مقالات

تعمیر ترمز دستی مگان

تعمیر ترمز دستی مگان
تعمیر ترمز دستی مگان

آنچه خواهید خواند

از آنجایی که سیستم ترمز عقب و جلوی خودرو اهمیت بسیار بسیار زیادی دارد، اینکه پس از وقوع مشکل در سریعترین زمان برای تعمیر ترمز دستی مگان اقدام نمایید، لازم است. خودرو از بخش ها، قسمت ها و در نهایت قطعات بسیاری تشکیل شده است به طوری که میشود گفت چندین هزار قطعه مختلف در کنار هم قرار می گیرند تا یک خودرو عملکردی مناسب داشته باشد و آماده حمل و نقل شما باشد.

یکی از این قطعات مهم خودرو ها همچون مگان هم ترمز دستی میباشد، به همین خاطر به شمایی که صاحب خودروی رنو مگانی هستید توصیه می شود برای آشنایی با موضوعاتی مثل تعمیر ترمز دستی مگان، تعمیر ترمز دستی مگان 2000، اهرم ترمز دستی مگان استوک، قیمت اهرم ترمز دستی مگان و... در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه مگان بمانید.

تعمیر ترمز دستی مگان

همانطور که اشاره جزئی ای به آن شد، ترمز دستی یکی از قطعات مهم در سیستم ترمز خودرو است که مسئولیت کنترل و توقف خودرو را در صورت نیاز بر عهده دارد. همین اهمیت بالا هم موجب شده است که تعمیر ترمز دستی مگان 2000 یا 1600 در زمان مناسب، دارای اهمیت بالایی باشد. سیستم ترمز عقب یا ترمز دستی، به صورت مستقل از سیستم ترمز اصلی یا همان ترمز جلوی خودرو عمل می‌کند و در صورت بروز خطا یا نقص در سیستم ترمز اصلی یا در زمان ایست کامل، به عنوان یک راه حل پشتیبانی برای توقف خودرو به کار می‌رود.

ترمز دستی شامل چند قطعه است که هر کدام از آن‌ها وظایف خاص خود را دارند. بخش اصلی ترمز دستی، کابل ترمز دستی است که به یک سر آن به دسته ترمز دستی و به سر دیگر به مکانیزم ترمز دستی متصل می‌شود. مکانیزم ترمز دستی شامل دو قطعه اصلی است که به نام‌های کالیپر و دیسک شناخته می‌شوند. کالیپر، قطعه‌ای است که به دیسک ترمز متصل شده و هنگامی که ترمز دستی فشرده می‌شود، بر روی دیسک فشار اعمال می‌کند و باعث توقف خودرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر جعبه فرمان مگان

تعمیر ترمز دستی مگان

تعمیر ترمز دستی مگان

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تفاوت ترمز دستی با ترمز پدالی در چیست، به طور کلی ترمز های پدالی که امروز شاهد آن هستیم، با یک سیستم هیدرولیکی که پایه آن روغن ترمز است کار می‌کنند. به این صورت که نیروی وارده از پدال، به سمت روغن و سپس پیستون ها رفته و در انتها، لنت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اما پروسه کار ترمز دستی به چه صورت است؟، دانستن این موضوع در بحث تعمیر ترمز دستی مگان دارای اهمیت نسبی بالایی می باشد. ترمز دستی به جای روغن، از یک سیم برای توقف خودرو استفاده می‌کند. خود این سیستم به دو نوعِ تک سیم و دو سیم تقسیم می‌شود. در ترمز دستی های تک سیم، تنها یک سیم به اهرم ترمز دستی متصل زمانی که شما اهرم را می‌کشید، این سیم کشیده شده و لنت های دو چرخ عقب (در بیشتر مدل ها) را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به این صورت است که خودرو به طور کامل سر جای خود می‌ایستد و به سمت عقب یا جلو حرکت نمی‌کند.

نکته ای که احتمالا آن را بدانید این است که خرابی ترمز دستی هم مانند دیگر قطعات خودرو شامل نگهداری صحیح آن و عوامل بیرونی می باشد. عوامل بیرونی ای مانند کشیدن بیش از حد ترمز دستی، استفاده نکردن از دکمه ترمز دستی و خرابی کفشک می توانند موجب نیاز پیدا کردن خودروی شما با پرداخت قیمت اهرم ترمز دستی مگان، به تعمیر ترمز دستی مگان نیاز پیدا کند.

همانطور که گفته شد عملکرد سیستم ترمز دستی از ترمز پدالی کاملاً مجزا می باشد. به همین دلیل تفاوت مکانیزیمی دلایل خرابی ترمز عقب و جلو به هم متفاوت هستند. در قسمت پایین یکسری از مهم ترین علل خرابی ترمز دستی گرد آوری شده اند.

  • گرد و غبار و آلودگی.
  • کشیدگی بیش از حد ترمز دستی.
  • یخ زدن ترمز الکترونیکی خودرو.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس مگان

تعمیر ترمز دستی مگان 2000

همان طور که مستحضر هستید، خودروی مگان در دو مدل 2000 و 1600 به بازار ایران عرضه شده است. در مورد خودروی رنو مگان 2000 باید گفت که یک خودروی فرانسوی و ساخت شرکت رنو است که دارای مشخصاتی مثل موتور 4 سیلندر، توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 191 نیوتون متر گشتاور، دیفرانسیل جلو بودن، گیربکس 4 دنده ای اتوماتیک AL4، حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد 9.4 ثانیه ای، مصرف ترکیبی 7.8 لیتری در هر صد کیلیومتر و... می باشد.

تعمیر ترمز دستی مگان

تعمیر ترمز دستی مگان

به شمایی که به دنبال تعمیر ترمز دستی مگان و یا تهیه اهرم ترمز دستی مگان استوک هستید توصیه می شود که به یک تعمیرگاه معتبر برای تعمیر ترمز دستی مگان مراجعه نمایید.

اهرم ترمز دستی مگان استوک

کامه استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار می باشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده می شود. اینکه “استوک” چگونه و چرا چنین تعبیری در فارسی پیدا کرده است در این بحث نمی گنجد ولی آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را عموما با نام استوک میشناسیم. یکی از کالا و قطعات مهم مربوط به مگان را هم اما شما می توانید که به طور استوک تهیه نمایید. پیشنهاد می شود که برای تهیه اهرم ترمز دستی مگان، همچون تعمیر ترمز دستی مگان، به یک تعمیرگاه با سابقه و حرفه ای مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی مگان

قیمت اهرم ترمز دستی مگان

اما در مورد قیمت ترمز دستی مگان در بحث تعمیر ترمز دستی مگان باید گفت که بستگی به برند و کیفیت قطعات مورد استفاده دارد. هزینه تعویض هر یک از انواع اهرم های ترمز دستی بر اساس برند و کیفیت آن‌ها متفاوت است. در مورد قیمت اهرم ترمز دستی مگان اما، نمیتوان مثل تعمیر ترمز دستی مگان 2000 و 1600، به دلیل نوسانات نمیتوان قیمت دقیقی را اعلام کرد.

به طور کلی اما این را باید بدانید که انتخاب قطعات با کیفیت و استاندارد بسیار مهم است و به دلیل قیمت پایین اهرم ترمز دستی مگان از خرید قطعات نامعتبر و کم کیفیت به دلیل قیمت پایین خودداری شود. همچنین، تعمیر و نگهداری منظم ترمز دستی باعث افزایش عمر مفید آن و کاهش هزینه‌های تعویض قطعات خواهد شد. به همین خاطر به شما توصیه می شود که چه برای اطلاع از قیمت اهرم ترمز دستی مگان و یا تعمیر ترمز دستی مگان حتما سری هم به سایت معتبر ایران رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *