مقالات

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90
تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

آنچه خواهید خواند

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 یکی از مسائلی است که در صورت خرابی واشر سرسیلندر ممکن است به آن نیاز پیدا کنید. موتور خودرو از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است که می توان گفت یکی از اصلی ترین بخش های آن سیلندر و سرسیلندر می باشد که کار اصلی تولید انرژی و نیرو برای حرکت خودرو درون آن ها صورت می گیرد. بین سیلندر و سرسیلندر هم اما، قطعه ای وجود دارد تحت عنوان واشر سرسیلندر که نقش بسیار مهمی در کارکرد خودرو دارد. 

برای این که بیشتر با واشر سرسیلندر، و مباحثی مثل سرسیلندر اصلی ال نود، تعمیر واشر سرسیلندر ال 90، علائم سوختن واشر سرسیلندر ال نود، زمان تعویض واشر سرسیلندر ال نود، تعمیرگاه ال نود درتهران و.. آشنا شوید، در ادامه بحث تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 هم صفحه را ترک نکنید.

سرسیلندر ال نود اصلی

در ابتدای بحث تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 بهتر است کمی در مورد سرسیلندر ال نود اصلی صحبت کنیم. سرسیلندر همانطور که از اسمش مشخص است بخشی از بلوک سیلندر است. اگر به بلوک سیلندر بدون قطعات جانبی دقت کنید متوجه خواهید شد که سطح فوقانی آن، باز است. سرسیلندر این سطح را پوشانده و درون سیلندرها محفظه‌ احتراق را تشکیل می‌دهد. این قطعه‌ فلزی که از اجزای ثابت موتور است و روی بلوک سیلندر پیچ می‌شود علاوه بر عایق‌بندی سیلندر وظیفه‌ ممانعت از خروج گازها از سیلندرها به منظور احتراق مناسب مخلوط سوخت و گاز را برعهده دارد. 

بیشتر بخوانید: تعمیر دینام ال 90

همچنین سرسیلندر امکان تزریق موقت سوخت را در زمان مناسب به درون سیلندر و خروج دود از محفظه‌ احتراق را فراهم می‌کند. به این ترتیب سرسیلندر دارای مجاری مختلف به منظور تزریق سوخت و آب، خروج دود و ورود هوا است. اگر که سرسیلندر خودرو یا واشر آن دچار مشکل شود، توصیه می شود که سریعا برای تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 به یک تعمیرگاه ال نود در تهران معتبر، همچون تعمیرگاه ایران رنو مراجعه نمایید.

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

قطعات آب بندی موتور، به‌صورت مستقیم روی راندمان عملکرد آن تاثیرگذار نیستند؛ اما در صورت آسیب دیدن این قطعات و وقوع علائم سوختن واشر سرسیلندر ال نود، موتور خودرو با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شود. مشکلاتی که بعضا برای رفع آن‌ها باید هزینه‌های سرسام‌آوری را برای مثال به جهت تعمیر واشر سرسیلندر ال 90، بپردازید. بدون تردید مهم‌ترین قطعه آب بندی در موتور ماشین، واشر سرسیلندر است. 

واشر سرسیلندر قطعه‌ای است که بین سرسیلندر و بلوکه آن قرار می‌گیرد. این قطعه شبیه به‌یک صفحه است که در سطح آن سوراخ‌هایی ایجاد شده است. تعداد سوراخ‌های روی واشر نیز برابر با تعداد پیستون‌های موتور است. فولاد، مس و پنبه نسوز رایج‌ترین متریال مورد استفاده برای تولید این قطعه در خودروهای مختلف هستند.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور ال 90

این را هم بدنیست در بحث تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 بدانید که این واشر می‌تواند حرارت تا 6000 درجه سانتیگراد و بیشتر را تحمل کند . البته این موضوع بستگی به وسیله مورد نظر هم دارد . به طور کلی همانگونه که پیش تر هم به آن اشاره شد واشری که در قسمت فوقانی سیلندر نصب میشود وظیفه عایق بندی سیلندر و سرسیلندر را دارد. این عایق به دلیل جلوگیری از خروج گاز از محفظه احتراق، آب از کانال های آب و همچنین روغن از کانال های روغن تعبیه شده است. 

اگر در زمان تعویض واشر سرسیلندر ال 90، برای تعمیر آن اقدام ننمایید، ممکن است گاز از محفظه احتراق نشتی پیدا کند، باعث کاهش قدرت و بازدهی موتور می شود. اگر آب و روغن به درستی از هم تفکیک نشوند باعث قاطی شدن آب و روغن، درنتیجه از کار افتادن موتور می شود که ممکن است هزینه های سنگینی برای تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 برایتان بتراشد.

علائم سوختن واشر سر سیلندر ال نود

واشر زدن ماشین، اصطلاحی است که برای سوختن واشر سر سیلندر بکا‌ر می‌رود. هرچند این قطعه توان مقاومت زیادی در برابر فشار و حرارت دارد؛ اما اگر فشار و دمای موتور بیشتر از محدوده مجاز شود، و به موقع تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 صورت نگیرد، این قطعه در معرض آسیب قرار می‌گیرد. البته این قطعه نیز مانند سایر تجهیزات خودرو، عمر مفید مشخصی دارد. گاهی اوقات علت واشر زدن خودرو، پایان عمر مفید آن است. یکسری از علائم سوختن واشر سر سیلندر ال نود را در قسمت پایینی با هم می بینیم.

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

تعمیر واشر سرسیلندر ال 90

 

  • دیر روشن شدن موتور خودرو بخصوص پس از مدتی خاموش بودن خودرو و سرد شدن موتور.
  • لرزیدن موتور پس از روشن شدن و خروج دود سفید از آن.
  • متورم شدن و باد کردن شیلنگ های متصل به رادیاتور.
  • ورود روغن داخل مخزن رادیاتور.
  • کم شدن بی‌دلیل آب رادیاتور، در حالی که سیستم خنک‌کننده سالم است و نشتی ندارد.
  • شنیدن صدای غیرطبیعی شبیه به شرشر آب از فضای پشت داشبورد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی ال 90 در تهران

زمان تعویض واشر سرسیلندر ال 90

پس از مدتی و به دلیل استفاده مداوم و شرایط سخت محیط، واشر سرسیلندر خرابی پیدا می‌کند و نیاز به تعویض و یا تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 دارد. زمان تعویض واشر سرسیلندر ال 90 در این خودرو ها، بسته به میزان استفاده و شرایط محیطی متفاوت است. اما  همواره توصیه می شود که باید پس از کارکرد خودرو در حدود هر 60 هزار کیلومتر یا 3 سال یکبار عمل چک کردن، تعویض، و یا در صورت نیاز تعمیر واشر سرسیلندر ال 90 صورت گیرد.

تعمیرگاه ال نود در تهران

سرسیلندر اصلی ال نود، تعمیر واشر سرسیلندر ال 90، علائم سوختن واشر سرسیلندر ال نود، زمان تعویض واشر سرسیلندر ال نود، تعمیرگاه ال نود درتهران و.. عنوان شدند تا کمی اطلاعت شما در مورد خودرویتان بالا تر برود و بهتر بتوانید از آن مراقبت کنید. در نهایت هم باید گفت که همواره انتخاب یک تعمیرگاه کاربلد و متعهد که از تعمیرکاران حرفه ای و با تجربه برخوردار است، کار سخت و دشواری است. در شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ تعداد زیادی تعمیرگاه رنو وجود دارد که به راحتی نمی توانید از عملکرد و نحوه خدمات آنها اطلاع داشته باشید. به همین خاطر توصیه می شود که در صورتی که به دنبال یک تعمیرگاه ال نود در تهران کار درست هستید، سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *