مقالات

علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو

علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو
علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو
آنچه خواهید خواند

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو چیست؟. در پاسخ باید گفت که فاکتور ها و مسائل مختلفی هستند که می توانند باعث پیش آمدن این موضوع شوند که در ادامه بیشتر به آن ها اشاره شده است. خودروی رنو ساندرو یکی از خودرو های خارجی پر طرفدار می باشد که می توان گفت همان ورژن هاچبک خودروی محبوب رنو ال 90 است. برای این که بیشتر درباره موضوعاتی همچون علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو، خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن، تعمیرگاه رنو ساندرو و... بدانید در ادامه بحث علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو هم همراه ایران رنو بمانید.

علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو

پیش از این که به سراغ مباحث پیچیده تری مثل خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن بپردازیم، بیایید تا در ابتدای بحث علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو، کمی در مورد خود این خودرو صحبت کنیم. هشت سال بعد از اینکه رنو لوگان با نام تندر۹۰ و ال۹۰ به ایران رسید، نسخه هاچبک آن نیز وارد بازار شد. رنو ساندرو یکی از خودروهای اقتصادی و ارزان‌ قیمت در بازارهای جهانی است که توسط داچیا، یکی از زیرمجموعه‌های رنو تولید می‌شود.

این خودرو هاچبک روی پلتفرم تندر ساخته شده، با این حال ۲ سانتیمتر فاصله محوری کوتاه ‌تری دارد. از نظر ظاهری هم نسل اول ساندرو طراحی ظاهری بهتری از برادر صندوقدار خود پیدا کرده و یک مدل کراس از آن نیز با نام ساندرو استپ وی همزمان به بازار ایران رسیده است.

این هاچبک را می‌توان با گیربکس اتومات و دستی خرید. تولید نسل اول ساندرو در ایران، سال ۹۸ به دلیل تحریم‌ها متوقف شد، در حالی که عرضه نسل سوم آن به بازارهای جهانی از سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ شمسی) شروع شده و یکی از پرفروش‌ترین خودروها در اسپانیا و کشورهای شمال آفریقا است. که البته متاسفانه نسخه 2020 به بعد آن در کشور ما عرضه نشدند.

بیشتر بخوانید: دلایل استارت نخوردن رنو ساندرو

اما نمیتوان در مورد علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو صحبت کرد و چیزی در مورد تعریف کلی روغن موتور نگفت. روغن موتور در واقع نوعی روانکار صنعتی است که به منظور بهینه‌ سازی عملکرد و افزایش بازده موتور خودروها استفاده میشود. همان طور که میدانید، روغن مایعی لیز و لغزنده است که اصطکاک و سایش را کاملا از بین می‌برد.

روغن موتور نیز دقیقا همین وظیفه را برعهده دارد و اصطکاک و سایش بین قطعات موتور خودروی شما را از بین می‌برد. همین اتفاق باعث می‌شود تا قطعات موتور خودرو به نحو احسن و بدون هیچ مشکلی در کنار هم کار کرده و بازده خودرو افزایش یابد. با ریختن روغن موتور در موتور خودرو، عملکرد و نحوه کارکرد خودرو کاملا تغییر خواهد کرد؛ چراکه روغن موتور به تمام منافذ باز موتور خودرو وارد می‌شود و همه قطعات موتور به روغن موتور آغشته خواهند شد. همین اتفاق باعث شده که کیفیت و مشخصات روغن موتور اهمیت بسیار بالایی پیدا کند.

علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو

علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو

مهم‌ترین وظایف و مزایای استفاده از روغن موتور و سیستم روغن‌کاری در پیشرانه خودروها عبارت‌اند از مواردی همچون به‌ حداقل ‌رساندن اتلاف قدرت ناشی از اصطکاک میان قطعات متحرک، کاهش ساییدگی و خوردگی سطوح و قطعات، خنک‌کاری پیشرانه، کاهش ارتعاشات پیشرانه، تمیزکاری قطعات پیشرانه، کمک به آب‌بندی رینگ پیستون به‌منظور جلوگیری از نشت گازهای درون سیلندر و...

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام ساندرو

اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، برخی سنسورها به خودروها اضافه شدند که هشدارهایی به راننده داده و تا حدود زیادی راننده را مستقیم به سراغ قطعه معیوب و یا علت خرابی می‌فرستند که این هشدارها عمدتا توسط چراغ‌هایی که در پشت آمپر قرار دارند اعلام می‌شوند. از این چراغ‌ها می‌توان به چراغ روغن، چراغ موتور، چراغ درب‌ها و … اشاره نمود که قطع به یقین چراغ روغن یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

گاها هم ممکن است که چراغ روغن خودرو روشن شود و این سوال را در ذهن شما ایجاد کند که علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو چیست؟. در قسمت زیرین یکسری از موارد علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو را که برای رفع آن می توانید به تعمیرگاه رنو ساندرو مراجعه کنید را مشاهده می کنیم.

پایین بودن سطح روغن موتور

روغن موتور، مایعی حیاتی در وسیله نقلیه شماست که در صورت عدم وجود آن، کاهش کیفیت و آلودگی و یا کم شدن روغن، موتور شما در معرض آسیب جدی قرار می گیرد. از این رو توصیه می کنیم اگر مدتی کوتاهی است که مالک یک خودرو شده اید، این علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو را جدی بگیرید و با بررسی گیج روغن نسبت به پایین بودن سطح آن آگاه میشوید.

علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو

علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو

نامناسب بودن روغن موتور استفاده شده

نامناسب بودن روغن موتور استفاده شده هم یکی از موارد علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو میباشد. در مواقعی که سطح و میزان روغن کم نیست اما چراغ روغن موتور روشن می شود می تواند به خاطر استفاده از روغن موتور نامناسب باشد. استفاده از روغن موتور نامناسب باعث می شود اطصکاک میان اجزای موتور کاهش پیدا کند. در این شرایط موتور در خطر می باشد و باید سریعا برای تعویض کردن روغن موتور خودرو در مرکز معتبری مثل تعمیرگاه رنو ساندروی ایران رنو دست به کار شوید.

خرابی فیلتر روغن

وجود هرگونه مشکلی در فیلتر روغن مستقیما بر عملکرد روغن تاثیرگذار خواهد بود. چراکه در اینصورت، تصفیه روغن به نحو شایسته و بایسته انجام نشده و این امر می‌تواند باعث روشن شدن چراغ موتور شود. همچنین استاندارد نبودن فیلتر، سرعت چرخش روغن در موتور را کاهش داده و در نتیجه باعث کاهش فشار روغن و علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: علت روشن نشدن ماشین ساندرو

خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن

در مورد خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن در بحث علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو باید گفت که خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن معمولا به دلیل فشار روغن پایین اتفاق می افتد که در دورهای بالای موتور، فشار بالا می رود و چراغ روغن خاموش می شود. هنگامی که سرعت کاهش پیدا می کند، دور موتور نیز کم شده و فشار روغن کاهش پیدا می کند و در نتیجه شما شاهد خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن خواهید بود.

تعمیرگاه رنو ساندرو

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو همچون علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو، خاموش شدن چراغ روغن با گاز دادن، تعمیرگاه رنو ساندرو به درد شما خورده باشد. در صورتی که صاحب خودروی رنویی مثل همین رنو خودروی رنو ساندرو هستید، به شما توصیه می شود که برای انجام کارهای نگهداری مثل سرویس های دوره ای و برای انجام هرگونه تعمیرات خودرویتان مثل همین رفع علت روشن شدن چراغ روغن ساندرو، حتما به سایت و مجموعه خودرویی ایران رنو، سر بزنید.

تعمیرگاه رنو با ارائه انواع سرویس های دوره ای و تعمیرات رنو ساندرو با تیمی متشکل از متخصصین و تعمیرکاران خبره و با استفاده از قطعات اورجینال، آماده است تا تمامی نیاز های شما و خودروی ساندروی شما، یا هر خودروی ساخت شرکت رنویی که دارید را برطرف نماید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی
0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *