مقالات

علت صدای کمپرسور کولر مگان

علت صدای کمپرسور کولر مگان
علت صدای کمپرسور کولر مگان

آنچه خواهید خواند

این که هنگام رانندگی صدای شدیدی از کمپرسور کولر مگان بیاید، واقعا آزار دهنده است، به همین خاطر بهتر است که با علت صدای کمپرسور مگان آشنا باشید. کمپرسوریکی از اجزای کولر و در کل اجزای خودروی مگان می باشد که در تمامی خودروهایی که کولر وجود دارد، آن هم حضور دارد. در ارتباط با کولر خودرو، ممکن است که گاها به مشکلاتی بر بخورید و این سوالات در ذهن تان ایجاد شود که علت کار نکردن فن کولر چیست، یا این که فیوز کولر مگان کجاست؟، به همین دلیل بهتر است که در ادامه هم صفحه را ترک نکنید تا پاسخ این سوالات را بیابید. با تعمیرگاه مگان در تهران همراه ما باشید.

کمی در مورد کولر و کمپرسور کولر مگان

قبل از این که به سراغ علت صدای کمپرسور مگان برویم، باید بدانیم که کولر مگان یک سیستم خنک کننده گازی است که با استفاده از یک کمپرسور، گاز مبرد را در سیستم گردانده و دمای داخل خودرو را کاهش می دهد. کمپرسور کولر مگان یک قطعه مهم در این سیستم است که وظیفه فشرده کردن گاز مبرد را دارد. کمپرسور کولر مگان از یک یا چند سیلندر و پیستون تشکیل شده و با کمک یک کلاچ، به پولی موتور متصل می شود. اگر که احساس می کنید کولر مگان تان به خوبی کار نمی کند و به دنبال علت خنک نکردن کولر مگان هستید، توصیه می شود که سری هم به سایت مرکز تعمیر کولر مگان یا همان ایران رنو بزنید.

علت صدای کمپرسور مگان

مشکلات کولر مگان ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شوند مثل علت صدای کمپرسور مگان، یا علت کار نکردن فن کولر مگان. برخی از این دلایل عبارتند از مواردی که در زیر گردآوری شده اند.

خرابی کمپرسور کولر مگان: اگر کمپرسور کولر مگان دچار خرابی شود، ممکن است علت صدای کمپرسور مگان باشد، گاز مبرد را نشت دهد، بوی نامطبوعی از کولر بیاید یا کولر باد گرم تولید کند. برای رفع این مشکل، لازم است کمپرسور کولر مگان را تعمیر یا تعویض کنید. می توانید از کمپرسور های نو یا استوک برای جایگزینی استفاده کنید. برای خرید کمپرسور کولر مگان، می توانید از فروشگاه های معتبر و باسابقه خرید کنید.

بروز ایراد در شیر انبساط: شیر انبساط یکی از قطعات کولر مگان است که مایع خنک کننده را دریافت می کند. اگر این قطعه خراب شود، ممکن است مایع را دریافت نکند و کولر باد گرم تولید کند. برای رفع این مشکل، لازم است شیر انبساط را تعمیر یا تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین تعمیرگاه مگان در تهران

علت صدای کمپرسور کولر مگان

علت صدای کمپرسور کولر مگان

بروز ایراد در رله کمپرسور: رله یکی از بخش های کمپرسور است که وظیفه روشن و خاموش کردن آن را دارد. اگر رله خراب شود، ممکن است جریان مورد نیاز برای کار کردن کمپرسور تامین نشود و کولر عمل نکند و علت صدای کمپرسور مگان باشد. برای رفع این مشکل، لازم است رله را تعمیر یا تعویض کنید.

علت کار نکردن فن کولر مگان

علت کار نکردن فن کولر مگان نیز درست مثل علت صدای کمپرسور مگان ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برخی از این دلایل این مشکل را در قسمت پایینی با هم مشاهده می کنیم.

خرابی خازن: خازن یک قطعه الکتریکی است که وظیفه کمک به راه اندازی کمپرسور و موتور فن را دارد. اگر خازن سوخته یا معیوب باشد، ممکن است جریان لازم برای کار کردن فن را تامین نکند و فن کار نکند و همین می تواند علت صدای کمپرسور مگان باشد. برای رفع این مشکل، لازم است خازن را تست و در صورت لزوم تعویض کنید. برای تست خازن، می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید و جریان را اندازه بگیرید. اگر جریان وجود نداشته باشد، خازن سوخته است و باید با یک نمونه مشابه جایگزین شود

خرابی موتور فن: موتور فن یک قطعه مکانیکی است که وظیفه چرخاندن پروانه های فن را دارد. اگر موتور فن دچار خرابی شود، ممکن است پروانه ها را نتواند بچرخاند و فن کار نکند. برای رفع این مشکل، لازم است موتور فن را تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی ترموستات: ترموستات یک قطعه الکترونیکی است که وظیفه تشخیص دمای هوا و کنترل کارکرد کولر را دارد. اگر ترموستات خراب باشد، ممکن است دمای هوا را درست اندازه نگیرد و فن را روشن یا خاموش نکند.

علت خنک نکردن کولر مگان

اما به جز علت صدای کمپرسور مگان، و این که فیوز کولر مگان کجاست، بهتر است در مورد این موضوع هم آگاه باشید که علت خنک نکردن کولر مگان چیست؟. در پاسخ به این سوال باید گفت که علت خنک نکردن کولر مگان ترکیبی از علت صدای کمپرسور مگان و علت کار نکردن فن کولر مگان است. به همین خاطر از تکرار مکررات جلوگیری می کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان 

علت خنک نکردن کولر مگان

علت خنک نکردن کولر مگان

فیوز کولر مگان کجاست؟

اما در بحث علت صدای کمپرسور مگان و در پاسخ به این که فیوز کولر مگان کجاست باید گفت که در جعبه فیوزی قرار دارد که معمولا زیر کاپوت یا صندوق عقب خودرو واقع شده است. برای پیدا کردن جعبه فیوز، می توانید از دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید یا به تصاویری که در اینترنت موجود هستند نگاه کنید. برای تعویض فیوز، لازم است ابتدا خودرو را خاموش کنید و سیم های باتری را جدا کنید. سپس جعبه فیوز را باز کنید و فیوز مربوط به کولر را پیدا کنید. فیوز کولر مگان ۱۰ آمپر برق را می تواند تحمل کند. اگر فیوز سوخته باشد، می توانید آن را با یک فیوز جدید با همان آمپراژ جایگزین کنید.

مرکز تعمیر کولر مگان

اما در نهایت اگر که به دنبال پاسخ دقیق علت صدای کمپرسور مگان و علت خنک نکردن فن کولر و عیب یابی آن به صورت تخصصی هستید، به شما توصیه می شود که به تعمیرگاه تخصصی رنو که یک مرکز تعمیر کولر مگان هم می باشد، سری بزنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یک مرکزی است که متخصص در تعمیر و نگهداری خودرو های رنو و مشکلات مربوط به آن ها مثل همین کولر خودروی مگان است. این مرکز می‌تواند مشکلات کولر مگان یا سایر مشکلات فنی، برقی، جلوبندی و… خودرو های برند رنو را با استفاده از قطعات اصلی و تجهیزات مناسب حل کند. همچنین تعمیرگاه تخصصی ایران رنو برای اعمال نگهداری خودرو همچون تعویض روغن و… نیز یک تعمیرگاه مگان و در کل تعمیرگاه رنوی عالی می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *