مقالات

تعویض تسمه دینام مگان

تعویض تسمه دینام مگان
تعویض تسمه دینام مگان

آنچه خواهید خواند

یکی از فعالیت هایی که در کیلومتر های مشخصی باید انجام شود تا سلامت خودرو تضمین شود، تعویض تسمه دینام مگان می باشد. یکی از مهم ترین بخش های هر خودرویی از جمله همین مگان، بخش سیستم برقی آن می باشد. سیستم برقی هر خودرویی و همینطور مگان از بخش های مختلفی همچون باطری، دینام، سر باطری، سیم کشی، تسمه دینام و… تشکیل شده است. تسمه دینام اما یکی از مهم ترین قسمت های سیستم برقی خودرو می باشد. به همین خاطر بهتر است که شما با مباحثی مثل تعویض تسمه دینام مگان 1600، تعویض تسمه دینام مگان 2000، زمان تعویض تسمه دینام مگان 2000، نحوه تعویض تسمه دینام مگان 2000، تعمیرگاه مگان شرق تهران و… آشنایی داشته باشد.

تعویض تسمه دینام مگان ۱۶۰۰

دینام، تولیدکننده برق است که وظیفه شارژ باتری خودرو را برعهده دارد و در صورت خرابی دینام خودرو باتری ماشین در مدت کوتاهی تخلیه خواهد شد. در واقع وظیفه باطری تنها تهیه برق در هنگام استارت زدن یا روشن نبودن ماشین شماست و برق رسانی به نقاط مختلف قطعات برقی ماشین در حین روشن بودن، توسط دینام انجام می‌شود. از آنجائیکه دینام توسط یک تسمه شیاری در مدار چرخش موتور قرار می‌گیرد، همواره باید این تسمه در فواصل منظم بازدید شود، و در صورت نیاز برای تعویض تسمه دینام مگان 1600 اقدام شود تا از اره شدن آن به طور ناگهانی و در نتیجه خالی شدن شارژ باتری جلوگیری کرد.

تعویض تسمه دینام مگان 2000

برای توضیح دقیق تر باید گفت که تسمه دینام تسمه‌ای است که انرژی چرخشی موتور را به دینام منتقل می‌کند. این تسمه دور یک پولی پیچیده می‌شود که به سر میل‌لنگ متصل است. بدین ترتیب با شروع کار موتور و چرخش میل‌لنگ، این تسمه هم به حرکت درمی‌آید و انرژی چرخشی را به دینام منتقل می‌کند. دینام هم که نوعی ژنراتور است، این نیرو را به برق تبدیل کرده و باطری را شارژ می‌کند تا برق موردنیاز قسمت‌های مختلف خودرو را تأمین کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ بنزین مگان 

تعویض تسمه دینام مگان

تعویض تسمه دینام مگان

هرچند وظیفه اصلی تسمه دینام، همان‌طور که از نامش پیدا است، انتقال نیروی چرخشی موتور به دینام است اما در خودروهای امروزی، قطعاتی مثل واتر پمپ، پمپ هیدرولیک فرمان، اویل پمپ، کمپرسور سیستم تهویه و… را نیز به حرکت در می آورد، به همین خاطر اهمیت تعویض تسمه دینام مگان 2000 در یک

درمورد شکل تسمه های دینام اما باید گفت که تسمه دینام یا تسمه پروانه، اگر در یک بدنه واحد و به‌عنوان تسمه مارپیچ به‌کار برند یا دو مورد جدا باشند، در هر حال نوعی تسمه انتقال قدرت محسوب می‌شوند. تسمه‌های انتقال قدرت از نوع تسمه‌های وی (V) شکل هستند. به این تسمه‌ها V-BELT یا تسمه شیری گفته می‌شود. دلیل این نامگذاری شکل سطح مقطع V شکل تسمه است که فرمی ذوزنقه‌ای دارد. این فرم باعث می‌شود تسمه روی پولی خود بهتر بنشیند و کشش خوبی را ایجاد کند.

قبل از فهمیدن زمان تعویض تسمه تایم مگان 2000 این را هم باید بدانید که این تسمه‌ها در یک سمت صاف و مسطح هستند و در سمت دیگر شیاردار. سطح صاف نیز سمت داخل تسمه قرار می‌گیرد. طول تسمه پروانه معمولا با توجه به ساختار اجزای فنی خودرو انتخاب می‌شود. تسمه پروانه یا تسمه دینام از ترکیب نخ، الیاف طبیعی و پلاستیک ساخته می‌شود. به این ترتیب که الیاف و نخ‌ها در کنار هم کشیده شده و لایه پلاستیک روی آن‌ها را پوشانده و محافظت می‌کند.

زمان تعویض تسمه تایم مگان 2000

در مورد زمان تعویض تسمه تایم مگان 2000 هم باید گفت که در کل طول عمر تسمه های تایم بین 60 الی 90 هزار کیلومتر می باشد که بستگی به نوع خودرو، جنس تسمه و عوامل دیگر بستگی دارد. اما تسمه تایم مگان 2000 نمایندگی فروش تسمه تایم و تعمیرگاه مگان شرق تهران تا 70 هزار کیلومتر کارکرد است. این نکته را هم بدانید که همواره توصیه می شود که به دلیل خاص و تخصصی بودن نحوه تعویض تسمه تایم مگان 2000، شما این کار را به افراد متخصص تر بسپارید، تا کار به بهترین شکل صورت گیرد و ایرادی برای خودرو پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: شستشوی سوزن انژکتور مگان

نحوه تعویض تسمه دینام مگان 2000

تشخیص سالم بودن یا نبودن تسمه کار یک کار تخصصی است اما شما نیز می توانید با دریافت آموزش هایی اقدام به تشخیص این موضوع کنید. همانطور که گفته شد بهتر است کار تعویض تسمه تایم مگان را مثل تعویض تسمه دینام مگان به افراد خبره بسپارید، اما در صورتی که خودتان اصرار دارید این کار را انجام دهید در مورد نحوه تعویض تسمه دینام مگان 2000 باید گفت که در مرحله اول باید قابی که در اطراف تسمه تایم وجود دارد را باز کنید.

تعویض تسمه دینام مگان

تعویض تسمه دینام مگان

 این کار باید طوری صورت گیرد که تسمه تایم قابل مشاهده باشد. سپس خودرو را خاموش کنید و به سراغ باز کردن پمپ بنزین بروید. از شخص دوم بخواهید که استارت بزند. هر بار که استارت زده می شود فولی دورمیل سوپاپ به میزان نیم دور جابجا خواهد شد. اگر با تکرار استارت شاهد کوچک ترین تغییر حالت در تسمه تایم بودید به این معنی است که باید آن را تعویض کنید و عمر آن به پایان رسیده است و باید تسمه را به کمک یک پیچ گوشتی از دور موتور در آورده و تسمه نو و سالم را جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ترمز دستی مگان

تعمیرگاه مگان شرق تهران

مباحثی همچون تعویض تسمه دینام مگان 1600، تعویض تسمه دینام مگان 2000، زمان تعویض تسمه دینام مگان 2000، نحوه تعویض تسمه دینام مگان 2000، تعمیرگاه مگان شرق تهران و… در طول بحث تعویض تسمه تایم مگان عنوان شدند که سعی شد به گونه ای بیان شوند که برای شما کاربردی بوده باشند. 

در نهایت هم اما به شما عزیزی که به دنبال یک تعمیرگاه مگان شرق تهران معتبر هستید که برای انجام اعمال نگهداری و تعمیراتی خودروی مگان تان به آن جا مراجعه نمایید توصیه می شود که حتما سری هم به وبسایت تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو بزنید. تعمیرگاه ایران رنو دارای کادر مجربی می باشد که هر کدام در زمینه خاصی از خودرو های شرکت رنو تخصص دارند و آماده هستند که با نهایت توان برای رفع ایرادات و مشکلات خودروی ساخت شرکت رنوی شما همچون مگان اقدام نمایند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

4 دیدگاه در “تعویض تسمه دینام مگان

  1. امیر گفت:

    هزینه تعویض تسمه دینام چقده؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام برای چه ماشینی؟ با شماره 09128896509 تماس بگیرید

  2. مصطفی گفت:

    تسمه دینام اورجینال میندازین؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      بله میتونین توی تعمیرگاه مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *