خدمات

تعویض لنت ساندرو

تعویض لنت ساندرو
تعویض لنت ساندرو

آنچه خواهید خواند

تعویض لنت ساندرو اگر که در زمان مقرر و مشخص شده صورت نگیرد، ممکن است مشکلات ایمنی و فنی مختلفی را برای خودرو به وجود بیاورد. یکی از مهم ترین سیستم های یک خودرو که راننده به طور مستقیم با آن رابطه دارد و آن هم در ایمنی خودرو و سرنشینان دارای اهمیت زیادی نی باشد، سیستم ترمزگیری خودرو است که لنت هم یکی از بخش های آن می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعویض لنت عقب ساندرو، تعویض لنت ساندرو، زمان تعویض لنت ترمز ساندرو، هزینه تعویض لنت جلو ساندرو، تعمیرگاه تخصصی ساندرو اتومات و… ادامه بحث تعویض لنت ساندرو را از دست ندهید.

تعویض لنت عقب ساندرو

ترمز ابزاری است برای بازداشتن یک وسیله از حرکت. ترمزها برای آهسته و متوقف کردن خودرو و دوچرخه و موتورسیکلت و غیره در حال سرعت هستند و اطمینان شخص راننده، به خوبی عمل آنهاست. ترمز بر چند نوع است و بیشتر به وسیلهٔ هوا یا آب یا روغن کار می‌کند، ترمزهای روغنی که بیشتر در خودروها بکار می‌ برند، هنگامی که راننده پای خود را روی اهرم بگذارد و فشار دهد روغن از لوله‌های مخصوصی وارد استوانه می‌شود و بوسیلهٔ فنر صفحه ‌ای را به پیش می‌ راند و چرخ ‌ها را از حرکت بازمی‌دارد و یا آنکه حرکت چرخ‌ ها را کند می ‌سازد. به علت همین نقش مهم ترمز در خودرو، تعویض لنت عقب ساندرو و در کل تعویض لنت ساندرو در صورت فرا رسیدن زمان تعویض لنت ترمز ساندرو در یک تعمیرگاه تخصصی ساندرو اتومات معتبر همچون ایران رنو، دارای اهمیت بسیار بالایی میباشد.

بیشتر بخوانید: تعویض سیم کلاچ ساندرو

تعویض لنت ساندرو

تعویض لنت ساندرو

نکات تعویض لنت ساندرو

لنت جزو مهم ترین اجزای سیستم ترمز می‌باشد که وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید شروع به کار می‌کند. همانطور که می‌بینید و می‌دانید چرخ‌های خودرو به طرز عجیبی با سرعت بالا میچرخند و برای توقف هر چهار چرخ و ایستادن خودرو نیاز به فشار محکمی می‌باشد. لنت ترمز بیش از هر قطعه دیگری در معرض اصطکاک و گرمای زیاد قرار دارد. میزان اصطکاک این قطعه با کاسه و دیسک ترمز به حدی است که خودرو را در چند ثانیه متوقف می‌کند. با این وصف، لنت‌های ترمز خیلی سریع‌ تر از سایر قطعات خودرو فرسوده می‌شوند و تعویض لنت ساندرو به‌ موقع بسیار ضروری و حیاتی است. البته سرعت فرسودگی و زمان تعویض لنت ترمز ساندرو به تعداد دفعات رانندگی و سبک رانندگی شما بستگی دارد.

این نکته را هم بد نیست در بحث تعویض لنت ساندرو بدانید که مهمترین تفاوت لنت جلو و عقب خودرو این است که ترمزهای عقب مسئولیت ۴۰ درصد از نیروی ترمز را برعهده دارند گرمای کمتری هم را تولید می کنند آنها قطعاتی کوچکتر دارند و تنش کمتری هم دارند و فشار کمتری را متحمل می شوند برای بالابردن کیفیت ترمز گرفت نباید ترمزها هماهنگی لازم را با هم داشته باشند یعنی اگر نیروی ترمز عقب بیشتر ازجلو باشد یک بی تعادلی بین حرکت چرخ ها بوجود خواهد آمد و کنترل خودرو هنگام ایستادن از دست می رود پس در صورتی تعادل قدرت بین چرخ های جلو و عقب برقرار می شود که دیسک های عقب کوچکتر از دیسک های ترمز جلو باشند زیرا کالیپر های عقب سطح پایین تری از نیروی محرک برخوردارند .

شاید شما هم بارها با واژه تمام شدن لنت روبه رو شده باشید. منظور از تمام شدن لنت این است که سطح اصطکاکی لنت به پایان رسیده است. در چنین شرایطی ترمز خودرو به درستی کار نمی‌کند و زمان توقف افزایش می‌یابد. این موضوع می‌تواند کیفیت رانندگی را با مشکل جدی روبه رو کرده و حوادث مختلفی را رقم زند. به همین خاطر همواره توصیه می شود که در زمان تمام شدن لتت، با پرداخت هزینه تعویض لنت جلو ساندرو یا لنت عقب آن، برای تعویض لنت ساندرو اقدام نمایید، تا همواره رانندگی ایمنی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه دینام ساندرو

تعویض لنت ساندرو

تعویض لنت ساندرو

زمان تعویض لنت ترمز ساندرو

هیچ قانون مشخصی برای این موضوع وجود ندارد. طول عمر دیسک ‌ها به نوع خودرو، شیوه رانندگی با آن و محل رانندگی با آن ارتباط زیادی دارد. اما به طور کلی طول عمر لنت حدود ۸۰ هزار کیلومتر برآورد می ‌شود. اما باید این موضوع مهم را مجددا عنوان کرد که زمان تعویض لنت ترمز ساندروی مناسب کاملا بستگی به خودروی شما دارد و عوامل متعددی بر وقتی که خودروی شما نیاز به تعویض لنت ساندرو پیدا خواهد کرد، اثر می ‌گذارند که مهم ترین آن ها همان طور که به آن اشاره شد، نحوه رانندگی شما و مسیر هایی که شما در آن رانندگی می کنید می باشندآـآن.

هزینه تعویض لنت جلو ساندرو

تفاوت در برند لنت ها، میزان مهارت و تخصص تعمیرکار و انصاف او، یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان قیمت و هزینه تعویض لنت جلو ساندرو یا قیمت لنت عقب آن به شمار می رود. در این میان لازم به ذکر است که لنت عقب خودرو حالت کاسه ای داشته و هزینه تعویض لنت عقب ساندرو در کل تعویض لنت ساندرو، و تعمیر آن به نسبت بیشتر از هزینه تعویض لنت جلو خودرو خواهد بود. چرا که تعویض لنت ترمز عقب سخت تر و تخصصی تر است. به خصوص تعویض لنت خودرو های رنو که کار هر تعمیرکاری نیست و بهتر است که در یک مرکز تخصصی رنو که کادر آن مسلط به خودرو های رنو هستند، صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه ساندرو شرق تهران

تعمیرگاه تخصصی ساندرو اتومات

امید است مباحث تعویض لنت عقب ساندرو، تعویض لنت ساندرو، زمان تعویض لنت ترمز ساندرو، هزینه تعویض لنت جلو ساندرو، تعمیرگاه تخصصی ساندرو اتومات و… که طول مقاله تعویض لنت ساندرو گفته شدند برای شما مناسب و کاربردی بوده باشند. در نهایت اما به شما عزیزانی که به دنبال یک تعمیرگاه تخصصی ساندرو اتومات و یا دستی هستید، تا برای تعویض لنت ساندرو، و در کل تعمیر و انجام اعمال نگهداری خودرویتان به آن جا مراجعه نمایید توصیه می شود که حتما سری هم به سایت و تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که به طور حرفه ای بر روی خودرو های ساخت شرکت رنو کار می کند هم مراجعه نمایید. در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو تمام خرابی ها و مشکلات ایجاد شده در خودرو های ساخت رنو از جمله ساندرو توسط نیروهای متخصص و حرفه ای که سابقه کار با خودرو های رنو را دارند، عیب یابی و برطرف می شوند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *