسط یک حلقه فلزی به هم چسبیده اند. بلبرینگ چرخ با  تاثیر کاهش اصطحکاک و کارکرد روان ماشین در جاده برای عملکرد مناسب خودرو، توپی، لاستیک و چرخ  ضروری است.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم مگان در تهران

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

آنها به چرخها کمک می کنند تا سریع، روان و با کمی  اصطکاک بچرخند تا سرعت مناسب را داشته باشند و به راحتی حرکت کنند. از این قطعات در انواع اتومبیل ها، کامیون ها، سدان ها، کوپه ها، دوچرخه ها و هواپیماها استفاده می شود. بلبرینگ ها روی یک محور فلزی قرار دارند و محکم در داخل توپی چرخ که  یک قطعه توخالی از فلز در مرکز چرخ است، قرار میگیرند. توپی وظیفه نگه داشتن پیچ و مهره هایی را دارد که برای اتصال لاستیک روی چرخ استفاده میشوند.

علائم خرابی بلبرینگ چرخ جلو مگان

اما نکته ای که در مورد بلبرینگ چرخ جلو مگان باید بدانید این است که بلبرینگ‌های چرخ خودرو نیز مانند دیگر قطعات خودرو، پس از مدتی کارکرد دچار فرسایش شده و نیاز به تعویض دارند و شما می توانید با مراجعه به مرکز تعمیر بلبرینگ چرخ مگان معتبری، برای تعویض بلبرینگ چرخ خودرویتان اقدام کنید. اما چطور می‌توان فهمید که زمان تعویض بلبرینگ چرخ خودرو فرا رسیده است؟. در قسمت زیرین یکسری از علائم خرابی بلبرینگ چرخ مگان را با هم مشاهده می کنیم.

لرزش فرمان خودرو: در صورتی که خرابی بلبرینگ ها خیلی شدید باشد فرمان شروع به لرزیدن می کند. این لرزش در سرعت های پایین نیز قابل تشخیص است اما با فشار دادن گاز و شتاب خودرو در سرعت های بالا شدیدتر می شود. برای برطرف کردن لرزش خودرو و تعمیر بلبرینگ چرخ مگان می توانید به مجموعه ایران رنو مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر دینام مگان

ساییده شدن لاستیک ها: یکی از نشانه ‌های خراب‌ شدن بلبرینگ چرخ، ساییدگی لاستیک ها است. سست شدن چرخ ها و ارتعاشاتی که از طریق چرخ‌ دنده بر اثر خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند، باعث ساییده شدن لاستیک ها شده و آنها را از بین میبرند.

خرابی سیستم ABS: مشکلات سیستم ABS نیز دیگر عاملی هستند که می توانند خرابی بلبرینگ را هشدار دهند و شما را مجبور به پرداخت هزینه تعمیر بلبرینگ چرخ مگان کنند.

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

هزینه تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

همانطور که مستحضر هستید، سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو نقش بسیار اساسی در ارتقاء کیفیت سواری خودروها و همچنین حفظ تعادل و پایداری مناسب آنها ایفا می‌کند. جلوبندی خودرو شامل قطعاتی مثل میل موجگیرها، بوش طبق، میل تعادل و غیره می‌شود که در صورت خرابی، ضمن انتقال ضربات شدید به درون کابین و کاهش لذت رانندگی، ممکن است خطرات جانی هم در پی داشته باشد. یکی از مهمترین قطعات جلوبندی هر خودرویی همچون مگان هم، بلبرینگ چرخ می باشد. اما در مورد هزینه تعمیر بلبرینگ چرخ مگان باید گفت که هزینه بستگی به فاکتور های زیادی دارد، از همین رو به شما توصیه می شود که برای کسب اطلاعات کامل تر با کارشناسان رنو تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس مگان

مرکز تعمیر بلبرینگ چرخ مگان

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله مثل تعمیر بلبرینگ چرخ مگان، بلبرینگ چرخ جلو مگان، هزینه تعمیر بلبرینگ چرخ مگان، مرکز تعمیر بلبرینگ چرخ مگان و... برای شما مفید واقع شده باشند. در صورتی که صاحب خودروی رنو مگان هستید و به دنبال مرکزی برای نگهداری و تعمیرات خودرویتان می گردید، تا در صورت لزوم و برای انجام سرویس های دوره ای خودرویتان، انجام تعمیرات بر روی خودرویتان و... به آنجا مراجعه کنید،

پیشنهادی که به شما چه برای اقدامات نگهداری مثل تعویض قطعات مصرفی و چه برای انجام تعمیرات خودروی رنویتان می شود این است که، به تعميرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید. زیرا تعمیرگاه تخصصی رنو با استفاده از قطعات اورجینال شرکت رنو و با داشتن تیمی از افراد چیره دست در حوزه تعمیرات و نگهداری خودرو های شرکت رنو، آماده انجام تمامی مشاوره ها، خدمات و تعمیرات مورد نیاز خودروی رنوی شما می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *