مقالات

تعمیر پمپ بنزین ساندرو

تعمیر پمپ بنزین ساندرو
تعمیر پمپ بنزین ساندرو

آنچه خواهید خواند

در صورتی که احساس می کنید که خودروی ساندروتان به خوبی قبل کار نمی کند، ممکن است که خودروی شما به تعمیر پمپ بنزین ساندرو نیاز پیدا کرده باشد. همان طور که احتمالا می دانید، زمانی که به پمپ بنزین می روید و به اصطلاح بنزین می زنید، این بنزین به قسمتی تحت عنوان باک می رود و در آن جا جمع می شود. اما این بنزین چگونه به موتور خودرو می رسد؟، برای پاسخ به این سوال باید گفت که بنزین به کمک قطعه ای تحت عنوان پمپ بنزین، خودرو به موتور می رسد و سوخت مورد نیاز احتراق موتور را فراهم می کند.

 بنابرین باید گفت که پمپ بنزین یکی از قطعات بسیار مهم خودرو می باشد، به همین خاظر هم توصیه می شود که با مطالبی مثل تعمیر پمپ بنزین ساندرو، تست خرابی پمپ بنزین ساندرو، رله پمپ بنزین ساندرو کجاست، تعویض مغزی پمپ بنزین ساندرو، تعمیرگاه ساندرو در تهران و… بیشتر آشنا شوید.

تعمیر پمپ بنزین ساندرو

پمپ بنزین یا پمپ سوخت (Ful Pump) در وسیله نقلیه در حقیقت، یک قطعه ساده است که وظیفه رساندن سوخت را از مخزن بنزین به موتور خودرو دارد. برای اینکه پمپ سوخت در خودرو به درستی کار کند، چند قطعه دیگر در کنار آن به صورت همزمان فعالیت می‌کنند. اگر به هر دلیلی این پمپ نتواند کار خود را به درستی انجام دهد، یعنی ممکن است قطعات دیگر هم دچار مشکل شده باشند و بنابراین سوخت رسانی به موتور خودرو به درستی انجام نمی شود و شما ممکن است نیاز به تعمیر پمپ بنزین ساندرو در یک تعمیرگاه رنو ساندرو در تهران، همانند تعمیرگاه تخصصی ایران رنو داشته باشید.

بیشتر بخوانید: علت روشن نشدن ماشین ساندرو

تعمیر پمپ بنزین ساندرو

تعمیر پمپ بنزین ساندرو

به دلیل اهمیت بالای پمپ بنزین در خودرو، بهتر است که با برخی علائمی که می توانند موجب نیاز به تعمیر پمپ بنزین ساندرو شوند، آشنا باشید. سوختن پمپ بنزین ماشین همواره به‌دلیل نقص فنی یا کیفیت پایین سوخت رخ نمی‌دهد. گاهی اوقات با رعایت چند نکته ساده در طول رانندگی می‌توانید جلوی آسیب دیدن زود هنگام این قطعه مهم را در خودروی خود بگیرید. یکسری از مهم‌ترین دلایل خرابی پمپ بنزین ماشین که گاها می توان جلوی آن ها را با تست خرابی پمپ بنزین ساندرو گرفت عبارت‌اند از مواردی که در زیر آن ها را می بینیم.

توقف مکرر یا مشکل استارت: پمپ بنزین آسیب دیده می تواند باعث توقف یا مشکل در راه اندازی موتور شود. این به دلیل رسیدن سوخت ناکافی به موتور و در نتیجه اختلاط ناکافی برای احتراق رخ می دهد. اگر وسیله نقلیه شما مکرراً متوقف می شود یا حین استارت با مشکل مواجه می شود، توصیه می شود که برای تست خرابی پمپ بنزین ساندرو، و یا تعمیر پمپ بنزین ساندرو اقدام نمایید.

بالارفتن دمای موتور خودرو یکی از علائم نیاز به تعمیر پمپ بنزین ساندرو: اگر دمای موتور خودرو بیش از حد طبیعی افزایش پیدا کند، قسمت‌های مختلف موتور آسیب خواهند دید و پمپ هم تخریب می‌شود. اگر دیدید که بخار از موتور بلند می‌شود و دما چیزی حدود ۱۱۵ درجه سانتی‌گراد است، باید بدانید که احتمالا پمپ بنزین دچار آسیب شده است.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه ساندرو شرق تهران

تکان شدید در خودرو: از نشانه‌های خرابی پمپ بنزین و نیاز به تعمیر پمپ بنزین ساندرو این است که ممکن است وقتی که با سرعت زیاد در حال رانندگی هستید، متوجه شوید تکان‌هایی در موتور شوید، باید بدانید این یکی از حالاتی است که پمپ بنزین دچار مشکل شده است و نمی‌تواند سوخت را به آرامی به موتور منتقل کند. یعنی در این حالت موتور به جای دریافت سوخت بخش قابل توجهی هوا دریافت می‌کند. این اختلال در سوخت رسانی موجب می‌شود موتور خودرو چندین بار ضربات برق را از خود عبور دهد که این کار با ایجاد تکان هایی همراه است. در مراحل ابتدایی معمولا بعد از گذشت زمان کوتاهی موتور به حالت عادی برمی‌گردد.

تعمیر پمپ بنزین ساندرو

تعمیر پمپ بنزین ساندرو

تست خرابی پمپ بنزین ساندرو

اگرچه پمپ بنزین قطعه‌ای است که برای کارکرد بالا طراحی شده اما احتمال از کار افتادن آن نیز وجود دارد. از طرفی قیمت چنین قطعه‌ای نسبتاً بالاست و به همین خاطر تست خرابی پمپ بنزین ساندرو قبل از تعویض  مغزی پمپ بنزین ساندرو و یا تعمیر پمپ بنزین ساندرو امری مهم خواهد بود. خوشبختانه راه‌های نسبتاً ساده‌ای برای تشخیص سالم یا خراب بودن پمپ بنزین وجود دارد. ساده‌ترین راه باز کردن سوئیچ و گوش کردن به صدای پمپ خواهد بود. در صورتی که صدایی به گوش نرسد احتمالاً پمپ بنزین خراب شده است. البته عدم وجود صدا می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: علائم هشدار دهنده پشت آمپر ساندرو

رله پمپ بنزین ساندرو کجاست؟

این که رله پمپ بنزین ساندرو کجاست، از سوالاتی است که ممکن است در زمینه تعمیر پمپ بنزین ساندرو برای شما هم پیش آمده باشد. رله پمپ سوخت اغلب در جعبه فیوز واقع در محفظه موتور یافت می شود و به عنوان کلید الکترونیکی اولیه که قدرت پمپ بنزین را کنترل می کند، عمل می کند. رله پمپ بنزین در بیشتر مدل های خودرو، در جعبه فیوز زیر داشبورد یا جعبه فیوز در محفظه موتور قرار دارد.

تعویض مغزی پمپ بنزین ساندرو

این قطعه یعنی مغزی پمپ بنزین در اکثر خودروها داخل باک بنزین قرار دارد و با نشانگر سطح بنزین یک مجموعه را تشکیل میدهد، البته در بعضی خودروها این قطعه در خارج از باک قرار دارد. وظیفه این قطعه رساندن بنزین از باک به ریل سوخت خودزو است که باید این کار را با فشار مشخصی انجام بدهد که اگه فشار از آن حد نرمال پایین تر بیاید به اصطلاح میگویند مغزی پمپ بنزین ضعیف و یا معیوب شده و به تعویض مغزی پمپ بنزین ساندرو و یا تعمیر پمپ بنزین ساندرو نیاز است.

تعمیرگاه رنو ساندرو در تهران

همه مطالب مقاله تعمیر پمپ بنزین ساندرو همچون تعمیر پمپ بنزین ساندرو، تست خرابی پمپ بنزین ساندرو، رله پمپ بنزین ساندرو کجاست، تعویض مغزی پمپ بنزین ساندرو، تعمیرگاه ساندرو در تهران و… گفته شدند تا شما بیشتر با خودرویتان و مخصوصا پمپ بنزین خودروتان آشنا شوید. در نهایت هم اما به شما توصیه می شود که اگر به دنبال یک تعمیرگاه رنو ساندرو در تهران معتبر و جایی برای مراقبت و انجام تعمیرات ساندرویتان هستید، حتما سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *