مقالات

تعمیر جعبه فرمان مگان

تعمیر جعبه فرمان مگان

آنچه خواهید خواند

یکی از خدماتی که شما به عنوان دارنده خودروی رنو مگان، ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، تعمیر جعبه فرمان مگان است. شرکت خودروسازی رنو حضور فعالی در بازار ایران داشته است و یکی از مشهورترین، پرطرفدارترین و صد البته پر تیراژ ترین خودرو های آن در بازار ایران، خودروی مگان می باشد.

از طرفی یکی از مهم ترین اجزای خودروی مگان و به طور کلی هر خودرویی هم، فرمان و به طبع جعبه فرمان آن می باشد. به همین خاطر بسیار مهم است که حواستان به سلامت فرمان خودرو، و متعاقبا جعبه فرمان آن هم باشید. از همین رو به شما توصیه می شود که در ادامه بحث تعمیر جعبه فرمان مگان هم همراه تعمیرگاه مگان بمانید تا با موضوعاتی مثل راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان، علت صدای فرمان مگان، قیمت فرمان برقی مگان، تعمیر جعبه فرمان مگان و... بیشتر آشنا شوید.

تعمیر جعبه فرمان مگان

حال که داریم صحبت در مورد تعمیر جعبه فرمان مگان را شروع می کنیم، بهتر است که کمی در مورد خود فرمان بدانیم. هنگامی که راننده غربیلک فرمان خودرو را به چپ یا راست می‌چرخاند این حرکت به وسیله پیچ بی‌انتهایی که در انتهای میل فرمان است دنده را حول محورش به راست یا چپ بسته به گردش چرخ فرمان می‌گرداند. محور این دنده به وسیله اهرم‌های مختلف به چرخ‌های جلو که چرخ‌های هدایت خودرو هستند حرکات سمتی می‌دهند.

حساسیت فرمان در هر خودرویی همچون مگان نهایت اهمیت را داشته است از همین رو بهتر است که شمایی هم که صاحب خودروی مگان هستید نهایت توجه را به مسائلی مثل علت صدای فرمان مگان داشته باشید و به موقع برای تعمیر جعبه فرمان مگان اقدام نمایید.

تعمیر جعبه فرمان مگان

تعمیر جعبه فرمان مگان

در مورد فرمان صحبت شد، حال بهتر است که در این بخش از بحث تعمیر جعبه فرمان مگان کمی هم در مورد جعبه فرمان اطالاعات کسب کنیم. جعبه فرمان یکی از اجزای مهم خودرو است که وظیفه کنترل جهت حرکت خودرو را بر عهده دارد. این قطعه به صورت یک جعبه فلزی درون آن یک مجموعه از دنده‌ها، صفحات فولادی، شفت‌ها و موتورهای الکتریکی قرار دارد که با همکاری با سیستم تعلیق، موتور و سیستم ترمز، به کنترل حرکت خودرو کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر بخاری مگان

به طور کلی این را هم در بحث تعمیر جعبه فرمان مگان بهتر است بدانید که وظایف جعبه فرمان خودروها عبارتند از، انتقال حرکت چرخ‌ها به دسته فرمان، تقویت نیروی فشاری که توسط راننده بر دسته فرمان اعمال می‌شود، تغییر جهت حرکت خودرو با حرکت دسته فرمانی در جعبه فرمان خودرو قرار دارد و... .

سیستم جعبه فرمان مگان همان طور که احتمالا میدانید برقی است و یک مکانیک ماهر با توجه به راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان برای تعمیر جعبه فرمان مگان اقدام میکند. در مورد جعبه فرمان برقی اما باید گفت که این نوع سیستم مشابه سیستم فرمان هیدرولیک می باشد اما می توان گفت که دارای مزیت های بسیار بیشتری است و با استفاده از آن بسیاری از اجزای اضافه حذف خواهند شد.

سیستم فرمان برقی توانسه تا مشکلات بسیاری از اتومبیل ها را حل کند. این سیستم اجزای بسیار کمی تشکیل شده است  که باعث میشوند تا هم اتومبیل سبک تر شود و هم سیستم فرمان دهی آن بسیار راحت تر می شود به طوری که با تکان دادن فرمان می توان فهمید که چرخ ها به صورت همزمان می چرخد.

در مورد عملکرد جعبه فرمان برقی در بحث تعمیر جعبه فرمان مگان هم باید گفت که فرمان الکترونیکی به این صورت عمل می کند که ابتدا سنسور، گشتاور وارده از غربیلک فرمان را حس نموده و آنرا به صورت سیگنال یا سیگنال هایی به واحد کنترل الکترونیکی یا همان ECU ارسال می کند. میکروکنترلر یونیت فرمان الکترونیکی علاوه بر این سیگنال، سیگنالی نیز از سرعت خودرو دریافت می کند.

آنگاه این دو را پردازش کرده و دستور العمل لازم را به قسمت موتور DC اعمال می نماید تا به صورت کمکی سیستم فرمان مکانیکی را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین دستور العمل های ECU به موتور Brushless تابعی از خروجی سنسور گشتاور و سرعت خودرو است. این یعنی به منظور ایمنی بیشتر خودرو سرعت درعملکرد EPS موثر بوده و بیشترین عملکرد در سرعت های پایین و کمترین عملکرد فرمان در سرعت های بالای خودرو است.

تعمیر جعبه فرمان مگان

تعمیر جعبه فرمان مگان

راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان

در مورد راهنمای تعمیر فرمان برقی بحث مفصل است و یک موضوع کاملا تخصصی می باشد که توضیح آن به جهت تخصصی بودن مفصل و پیچیده است، به همین خاطر به شمایی به دنبال تعمیر جعبه فرمان مگان هستید توصیه می شود که کار تعمیر جعبه فرمان مگان را با پرداخت قیمت جعبه فرمان برقی مگان، به افراد متخصص تر که سابقه تعمیر جعبه فرمان های برقی را داشته اند، بسپارید تا خیالتان از تعمیر جعبه فرمان مگانتان و رفع شدن علت صدای فرمان مگان، راحت راحت باشد.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی جلوبندی مگان

علت صدای فرمان مگان

دلایل متعدد و مختلفی می توانند منبع صدای فرمان مگان و نیاز به تعمیر جعبه فرمان مگان باشد که هر کدام از آن ها به علل خاصی بروز پیدا کرده اند. این مشکل میتواند به دلایلی همچون، تنظیم نبودن فرمان یا خارج بودن چرخ از محور اصلی خود، ایراد در کلگی پلوس، حتی بخاطر لرزش داشبورد و فرمان ماشین رخ دهند.

همچنین علت صدای فرمان مگان می تواند شامل ایراد در سیستم ترمز، لاستیک ها، موتور خودرو و لق بودن چرخ ها هم باشد که هر کدام باید با پرداخت قیمت فرمان برقی مگان مورد بررسی افراد متخصص قرار گیرد تا اطمینان از سالم بودن آنها پیدا کنید و صدای ناخوشایند حذف شود. همینطور جالب است بدانید که لاستیک نو هم برای مدتی روی جاده مستقیم دارای صدای شبیه به صوت دارد که این موضوع سوءتفاهمی بیش نیست.

بیشتر بخوانید: تعمیر برق مگان

قیمت فرمان برقی مگان

مطالبی در طی بحث بیان شدند همچون راهنمای تعمیر فرمان برقی مگان، علت صدای فرمان مگان، قیمت فرمان برقی مگان، تعمیر جعبه فرمان مگان و... که امید است برای شما مفید بوده باشند. درمورد این که قیمت فرمان برقی چقدر است نمیتوان پاسخ دقیقی داد زیرا به علت نوسانات ارز در کشورمان و وارداتی بودن این قطعه، قیمت آن دائما متغیر است. به طور کلی اما برای حفظ عمر جعبه فرمان، باید به صورت دوره‌ای آن را بررسی کرده و در صورت نیاز، قطعات خراب را تعویض کرد.

همچنین، باید از استفاده از روغن مناسب برای جعبه فرمان و رعایت شرایط رانندگی مناسب برای جلوگیری از خرابی جعبه فرمان اطمینان حاصل کرد. به همین خاطر به شما توصیه می شود که در صورتی که به دنبال این هستید که ایرادات خودروی مگان تان اعم از همین ایرادات جعبه فرمان به بهترین شکل رفع شوند و یا حتی برای اطلاع از قیمت جعبه فرمان برقی مگان، حتما سری هم به سایت ایران رنو بزنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *