مقالات

شستشوی سوزن انژکتور مگان

شستشوی سوزن انژکتور مگان
شستشوی سوزن انژکتور مگان

آنچه خواهید خواند

شستشوی سوزن انژکتور مگان یکی از اعمالی است که پس از گذشت مدت زمانی مشخصی از کارکرد خودرو، باید صورت گیرد تا خودرو به روند درست و کارکرد سالم خود ادامه دهد. قطعات مختلفی در خودرو وجود دارند که هر کدام وظیفه ای مشخص دارند تا در کنار یک دیگر باعث حرکت خودرو و کارکرد صحیح آن بشوند. یکی از این قطعات هم قطعه ای نیست به جز سوزن انژکتور. برای این که بیشتر با سوزن انژکتور و مطالبی مثل تعویض انژکتور مگان، شستشوی سوزن انژکتور مگان، فواید شستشوی انژکتور مگان، هزینه شستشوی انژکتور مگان، تعمیرگاه رنو مگان و… آشنا در ادامه بحث هم همراه بمانید.

تعویض انژکتور مگان

قبل از شروع به صحبت در مورد شستشوی سوزن انژکتور مگان بهتر است کمی با خود این قطعه آشنا شویم. انژکتور خودرو مسئول تزریق سوخت به سیلندرهای موتور است و برای عملکرد بهینه و صحیح خودرو، باید در حداکثر کارایی عمل کند. انژکتور خودرو شامل چند قطعه است که باید با دقت و تخصص تعمیر و نگهداری شوند. یکی از اعمال مهم خودرو هم در زمان ایجاد مشکل برای انژکتور، تعویض انژکتور مگان و یا بهره مند شدن از فواید شستشوی مگان می باشد که پس از احساس مشکل در موتور خودرو و کارکرد آن، باید توسط متخصصین خودروهای رنو انجام شوند.

شستشوی سوزن انژکتور مگان

به طور کلی باید گفت که شستشوی سوزن انژکتور مگان به روش‌های مختلف قابل انجام است. استفاده از کیت‌های پاک‌کننده، بهترین و ساده‌ترین روش شستن انژکتور به حساب می‌آید که موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. انتخاب کیت مناسب برای شستشوی انژکتور به نوع وسیله نقلیه بستگی دارد. دستورالعمل استفاده از کیت روی بسته‌بندی آن نوشته شده است و پیروی از آن به کمی دقت و حوصله نیاز دارد. 

بیشتر بخوانید: تعمیر جعبه فرمان مگان

شستشوی سوزن انژکتور مگان

شستشوی سوزن انژکتور مگان

با این حال همیشه می‌توان کارهای تخصصی مثل شستشوی انژکتور را به افراد متخصص و تعمیرکاران مجرب و ماهر، همچون متخصصین تعمیرگاه رنو مگان ایران رنو سپرد. اما از کجا بفهمیم انژکتورها کثیف شده‌اند و نیاز به شستشو دارند؟. در قسمت پایینی یکسری از علائمی گه نشان دهنده نیاز به شستشوی سوزن انژکتور مگان هستند را با هم مشاهده می کنیم.

  • زمانی که میس فایر یا احتراق ناقص اتفاق می‌افتد.
  • وقتی ماشین درجا کار می‌کند عملکردی خشن دارد.
  • موتور خودرو ضعیف است.
  • آلایندگی خودرو بالاست.
  • سیلندرها خراب شده‌اند.
  • چراغ چک موتور روشن شده است و اسکنر OBD کد P02(xx) را می‌خواند.
  • کامپیوتر ماشین مشکلی را در مخلوط سوخت و هوا نشان می‌دهد.

اما روش های مختلفی وجود دارند که از آنها می توان برای شستشوی سوزن انژکتور مگان اقدام کرد. یکی از این روش ها برای زمانی است که یک یا چند سوزن دچار مشکل جدی شوند و ایراداتی مانند کاهش توان ماشین را به همراه می آورد. در این زمان مسیر سوزن به دلیل نا خالصی در بنزین مسدود میشود.برای حل این مشکل باید با دستگاه اولتراسونیک و به وسیله‌ی تست سوزن انژکتور مورد شستشو قرار بگیرد. این مشکل میتواند در تمام حالات از جمله صورت گیرد.در اکثر مواقع این مشکل حل میشود و در بقیه موارد اقدام به تعویض سوزن و یا تعویض انژکتور مگان میکنیم. ضمن اینکه دقت کنید در این حالت فقط سوزن شسته میشود و نه باقی لوازم یدکی انژکتور، به علاوه حتما اورینگ های سوزن تعویض شوند.

اما بهترین زمان شستشوی سوزن انژکتور مگان هم موقعی است که هر بار که روغن موتور خودروی خود را عوض می‌کنید، انژکتور را نیز بشویید. برای تمیز کردن سوزن انژکتور می‌توان از محلول شستشوی استفاده کنید. این مکمل‌ها شوینده‌هایی هستند که باید آن‌ها را با سوخت بنزین مخلوط کنید، در این صورت رسوبات سیستم سوخت رسانی خودرو از بین می‌روند، و خودروی شما با پرداخت هزینه شستشوی انژکتور مگان، کارکرد درست خود را باز میاید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس مگان

شستشوی سوزن انژکتور مگان

شستشوی سوزن انژکتور مگان

فواید شستشوی انژکتور مگان

باید گفت که سوخت گیری یکی از مهمترین فرآیندهایی است که در خودرو انجام می‌شود و در صورت عدم انجام سوخت رسانی به خوبی در حرکت خودرو مشکل ایجاد می‌شود. همانطور که به آن اشاره شد انژکتور که از قسمت‌های مختلفی از جمله سیستم کنترل کننده و سوزن تشکیل شده است، نقش اساسی در فرآیند سوخت رسانی دارد. از آنجایی که تمیزی انژکتور بسیار مهم است و سوخت رسانی را تسهیل می‌کند، با انجام شستشوی سوزن انژکتور مگان، فواید شستشوی انژکتور مگان آشکار می‌شود. یکی از مزایای شستشوی انژکتور و تمیز نگه داشتن سوزن انژکتور مگان این است که شاهد شتاب گیری خودرو خواهیم بود و علاوه بر آن اختلالی در حرکت خودرو ایجاد نخواهد شد.

هزینه شستشوی انژکتور مگان

در مورد هزینه شستشوی انژکتور مگان هم باید گفت که قیمت و هزینه شستشوی سوزن انژکتور مگان بستگی به مدل و سال تولید خودرو دارد. همچنین، طبعا شستشوی سوزن انژکتور مگان با کیفیت بالا، به دست افراد متخصص و حرفه ای همچون متخصصین تعمیرگاه رنو مگان، که باعث بیشتر شدن طول مدت عمر سوزن انژکتور های مگان شما خواهد شد، قیمت بالاتری خواهد داشت. همچنین، تعویض انژکتور و یا شستشوی سوزن انژکتور مگان با کیفیت پایین هم باعث خسارت های جدی به خودرو می شود و هزینه های بیشتری را در آینده برای تعمیر خودرو ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم مگان

تعمیرگاه رنو مگان

یکسری مطالب همچون تعویض انژکتور مگان، شستشوی سوزن انژکتور مگان، فواید شستشوی انژکتور مگان، هزینه شستشوی انژکتور مگان، تعمیرگاه رنو مگان و… برای شما عنوان شدند که امید است برایتان کاربردی بوده باشند. در نهایت هم باید گفت که یکی از مهمترین مسائل برای شمایی که صاحب خودروی مگانی هستید، انتخاب یک تعمیرگاه مناسب و با کادری حرفه ای برای مراقبت مناسب از مگان تان است. 

تعمیرگاه ایران رنو با استفاده از ابزار شستشوی انژکتورهای با کیفیت بالا و تکنولوژی های پیشرفته، تلاش می کند تا انژکتور خودروی شما را به بهترین شکل تعمیر کند و مدت عمر آن را بالا ببرد. با انتخاب تعمیرگاه ایران رنو، شما می توانید از خدماتی با کیفیت و قیمت مناسب در زمینه تعمیر و نگهداری از خودروی رنویتان  بهره مند شوید. تعمیرکاران ایران رنو با آشنایی کامل با این قطعات و انوع خودرو های رنو، با توجه به نوع خودرو و مشکلات آن، بهترین راه حل ها و تکنیک های مناسب را برای تعمیر و نگهداری از خودروی شما پیشنهاد می دهند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

2 دیدگاه در “شستشوی سوزن انژکتور مگان

  1. امیر مهدی گفت:

    سلام اجرتش چقده؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      با شماره 09128896509 تماس بگیرید. وابسته به خودرو مورد نظر این هزینه ممکنه تغییر کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *