مقالات

تعمیر پلوس ساندرو

تعمیر پلوس ساندرو
تعمیر پلوس ساندرو

آنچه خواهید خواند

اگر که شاهد علائم خرابی پلوس از جلمه ایجاد صداهای ناهنجار در زمان دور زدن هستید، باید بدانید که زمان تعمیر پلوس ساندرویتان فرا رسیده است. خودروی ساندرو یکی از خودروهای شرکت رنو در ایران میباشد که از ارزش قیمتی نسبتا بالایی برخوردار است، همین موضوع هم باعث میشود که توجه به سلامت آن اهمیت پیدا کند، به همین خاطر اگر که احساس کردید برای مثال نحوه کارکرد پلوس خودرویتان مناسب نیست، توصیه می شود که سریعا خودرو را به یک تعمیرگاه ساندرو شرق تهران ببرید. در ادامه هم صفحه را ترک نکنید تا بیشتر در مورد پلوس ساندرو اطلاعات کسب کنید، تا اگر که این قطعه خودرویتان دچار خرابی شد، بدانید نحوه تعویض پلوس یا نحوه تعمیر آن به چه شکلی است.

تعمیر پلوس ساندرو

در اولین قدم از بحث تعمیر پلوس ساندرو بهتر است که بدانیم پلوس چیست و نحوه کارکرد پلوس ساندرو و سایر خودرو ها به چه شکلی است. پلوس ساندرو یک قطعه مکانیکی است که وظیفه انتقال نیروی چرخشی از گیربکس به چرخ‌ها را بر عهده دارد. پلوس ساندرو از دو قسمت اصلی تشکیل شده است،کله پلوس که به گیربکس متصل می‌شود. مشعلی پلوس که به چرخ متصل می‌شود. پلوس ساندرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را میبینیم. اگر که احساس می کنید خودروی ساندرویتان نیاز به تعمیر پلوس ساندرو دارد، به شما توصیه می شود که به یک تعمیرگاه ساندرو شرق معتبر، همچون ایران رنو مراجعه کنید تا خودرویتان مثل روز اولش شود.

میله پلوس که نیروی چرخشی را از گیربکس به مشعلی پلوس منتقل می‌کند، گاهی برای تعمیر پلوس ساندرو این قطعه را باید تعویض یا تعمیر کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم ساندرو

تعمیر پلوس ساندرو

تعمیر پلوس ساندرو

سه شاخه پلوس که نیروی چرخشی را به صورت زاویه‌دار به مشعلی پلوس منتقل می‌کند.

گردگیر پلوس که به نظر آن چنان قطعه مهمی نیست ولی مهم است از ورود گرد و غبار و آب به داخل پلوس جلوگیری می‌کند.

بست کمری پلوس که پلوس را به مشعلی پلوس متصل می‌کند.

اورینگ پلوس که از نشتی روغن پلوس جلوگیری می‌کند، شاید این قطعه به ظاهر ساده باشد اما خرابی آن می تواند به مرور باعث خرابی پلوس شود و شما را مجبور به تعمیر پلوس ساندرو و پرداخت هزینه های گزاف کند.

نحوه کارکرد پلوس ساندرو

بهتر است حال که صحبت درباره تعمیر پلوس ساندرو است، پیش از صحبت درباره علائم خرابی پلوس ساندرو، کمی هم درباره نحوه کارکرد پلوس ساندرو بدانیم. پلوس به این صورت کار می‌کند که نیروی چرخشی از گیربکس به کله پلوس منتقل می‌شود. میله پلوس نیروی چرخشی را از کله پلوس به سه شاخه پلوس منتقل می‌کند. سه شاخه پلوس نیروی چرخشی را به صورت زاویه‌دار به مشعلی پلوس منتقل می‌کند. مشعلی پلوس نیروی چرخشی را به چرخ منتقل می‌کند. همانگونه که دیدید کار پلوس ساده و در عین حال بسیار حیاتی و مهم است. در نهایت کار پلوس به این شکل است و اگر که خلل یا مشکلی در این چرخه ایجاد شود، شما به سرعت به تعمیر پلوس ساندرو نیاز پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ بنزین ساندرو

علائم خرابی پلوس ساندرو

پلوس ساندرو ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی شود که از جمله علائم خرابی پلوس ساندرو که می توانند شما را مجبور به یادگیری نحوه تعویض پلوس ساندرو و یا مراجعه به تعمیرگاه برای انجام تعمیر پلوس ساندرو کنند، می‌توان به مواردی اشاره کرد همانند، لرزش در فرمان، صدای تق تق از چرخ، تغییر در نحوه عملکرد فرمان، کج شدن چرخ زمان تعویض پلوس ساندرو، پلوس ساندرو یک قطعه مصرفی است و باید به طور منظم بررسی شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم خرابی پلوس، باید آن را تعویض کرد. زیرا اگر این کار انجام نشود، ممکن است که کله پلوس ببرد و خرج های بسیار سنگین تری برای خودروی شما ایجاد شود.

تعمیر پلوس ساندرو

تعمیر پلوس ساندرو

نحوه تعویض پلوس ساندرو

تعویض پلوس ساندرو یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود که از محل قرارگیری پلوس ساندرو هم مطلع است. در ادامه به طور خلاصه مراحل تعویض و تعمیر پلوس ساندرو را با همدیگر مشاهده می کنیم. خودرو را روی جک قرار دهید و چرخ مورد نظر را جدا کنید. پیچ‌های اتصال کله پلوس به گیربکس و مشعلی پلوس به چرخ را باز کنید. پلوس را از چرخ جدا کنید. پلوس جدید را به چرخ متصل کنید. پیچ‌های اتصال پلوس را محکم کنید. چرخ را روی خودرو نصب کنید. با رعایت نکات ایمنی و استفاده از ابزار مناسب، می‌توانید پلوس ساندرو را به راحتی تعویض کنید. از آنجایی که این کار تخصصی است، توصیه می شود که کار تعمیر پلوس ساندرو را به افراد حرفه ای بسپارید.

بیشتر بخوانید: شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

محل قرارگیری پلوس ساندرو

احتمالا پیش از این که به تعمیر پلوس ساندرو نیاز پیدا کنید هم از خودتان از مکان یا محل قرارگیری پلوس ساندرو مطلع بوده باشید. پلوس خودرو از آنجایی که گفته شده در حرکت دادن چرخ ها نقش مهمی دارد، می توان گفت که در نزدیکی چرخ ها باید قرار گرفته باشد اما اگر که دقیق تر یا واضح تر بخواهد گفته شود پلوس ساندرو در قسمت جلو و عقب خودرو قرار دارد. پلوس جلو ساندرو در قسمت زیرین خودرو، بین گیربکس و چرخ‌های جلو قرار دارد. پلوس عقب ساندرو نیز در قسمت زیرین خودرو، بین دیفرانسیل و چرخ‌های عقب قرار دارد و با برقراری ارتباط بین گیربکس و چرخ ها، باعث حرکت کردن خودرو بدون عیب و ایراد می شود.

 تعمیرگاه ساندرو شرق تهران

از آنجایی که نحوه کارکرد پلوس ساندرو را دیدیم، میدانیم که پلوس ساندرو یک قطعه مهم در سیستم تعلیق خودرو است که وظیفه انتقال نیروی چرخشی از گیربکس به چرخ‌ها را بر عهده دارد. خرابی پلوس ساندرو می‌تواند باعث بروز مشکلات مختلفی در خودرو شود، بنابراین باید به طور منظم بررسی شود و در صورت مشاهده علائم خرابی پلوس ساندرو، برای تعمیر پلوس ساندرو اقدام گردد. به دلیل حساسیت نحوه تعویض پلوس ساندرو، تعمیر پلوس ساندرو یک کار تخصصی است و باید توسط یک مکانیک ماهر انجام شود. در نهایت هم به شمایی که به دنبال یک تعمیرگاه ساندرو شرق هستید تا به بهترین شکل خودروی شما را برایتان تعمیر کند، به شما توصیه میشود که حتما سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *