مقالات

همه چیز درباره گیربکس ساندرو

همه چیز درباره گیربکس ساندرو
همه چیز درباره گیربکس ساندرو

آنچه خواهید خواند

برای این که همه چیز درباره گیربکس ساندرو را بدانید باید با یکسری مطالب همچون وظیفه گیربکس ساندر، تعمیر گیربکس ساندرو و مسائلی از این قبیل آشنا باشید. گیربکس نقشی کلیدی در ساختار و کارکرد خودرو ها دارد و بدون آن ها امکان استفاده از خودرو و حرکت با آن ها وجود نخواهد داشت. به همین خاطر نگهداری از گیربکس و استفاده از آن به روشی درست اهمیت بالایی دارد. 

زیرا در صورتی که این کار را نکنید، گیربکس خودرویتان به مشکل خواهد خورد و علاوه بر ایجاد شدن هزینه برایتان، مجبور خواهید شد که به یک مرکز تعمیر گیربکس که مکانیک های آن از نحوه تعویض گیربکس مطلع هستند مراجعه کنید، تا خودرویتان را برایتان تعمیر کنند. برای اینکه همه چیز درباره گیربکس ساندرو را بدانید در ادامه هم همراه باشید.

گیربکس ساندرو

همانطور که پیش تر در بحث همه چیز درباره گیربکس ساندرو هم به آن اشاره شد گیربکس خودرو یکی از مهم ترین اجزای خودرو است که وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ ها را بر عهده دارد. گیربکس با تبدیل دور موتور به گشتاور، امکان حرکت خودرو در سرعت های مختلف و با قدرت های مختلف را فراهم می کند. در صورتی که احساس می کنید گیربکس خودرویتان به خوبی کار نمی کند، به شما توصیه می شود که برای تعمیر آن به یک مرکز تعمیر گیربکس ساندروی معتبر همچون تعمیرگاه ایران رنو مراجعه کنید. اجزای اصلی گیربکس خودرو گیربکس خودرو از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر گیربکس ساندرو

اجزای اصلی گیربکس ساندرو

شفت ورودی: این شفت، قدرت را از موتور دریافت می کند.

شفت خروجی: این شفت، قدرت را به چرخ ها منتقل می کند.

دنده ها: دنده ها، وظیفه تبدیل دور موتور به گشتاور را بر عهده دارند.

محورها: محورها، دنده ها را به یکدیگر متصل می کنند.

کلاج: کلاچ، وظیفه انتقال قدرت از موتور به گیربکس را بر عهده دارد.

روغن گیربکس: روغن گیربکس، وظیفه روانکاری و خنک کردن گیربکس را بر عهده دارد.

گیربکس ساندرو

گیربکس ساندرو

همچنین برای دانستن همه چیز درباره گیربکس ساندرو و وظیفه گیربکس ساندرو این را هم باید بدانید که انواع گیربکس گیربکس ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که در پایین آن ها را مشاهده می کنیم.

انواع گیربکس ساندرو

گیربکس دستی: گیربکس دستی یک سیستم مکانیکی است که با استفاده از اهرم دنده و کلاچ، امکان تعویض دنده را به راننده می دهد. گیربکس دستی ساندرو از نوع ۵ سرعته است که توسط شرکت پژو-سیتروئن طراحی و تولید شده است. این گیربکس از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردار است و تجربه رانندگی لذت بخشی را برای راننده فراهم می کند

گیربکس اتوماتیک: گیربکس اتوماتیک یک سیستم الکترونیکی است که بدون دخالت راننده، اقدام به تعویض دنده می کند. دانستن این موضوع در بحث همه چیز درباره گیربکس ساندرو هم خالی از لطف نیست که گیربکس اتوماتیک ساندرو از نوع AL4 است که توسط شرکت Aisin Seiki ژاپن طراحی و تولید شده است. این گیربکس یک گیربکس ۴ سرعته است که عملکرد روان و بی سر و صدایی دارد.

وظیفه گیربکس ساندرو

 وظیفه گیربکس ساندرو، انتقال قدرت از موتور به چرخ ها است. گیربکس ساندرو با تبدیل دور موتور به گشتاور، امکان حرکت خودرو در سرعت های مختلف و با قدرت های مختلف را فراهم می کند. در بحث گیربکس ساندرو بهتر است که با یکسری از علائم خرابی گیربکس ساندرو هم آشنا شوید. علائم خرابی گیربکس ساندرو عبارتند از:

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس ساندرو

  •  سختی تعویض دنده
  • نشتی روغن گیربکس
  • صداهای غیرعادی از گیربکس
  • افزایش مصرف سوخت
  • کاهش قدرت موتور

دانستن این علائم موجب می شود در صورتی که شما شاهد هر یکی از این موارد بودید، سریعا به یک مرکز تعمیر گیربکس ساندرو مراجعه کنید تا از ایجاد شدن آسیب های جدی برای گیربکس خود جلوگیری کنید.

وظیفه گیربکس ساندرو

وظیفه گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو یک کار تخصصی است که باید توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود. تعمیر گیربکس ساندرو معمولاً هزینه بالایی دارد. به همین علت اهمیت وظیفه گیربکس ساندرو، بهتر است که بری نگهداری از گیربکس ساندرو برای افزایش طول عمر گیربکس ساندرو، نکات زیر را رعایت کنید: تعویض روغن گیربکس طبق توصیه سازنده، استفاده از روغن گیربکس با کیفیت، اجتناب از تعویض دنده در سرعت های بالا، عدم استفاده از دنده خلاص در سربالایی ها، چک کردن گیربکس به صورت دوره ای، این را هم طبیعتا تا این جای بحث همه چیز درباره گیربکس ساندرو متوجه شده اید که گیربکس یک قطعه مهم در خودرو است که نقش مهمی در عملکرد خودرو دارد. با رعایت نکات ذکر شده تا حد زیادی می توانید از گیربکس ساندرو خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

اما باید در مورد دانستن همه چیز درباره گیربکس ساندرو به این هم اشاره کرد که تعمیرات گیربکس ساندرو به دو دسته کلی تقسیم می شوند، تعمیرات اساسی، این تعمیرات شامل تعمیر یا تعویض قطعات داخلی گیربکس است. تعمیرات سطحی، این تعمیرات شامل رفع مشکلات جزئی گیربکس است.

 نحوه تعویض گیربکس ساندرو

تعویض گیربکس ساندرو یک کار تخصصی است و مانند گفتن همه چیز درباره گیربکس ساندرو نیست، پس باید توسط یک تعمیرکار ماهر انجام شود. تعویض گیربکس ساندرو معمولاً هزینه بالایی دارد. مراحل تعویض گیربکس ساندرو که باید آن را هم در موضوع همه چیز درباره گیربکس سانردو دانست به این شکل است که، خودرو را در یک سطح صاف پارک کنید و موتور را خاموش کنید. کاپوت خودرو را باز کنید. گیربکس قدیمی را از خودرو جدا کنید. گیربکس جدید را به خودرو وصل کنید. مایع گیربکس را تعویض کنید. خودرو را روشن کنید و عملکرد گیربکس جدید را بررسی کنید و پایان.

مرکز تعمیر گیربکس ساندرو

امید است در این مقاله همه چیز درباره گیربکس ساندرو را متوجه شده باشید. در نهایت هم اما باید گفت که اگر احساس می کنید که وظیفه گیربکس ساندرو به خوبی در خودرویتان انجام نمی شود، و نیاز به مراجعه به مرکزی دارید که از نحوه تعویض گیربکس ساندرو مطلع باشد، فه شما توصیه می شود که سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یک مرکز تعمیر گیربکس ساندروی معتبر می باشد مراجعه نمایید.

تعمیرگاه ایران رنو، یک تعمیرگاه تخصصی است که خدمات تعمیر و تعویض گیربکس ساندرو را ارائه می دهد. این مرکز از کادر مجرب و متخصصی برخوردار است که با دانش و تجربه خود، می توانند مشکلات انواع گیربکس ساندرو را با دقت و کیفیت بالا تعمیر کنند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *