مقالات

تعویض سیم کلاچ ال 90

تعویض سیم کلاچ ال 90

آنچه خواهید خواند

تعویض سیم کلاچ ال 90 یکی از خدماتی که است که به طبع شمایی که صاحب خودروی ال 90 هستید، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی مشخص به آن نیاز پیدا کنید. کلاچ یکی از مهم ترین قسمت های هر خودروی دنده ای می باشد و سیم کلاچ هم یکی از بخش های مهم سیستم کلاچ خودرو می باشد که رانندگان به طور مستقیم به واسطه ی پدال کلاچ با آن برخورد دارند.

به دلیل همین اهمیت بالای سیم کلاچ توصیه می شود که در ادامه بحث هم همراه ایران رنو بمانید تا مطالبی همچون علائم خرابی سیم کلاچ ال 90، قیمت سیم کلاچ ال 90، تعویض سیم کلاچ ال 90، اجرت تعویض سیم کلاچ ال 90 و... برایتان به طور کاملی توضیح داده شوند. با تعمیرگاه ال 90 تهران همراه باشید.

تعویض سیم کلاچ ال 90

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد سیم کلاچ یکی از اجزای مهم و حیاتی در سیستم کلاچ خودرو است که به عنوان یک رابط بین پدال کلاچ و مکانیزم کلاچ عمل می‌کند. هدف استفاده از سیم کلاچ در خودروها، انتقال نیروی فشار از پدال کلاچ به دیسک کلاچ و سپس انتقال آن به شافت گیربکس است.

ساختار سیم کلاچ شامل یک سیم فولادی با قطر مشخص است که با دو قطعه پایه در دو طرف به داخل گیربکس و پدال کلاچ متصل می‌شود. سیم کلاچ به صورت مستقیم با دیسک کلاچ در تماس نیست و تنها وظیفه انتقال نیروی فشار را بر عهده دارد. به دلیل همین اهمیت بالای سیم کلاچ همواره توصیه می شود که عمل تعویض سیم کلاچ ال 90 را به موقع انجام دهید و همواره حواستان به علائم خرابی سیم کلاچ ال نود باشد.

بیشتر بخوانید: نمایندگی ال 90 در تهران

بد نیست حال که در حال کسب اطلاعات در مورد تعویض سیم کلاچ ال 90 هستید، کمی هم با مکانیزم سیم کلاچ آشنا شوید. سیم کلاچ مانند سیم ترمز دوچرخه عمل می‌کند و همانند آن نیز در داخل یک پوشش از لاستیک قرار دارد؛ که با فشردن پا بر روی پدال کلاچ، فشار وارده، اهرم متصل به صفحه کلاچ را حرکت داده و در نتیجه دنده ها آزاد می شوند.

تعویض سیم کلاچ ال 90

تعویض سیم کلاچ ال 90

به عبارت دیگر وقتی که پای خود را بر روی پدال کلاچ قرار می دهید، همانند آنچه که در ترمز موتورسیکلت و دوچرخه اتفاق می‌افتد، سیم در درون غلاف پلاستیکی خود کشیده شده و به سمت عقب حرکت می کند. این سیم به یک اهرم در بخش انتهایی کلاچ متصل بوده و کشیده شدن آن باعث می‌شود که تا خودرو به حالت خلاص درآمده و آماده ی تعویض دنده گردد.

نکته قابل توجهی هم که اما وجود دارد این است که بسیاری از مشکلاتی که به عنوان علائم خرابی سیم کلاچ ال 90 مطرح میشود و شما گمان می کنید پس از ظهور آنها باید اقدام به پرداخت اجرت تعویض سیم کلاچ ال 90 به یک تعمیرکار متخصص کنید، با رگلاژ کردن دوباره سیم کلاچ حل می شود و احتیاجی به تعویض سیم کلاچ نیست. اما به شدت توصیه می شود که اگر هیچ آشنایی فنی با خودرو ندارید، پیشنهاد می کنیم این کار را به یک متخصص بسپارید و از رگلاژ کلاچ بدون آگاهی بپرهیزید.

همان‌طور که عنوان شد برخی از مشکلات ذکر شده با رگلاژ سیم کلاچ قابل رفع است، اما در برخی موارد تعویض سیم کلاچ ال 90 تنها راه‌حل موجود است. چنانچه یکی از موارد علائم خرابی سیم کلاچ ال 90 را دیدید، بلافاصله با پرداخت قیمت سیم کلاچ ال 90، نسبت به تعویض سیم کلاچ ال 90 در یک تعمیرگاه رنو که ترجیحا به طور تخصصی بر روی خودرو های رنو کار کند، اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ال 90

علائم خرابی سیم کلاچ ال 90

درست به مانند هر قطعه دیگری یکی از مواردی که ممکن است برای سیم کلاچ رخ دهد، فرسایش آن است. این در حالی است که این قطعه معمولا سال‌ها دوام می‌آورد. در صورت فرسوده شدن و یا سائیدگی کابل کلاچ، فشار دادن پدال کلاچ سخت تر خواهد بود و از سوی دیگر زمانیکه پدال کلاچ را رها کنید به سمت بالا برنمی‌گردد.

تعویض سیم کلاچ ال 90

تعویض سیم کلاچ ال 90

همچنین این کابل می‌تواند درصورت استفاده شل و یا کشیده شود که در این حالت زمانیکه پدال کلاچ را فشار می‌دهید کلاچ آزاد نمی‌شود. کابل کلاچ شل را اغلب می‌توان تنظیم کرد، اما گاهی نیاز به تعویض سیم کلاچ ال 90  است. به طور کلی در صورتی که با علائمی که در زیر آنها را مشاهده می کنید رو به رو شدید حتما کابل کلاچ خود را به واسطه یک تعمیرکار حرفه ای تعویض و یا بررسی کنید.

  • دچار لرزش شدن بعد از رها کردن کلاچ.
  • خالی شدن کلاچ ناشی از بریده شدن سیم کلاچ.
  • جا نرفتن دنده و یا خلاص نشدن خودرو بعد از فشار دادن کلاچ.
  • نیاز به فشار زیاد از حد معمول به روی کلاچ.
  • سفت شدن پدال کلاچ و یا شل شدن آن.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی استپر موتور ال 90

قیمت سیم کلاچ ال 90

یکی از موضوعاتی که ممکن است برای شمایی که به دنبال تعویض سیم کلاچ ال 90 هستید بسیار حائز اهمیت باشد، بحث قیمت سیم کلاچ ال 90 میباشد. قیمت سیم کلاچ بستگی به نوع سیم کلاچ و موارد مختلفی دارد. همچنین، برند سازنده نیز می‌تواند در قیمت تاثیرگذار باشد.

باید همواره به این نکته توجه داشت که با توجه به اهمیت وظیفه سیم کلاچ در سیستم کلاچ خودرو، انتخاب یک سیم کلاچ با کیفیت و اصلی بسیار مهم است. به همین دلیل، توصیه متخصصین این است که برای خرید سیم کلاچ از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خرید کنید.

اجرت تعویض سیم کلاچ ال 90

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله مثل علائم خرابی سیم کلاچ ال 90، قیمت سیم کلاچ ال 90، تعویض سیم کلاچ ال 90، اجرت تعویض سیم کلاچ ال 90 و... کاربردی واقع شده باشند. در نهایت اما به شما عزیزان پیشنهاد می شود که در صورتی که صاحب خودروی رنویی مثل همین رنو ال 90، و یا سایر خودرو های ساخت این شرکت خودروسازی فرانسوی هستید، برای انجام کارهای نگهداری مثل سرویس های دوره ای و برای انجام هرگونه تعمیرات خودرویتان، حتما به سایت و تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو، هم سری بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *