مقالات

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو
شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

آنچه خواهید خواند

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو عملی است که چه در صورتیکه با نحوه شستشوی انژکتور آشنا باشید و چه نباشید، باید آن را موقعی که علائم خرابی سوزن انژکتور خود را نشان میدهند و زمان شستشوی انژکتور فرا رسیده است، انجام دهید. این که سوزن انژکتور چیست و هزینه شستشوی سوزن انژکتور چقدر است را خواهیم دید اما فعلا در همین حد بدانید که سوزن انژکتور یک قطعه بسیار مهم خودرو میباشد که در کار احتراق بنزین و تولید انرژی نقشی اساسی دارد. به همین خاطر، همواره توصیه میشود که اگر که مثلا صاحب ساندرو هستید، یک تعمیرگاه رنو ساندرو بشناسید تا اگر خواستید شستشوی سوزن انژکتور را انجام دهید، بدانید که به کجا بروید. در ادامه بحث هم برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

سوزن انژکتور چیست؟

در مورد این که سوزن انژکتور چیست باید گفت که انژکتور سیستمی است که وظیفه پاشش سوخت درون سیلندر را بر عهده دارد و در نتیجه در خودروهای پاششی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه الکتریکی-مکانیکی در ورودی سیلندر قرار می‌گیرد و عمل تزریق سوخت درون محفظه‌ی احتراق را انجام می‌دهد. انژکتور جایگزینی برای کاربراتور است که در خودروهای قدیمی‌تر بخشی از سیستم سوخت‌رسانی خودرو بود. می‌دانیم که احتراق حاصل از انفجار ترکیب متراکم شده سوخت و هوا، تامین کننده کل انرژی مورد نیاز خود رو است. به دلیل همین نقش اساسی است انژکتور است که شستشوی سوزن انژکتور ساندرو پس از مشاهده علائم خرابی سوزن انژکتور ساندرو بسیار مهم می باشد.

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

اما در مورد خود شستشوی سوزن انژکتور ساندرو باید گفت که شستشوی انژکتور خودرو یا تمیز کردن سوزن آن یکی از راهکارهایی است که برای تمیز کردن و رفع رسوبات سیستم سوخت رسانی خودرو انجام می‌شود. رفع گرفتگی و انسداد سوزن انژکتور به بهبود سیستم سوخت رسانی و پاشیدن بنزین به محفظه احتراق خودرو منجر می‌شود. با انجام این کار می‌توان از ورود گازهای خطرناک گلخانه‌ای به محیط جلوگیری کرد و به حفظ محیط زیست و همچنین بالا بردن سلامت قطعات خودرو کمک کرد. همواره توصیه می شود که کار شستشوی سوزن انژکتور ساندرو را به دلیل پیچیدگی هایی که دارد، با پرداخت هزینه شستشوی انژکتور ساندرو به متخصصین یک تعمیرگاه رنو کپچر در شمال تهران معتبری همچون ایران رنو بسپارید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه ساندرو شرق تهران

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

نحوه شستشوی انژکتور ساندرو

نحوه شستشوی انژکتور ساندرو به روش‌های مختلف قابل انجام است. استفاده از کیت‌های پاک‌کننده، بهترین و ساده‌ترین روش شستشوی سوزن انژکتور ساندرو به حساب می‌آید که موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. انتخاب کیت مناسب برای شستشوی انژکتور به نوع وسیله نقلیه بستگی دارد. دستورالعمل استفاده از کیت روی بسته‌بندی آن نوشته شده است و پیروی از آن به کمی دقت و حوصله نیاز دارد. با این حال همیشه می‌توان کارهای تخصصی مثل شستشوی انژکتور را به افراد متخصص و تعمیرکاران مجرب و ماهر واگذار کرد. به دلیل راحت تر بودن این کار و اینکه متخصصین رنو در امور مختلف مثل معایب شستشوی انژکتور ساندرو، زمان شستشوی انژکتور ساندرو و… مسلط تر هستند، توصیه میشود این کار را به افراد حرفه ای بسپارید.

معایب شستشوی انژکتور ساندرو

اگرچه به‌طورکلی شستشوی سوزن انژکتور ساندرو باعث بهینه شدن عملکرد خودرو، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش قدرت تولیدی می‌شود اما در صورت استفاده از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت شاهد وقوع معایب شستشوی انژکتور ساندرو و آسیب دیدن قطعات انژکتور، از کار افتادن برخی سنسورها از جمله سنسور اکسیژن، صدمه دیدن محفظه احتراق و… خواهید بود، که گاها برخی از آن ها از علائم خرابی سوزن انژکتور ساندرو هم بد تر هستند.

علائم خرابی سوزن انژکتور ساندرو

یکسری از علائم خرابی سوزن انژکتور ساندرو که به ما می گویند برای تعویض و یا شستشوی سوزن انژکتور ساندرو باید اقدام کنیم عبارت اند از، کاهش قدرت موتور یا ریپ زدن آن در هنگام افزایش فشار به پدال گاز، می تواند از علائم خرابی سوزن انژکتور خودرو باشد. در برخی مواقع وجود ایراد در این سیستم ممکن است منجر به لرزش و خاموش شدن موتور در هنگام کار کردن درجای خودرو یا حتی دور موتورهای پایین شود.

زمان شستشوی انژکتور ساندرو

معمولا در بازه ی زمانی یکسال و یا هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر بهترین زمان برای سرویس سوزن و شستشوی سوزن انژکتور ساندرو است که سرویس منظم انژکتور ها علاوه بر افزایش طول عمر قطعات خودرو ، باعث کاهش مصرف سوخت ، افزایش شتاب خودرو و کاهش آلایندگی co و hc خودرو در معاینه فنی میشود. به همین خاطر توصیه می شود که اهمیت زیادی به زمان شستشوی سوزن انژکتور ساندرو بدهید.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم ساندرو

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

شستشوی سوزن انژکتور ساندرو

هزینه شستشوی انژکتور ساندرو

هزینه شستشوی سوزن انژکتور ساندرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله محل واقعیت سرویس دهی، نوع خودرو (اتومات یا دستی بودن)، سال ساخت، تعداد سوزن های مورد نیاز و همچنین قیمت نمایندگی رنو ساندرو در شمال تهرانی که به آن مراجعه میکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر، بهتر است با کارگاه ها و تعمیرگاه های مختلف رنو تماس بگیرید یا به آن ها مراجعه کنید و قیمت های آنها را مقایسه کنید.

نمایندگی رنو ساندرو در شرق تهران

در بخش سوزن انژکتور چیست دیدیم که با توجه به اهمیت خودروی شما، پیدا کردن یک تعمیرگاه معتبر و قابل اعتماد بسیار حائز اهمیت است. زیرا پس از این که علائم خرابی سوزن انژکتور ساندرو را مشاهده کردید، سریعا باید با پرداخت هزیئه شستشوی انژکتور ساندرو به یک تعمیرگاه معتبر که از مطالبی مثل معایب شستشوی انژکتور ساندرو، زمان شستشوی انژکتور ساندرو و… مطلع است مراجعه کنید تا با استفاده از بهترین نحوه شستشوی انژکتور ساندرو، برای شستشوی سوزن انژکتور ساندرو و یا تعویض آن عیب خودروی شما را رفع کنند. در نهایت هم به شما توصیه میشود که اگر به دنبال یک نمایندگی رنو ساندرو در شمال تهران معتبر هستید، حتما سری هم به سایت تعمیرگاه ایران رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *